Tesla Model 3 - Kluczyk (Key Fob) wrażenia i użytkowanie

newbe

Posiadacz elektryka
Kombinuję, żeby uniknąć laga, gdy czasem telefon z samochodem się dogadują a ja przez kilka chwil chwile szarpię klamką w oczekiwaniu na odblokowanie via bluetooth. Czy keyfob jest na to rozwiązaniem?
Wystarczy go mieć w kieszeni czy raczej trzeba klikać? Czy odblokowuje zawsze natychmiast?
Jaki telefon? Czy system nie usypia aplikacji Tesli oraz Bluetooth?
Mam Samsunga Note 10, żona ma OnePlus 3t. Żona musi postać i włączyć apkę / Bluetooth.
Ja mam trzymać w ręku telefon jak podchodzę do auta i to wystarcza. W kieszeni już niekoniecznie. Żartuję że Tesla wymaga żebym pokazał jej komórkę...
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
Jaki telefon? Czy system nie usypia aplikacji Tesli oraz Bluetooth?
Mam Samsunga Note 10, żona ma OnePlus 3t. Żona musi postać i włączyć apkę / Bluetooth.
Ja mam trzymać w ręku telefon jak podchodzę do auta i to wystarcza. W kieszeni już niekoniecznie. Żartuję że Tesla wymaga żebym pokazał jej komórkę...
Huawei P20 Pro, wyłączyłem usypianie Tesla app. Podejrzewam, że telefon trochę przesadza z oszczędzaniem bluetootha, bo jak go obudzę, przez jakiś czas bardzo sprawnie otwiera samochód - podchodzę i wchodzę.
Gdy telefon jest od dawna uśpiony, czasami od razu otwiera, a czasami szarpiemy się przez 5-20 sekund. Czy w kieszeni, w torbie czy w garści - nie zauważyłem różnicy.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Wystarczy mieć kluczykale ten właściwy, bo byly z klikaniem.
Ale jesli Wam nie łapie telefonu to pewnie jest tryb oszczędzania baterii i w uspieniu BT pewnie nie dziala? Itd.
Owszem czasem śpi i wtedy delikatny ruch klamką budzi.
 

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
Kombinuję, żeby uniknąć laga, gdy czasem telefon z samochodem się dogadują a ja przez kilka chwil chwile szarpię klamką w oczekiwaniu na odblokowanie via bluetooth. Czy keyfob jest na to rozwiązaniem?
Wystarczy go mieć w kieszeni czy raczej trzeba klikać? Czy odblokowuje zawsze natychmiast?
Trzeba klikać. Zachowuje się identycznie jak inne kluczyki. Co do laga, to w tym przypadku jest jego kompletny brak.
Identycznie z otwieraniem bagażników.
 
Last edited:

Bronek

Pionier e-mobilności
Nie trzeba klikać ! Chyba ze kup sie kluczyk starego typu.

Ja mam kluczyk bez klikania. Stare byly z klikaniem,
Trzeba uwazac na opis
Np ma byc taki
No hands required. Locking and unlocking your Tesla has never been easier. Keep your key fob in your pocket and simply pull on the door handle for easy entry. Same with the trunk. Your key fob is automatically enabled when you pair with your vehicle.
WAZNE JEST CO JEST NAPISANE NA KLUCZYKU OD SPODU
Czyli z logo Model3 nie mają pasywnego otwierania i trzeba klikać a z napisem tylko TESLA są bez klikania
Does my Key Fob have Passive Entry?
Key fobs with the TESLA logo printed on the flat side have the passive locking and unlocking functionality. Key fobs with the MODEL 3 logo printed on the flat side cannot passively lock and unlock your vehicle.
Czyli jak to Tesli wszysko jest popierniczone, ;-)
 
Last edited:

cooler

Pionier e-mobilności
Z ciekawostek to napisze że odkryłem co w moim przypadku powodowało problemy z łącznością po BT do Tesli (ale jak się okazało też do innych urządzeń, np EUC): mam prosty smartwatch Xiaomi Solar cośtam, długo trzyma na baterii (1 miesiąc w porywach), przesyła info o poczcie, SMS, kto dzwoni i inne bajery.
Okazało się że jest jakiś bug w jego apce na telefonie Android, bo okresowo blokuje BT na telefonie próbując połączyć się do smartwatcha, np którego nie ma lub który się wyłączył. Wyłączenie i włączenie BT tymczasowo pomagało na teslę i na EUC, jednak gdy w celach diagnozy odinstalowałem apkę smartwatcha otwieranie Tesli i łączność w czasie jazdy z EUC działją jak bajka - 100%.
Może ktoś ma podobny problem, będę szczęśliwy jeśli pomogłem :)
 
Last edited:
Top