Tesla Model 3, dostawy IV kwartał 2023

KRA

Fachowiec
Pytanie do osób odbierających auta na kołach 18 - czy możecie wskazać markę i model opony na których wydawane są auta w tej partii? Rozważam szybkie przejście na wielosezon ale uzależniam to od tego z czego zrezygnuje - hankook ion czy michelin
Ja wymieniłem fabryczne Michelin na całoroczne GoodYeary i jak dla mnie to najlepsza decyzja jaką mogłem podjąć. Na suchym i mokrym nie czuję różnicy w trakcji i hamowaniu za to są zauważalnie cichsze niż Michelinki. No i nie będę się bujał z kolejkami u wulkanizatora i płacił za wymianę dwa razy w roku.... a zima mnie nigdy nie zaskoczy jak drogowców :)
 

AdrianK

Zadomawiam się
A jaką masz wersję softu? Bo z tego co widziałem dla HL pojawiły się jakieś specjalne wersje.

W kwestii ładowania to zapewne bateria nie była rozgrzana (normalnie w trasie jak masz wbitą ładowarkę po drodze to rozgrzewa już jakieś pół godziny przed ładowaniem). Ta kalibracja trwa kilkanaście minut ale nie jest potrzebna przy ładowaniu w trasie. Chodzi o to że w bateriach LFP system wykorzystuje rejestr ile weszło i wyszło energii, żeby bardziej dokładnie wyliczyć pozostałą ilość energii, bo z samego napięcia jest mu to trudniej oszacować niż w bateriach LR (NCA/NMC). Ale z czasem ta rachuba może być obarczona błędem pomiaru i stąd zalecenie żeby raz na jakiś czas doładować do 100%.

Sama krzywa ładowania jest taka, że pod koniec zawsze idzie najwolniej, najszybciej jest ładować w przedziałach 20-80%, u nas wiadomo że każdy chce trochę więcej bo jeszcze ładowarek mało.
Bateria była zimna i nagrzewała się ze 20 minut. Ok czyli tą kalibarcje można sobie odpuścić. Soft v11.1. Po resecie komputera nawigacja zaczela gadac po angielsku ale polskiego nie ma na liście.
 

Ratt

Posiadacz elektryka
Bateria była zimna i nagrzewała się ze 20 minut. Ok czyli tą kalibarcje można sobie odpuścić. Soft v11.1. Po resecie komputera nawigacja zaczela gadac po angielsku ale polskiego nie ma na liście.
Po pierwszej aktualizacji pojawi się polski na liście. U mnie tak było.
 

wiktor

Posiadacz elektryka
Czarne wersje LR maja “alkantare” na boczkach (i ona jest super), a jak odbieracie i opisujecie ten materiał w czarnych RWD ? Bo na filmikach to takie trochę … “szmaciane” 😉

Według mnie ten bok wygląda dobrze. Ładnie uzupełnia całość.
 

jarqu

Posiadacz elektryka
Dostałem maila z info ze mój pojazd nie ma 50% naładowania baterii dlatego dostaje bon na doładowanie 150km na superchargerze. Dobre chociaż i to.
 

mrcnroot

Zadomawiam się
Wczoraj odebrany. Planowany odbiór był na 3.11 ale w poniedziałek pracownik Tesli zadzwonił czy jestem w stanie odebrać we wtorek (31.10) o 15:00, zgodziłem się na 17:00. Z powodu korków dotarłem na 18, ale samochodu jeszcze nie było. Przyjechał po 19. Zanim przygotowali i naładowali (wymóg jest minimum 30%, naładowali do 54%) wybiła 20:00. Obsługa bardzo miła, w przypadku gdybym nie chciał czekać tyle czasu to oferowali mi samochód zastępczy i odbiór w czwartek. Wolałem poczekać. Przy wydaniu samochodu praktycznie nie oglądałem, bo było ciemno. Dziś rano na spokojnie obejrzałem i do niczego nie można się było przyczepić. W aplikacji zauważyłem, że dostałem 150 km na supercharger darmowego ładowania.

