[Tesla Model 3 HL LR] Drgania kierownicy przy ok. 120 km/h - czyżby masowy problem?

cooler

Pionier e-mobilności
Dobrze kojarzę, że problem u Ciebie pojawił się po powrocie z kraju i postoju samochodu na lotnisku? Może ktoś manewrując na parkingu stuknął trochę w koło zaparkowanego samochodu?
Możesz mieć rację, wtedy cuda się dzieją z piastą.
 

nabrU

Moderator
Dobrze kojarzę, że problem u Ciebie pojawił się po powrocie z kraju i postoju samochodu na lotnisku? Może ktoś manewrując na parkingu stuknął trochę w koło zaparkowanego samochodu?
Wibracje pojawiły się kilka dni przed wylotem do PL (gdzie byłem ledwo 3 dni). Więc to nie to...
 

Luigi

Nowy na Forum
Witaj w klubie, aby się łatwiej dyskutowało, uzupełnij stopkę o dane samochodu, i w tym przypadku - również opon. I może staraj się odpowiadać bardziej precyzyjnie :
> zostały wymienione opony
ale, na takie same, inne ?
No i tak na przywitanie : szerokich i gładkich dróg bez suszarek, oraz wolnych i szybkich ładowarek :)
Opony w serwisie zostały wymienione na takie same ale jak patrzałem na produkcję to otrzymałem kilka tygodni starsze opony ale to są brigstone Blizak.
Czy możecie sprawdzić u siebie a mianowicie wchodząc w autopilota jest tam unikanie zmiany pasa ruchu wyłącz to, jesli masz wibracje ale na postoju nie podczas jazdy , ja spróbowałem i uważam że jest jakby ręką odjął wibracje czyli co może to być błąd oprogramowania ? Na to wygląda !!
System zmiany pasa ruchu działa tak że gdy dojeżdżasz do linii to powinieneś poczuć wibracje i zobaczyć niebieska linie jeśli jest asystent to powinien pociągnąć lekko za kierownicą a jeśli jest zaznaczone ostrzeżenie dźwięk i wibracja powinna być, po wyłączeniu tej opcji na postoju nie wyczuwam wibracji czy możecie to sprawdzić u siebie?
 

Luigi

Nowy na Forum
Święta prawda. Ja tak mam z hałasem. Ludzie jeżdżą np Corollą i chwalą, tymczasem dla mnie hałas w środku przy 140 jest nie do zniesienia.
Wszystkie auta dodatkowo wyciszyłem, bo hałas mnie wkurza, tymczasem ludzie jeżdżą i im nic nie przeszkadza.

Tu może być ten sam problem, ktoś się przesiadł z może i premium, ale dobitego auta i nic mu nie drga, ktoś przesiadł się z zadbanego auta, dbał o opony, zawieche i amorki - i dla niego trzęsie nie do wyobrażenia
Ja jeździłem kółka lat ta sama trasę ale peugeot 308 ale samochód zadbany zawsze opony wielosezonowe żadnych wibracji, odczucie hałasu w kabinie podczas jazdy z prędkością 120 w Peggy nie do zniesienia przy długiej trasie jak dla mnie.
Teraz mam Teslę 3 2025 model hałas mniejszy przy tej samej prędkości ale jest problem z wyciszeniem dzwi kierowcy bo po stronie pasażera podczas jazdy jest generalnie ciszej .
Odnośnie wibracji to możesz mieć rację że niektórzy nie zwracają na to uwagi dla mnie to jest nie do wytrzymania żeby moja ręka podczas jazdy miała cały czas jakieś drgania mrowienie
 

facet

Fachowiec
Proponuję zgłębić temat interpunkcji 😀
Ja jeździłem kółka lat ta sama trasę ale peugeot 308 ale samochód zadbany zawsze opony wielosezonowe żadnych wibracji, odczucie hałasu w kabinie podczas jazdy z prędkością 120 w Peggy nie do zniesienia przy długiej trasie jak dla mnie.
Teraz mam Teslę 3 2025 model hałas mniejszy przy tej samej prędkości ale jest problem z wyciszeniem dzwi kierowcy bo po stronie pasażera podczas jazdy jest generalnie ciszej .
Odnośnie wibracji to możesz mieć rację że niektórzy nie zwracają na to uwagi dla mnie to jest nie do wytrzymania żeby moja ręka podczas jazdy miała cały czas jakieś drgania mrowienie
 

Slaww

Fachowiec
Ostatnio miałem incydent, że musiałem przejechać zabłoconą drogą po intensywnych opadach deszczu, efekt był taki, że kilka dni później jadąc 140 km/h drgania w samochodzie były tak okrutne, że się nie dało jechać - ściągnąłem kołpaki, umyłem dokładnie wnętrze felg na myjni bezdotykowej i przeszło :)
Nie było tego błota jakoś zbyt dużo, ale jednak widocznie ten samochód jest strasznie czuły na wyważenie kół.
 

Luigi

Nowy na Forum
Też tak słyszałem, stąd pytanie. To jest nawet podwójnie ciekawa kwestia, bo:
1. Jeśli ART71 dostał Bridgestone, to albo jest to jeden z przypadków gdzie za drgania odpowiada coś innego, albo Bridgestone też powodują wibracje, tylko rzadziej
2. Jeśli ich nie dostał, to znaczy że przydział opon jest mieszany
właśnie czytam wasz wątek i ja odebrałem swój 21 grudzien 2024 samochód na Bridgestone i od samego początku powyżej 115-125 były wibracje za pierwszym razem wymienili 3 opony troszkę pomogło, za drugim razem wymienili dwie opony jedna felge wibracje sie troszke uspokoiły i występują sporadycznie ale nigdy nie wiesz kiedy dostaniesz po kierownicy sa nieprzyjemne zwłaszcza gdy jedziesz długie trasy np. godzine w jedna i później godzinne w druga
 

Luigi

Nowy na Forum
Na Bridgestone też już ktoś zgłaszał. Tylko ja tu widzę co najmniej 3 różne problemy, więc ścieżkę diagnozy trzeba przejść po kolei - wyważenie na hunterze aby wykluczyć opony, geometria i luzy w zawieszeniu. Dopiero jak to nie pomoże to lądujemy w przypadku opisanym w tym temacie, gdzie prawdopodobnie przyczyną są drgania generowane przez napęd.

Dziwie się że są jeszcze osoby które kupują nowy model w pierwszym roku produkcji. U większych producentów premium zawsze się zderzają fackupy z nowym modelem, a co dopiero w Tesli. Lepiej odczekać z rok aż te poważniejsze choroby wieku dziecięcego zostaną wyeliminowane.
ja kupilem rok po wejsciu higlandera w zycie odebralem swojego 21 grudzien 2024 na brigstone i tez wibracje dwa razy wymieniali opony i jedna felge
 

Luigi

Nowy na Forum
hejka czy naprawili u ciebie problem z trzęsieniem sie kierownicy u siebie mam to samo opony wymienili problem pozostal ale troche jest mniej trzesienia
drugi raz na servisie wymienili z drugi raz dwie opony i jedna felge jest ciszej ale kierownica wibruje nadal moze troche mniej ale sa odcinki na drodze wracalem wczorej ze sztokholmu niby droga ładna ale drgania kierownicy byly
 
Top