Pierwsze wrażenia z jazdy są bardzo dobre. Dużo przyjemniej niż w starszej trójce. Bardzo fajne te ambientowe oświetlenie wygląda w nocy. Póki co ronda to wyzwania, zwłaszcza małe - korzystanie z przycisków kierunkowskazów wymaga wprawy.


A oto małe minusy w porównaniu do poprzedniej wersji jakie znalazłem póki co:
- głośno zamykający się schowek przed pasażerem oraz ten w podłokietniku (zamknięcia magnetyczne)
- dźwięk klaksonu (przy blokowaniu auta) dużo wyższy i mniej przyjemny dla ucha
 

Attachments

  • IMG_5590.jpeg
    IMG_5590.jpeg
    2 MB · Liczba wyświetleń: 69
  • IMG_5588.jpeg
    IMG_5588.jpeg
    1,9 MB · Liczba wyświetleń: 69

pawcjo

Posiadacz elektryka
Wczoraj odebrany. Planowany odbiór był na 3.11 ale w poniedziałek pracownik Tesli zadzwonił czy jestem w stanie odebrać we wtorek (31.10) o 15:00, zgodziłem się na 17:00. Z powodu korków dotarłem na 18, ale samochodu jeszcze nie było. Przyjechał po 19. Zanim przygotowali i naładowali (wymóg jest minimum 30%, naładowali do 54%) wybiła 20:00. Obsługa bardzo miła, w przypadku gdybym nie chciał czekać tyle czasu to oferowali mi samochód zastępczy i odbiór w czwartek. Wolałem poczekać. Przy wydaniu samochodu praktycznie nie oglądałem, bo było ciemno. Dziś rano na spokojnie obejrzałem i do niczego nie można się było przyczepić. W aplikacji zauważyłem, że dostałem 150 km na supercharger darmowego ładowania.

Pierwsze wrażenia z jazdy są bardzo dobre. Dużo przyjemniej niż w starszej trójce. Bardzo fajne te ambientowe oświetlenie wygląda w nocy. Póki co ronda to wyzwania, zwłaszcza małe - korzystanie z przycisków kierunkowskazów wymaga wprawy.


A oto małe minusy w porównaniu do poprzedniej wersji jakie znalazłem póki co:
- głośno zamykający się schowek przed pasażerem oraz ten w podłokietniku (zamknięcia magnetyczne)
- dźwięk klaksonu (przy blokowaniu auta) dużo wyższy i mniej przyjemny dla ucha
Jak wypadają światła mijania w porównaniu do starej 3?
 

inter

Pionier e-mobilności
Wczoraj odebrany. Planowany odbiór był na 3.11 ale w poniedziałek pracownik Tesli zadzwonił czy jestem w stanie odebrać we wtorek (31.10) o 15:00, zgodziłem się na 17:00. Z powodu korków dotarłem na 18, ale samochodu jeszcze nie było. Przyjechał po 19. Zanim przygotowali i naładowali (wymóg jest minimum 30%, naładowali do 54%) wybiła 20:00. Obsługa bardzo miła, w przypadku gdybym nie chciał czekać tyle czasu to oferowali mi samochód zastępczy i odbiór w czwartek. Wolałem poczekać. Przy wydaniu samochodu praktycznie nie oglądałem, bo było ciemno. Dziś rano na spokojnie obejrzałem i do niczego nie można się było przyczepić. W aplikacji zauważyłem, że dostałem 150 km na supercharger darmowego ładowania.

Pierwsze wrażenia z jazdy są bardzo dobre. Dużo przyjemniej niż w starszej trójce. Bardzo fajne te ambientowe oświetlenie wygląda w nocy. Póki co ronda to wyzwania, zwłaszcza małe - korzystanie z przycisków kierunkowskazów wymaga wprawy.


A oto małe minusy w porównaniu do poprzedniej wersji jakie znalazłem póki co:
- głośno zamykający się schowek przed pasażerem oraz ten w podłokietniku (zamknięcia magnetyczne)
- dźwięk klaksonu (przy blokowaniu auta) dużo wyższy i mniej przyjemny dla ucha
Klakson to głośnik, stąd inny dzwięk.
 

Najnowsze dyskusje

Top