Witam,
Od jakiegoś czasu śledzę forum, ale w końcu przyszedł czas na pierwszy wątek!!
Do rzeczy! Jestem już prawie pewien (95%), że moim następnym samochodem za kilka miesięcy będzie Tesla Model 3. Dalej jedna mocno się zastanawiam między SR a LR RWD. Otóż, do pracy będę miał ok 85km w jedną stronę, autostradą, więc mocny zasięg będzie ważny. W domu samochód będzie w garażu i będzie ładowany z paneli i magazynu energii. W pracy, bez ładowarek i parkowany na dworze. I tu mój dylemat: czy SR wystarczy nawet srogą zimą (potencjalnie 8 godzin na ostrym mrozie, więc bateria zimna przed podróżą do domu)? Mam też dylemat nad rodzajem baterii: LPF czy NMC? Mam zamiar samochód zatrzymać na jakieś 10 lat, więc to jaki będzie wtedy stan baterii też ma znaczenie.
ChatGPT zrobił mi ciekawą i na moje oko dogłębną analizę tematu (w załączniku po angielsku), po której skłonny jestem pójść w kierunku LR RWD. Zgadzacie się z tym? Wolałbym wydać mniej pieniędzy i kupić SR, ale nie chcę mieć sytuacji, gdzie w zimie będę się martwił o zasięg w drodze do domu z pracy.
Od jakiegoś czasu śledzę forum, ale w końcu przyszedł czas na pierwszy wątek!!
Do rzeczy! Jestem już prawie pewien (95%), że moim następnym samochodem za kilka miesięcy będzie Tesla Model 3. Dalej jedna mocno się zastanawiam między SR a LR RWD. Otóż, do pracy będę miał ok 85km w jedną stronę, autostradą, więc mocny zasięg będzie ważny. W domu samochód będzie w garażu i będzie ładowany z paneli i magazynu energii. W pracy, bez ładowarek i parkowany na dworze. I tu mój dylemat: czy SR wystarczy nawet srogą zimą (potencjalnie 8 godzin na ostrym mrozie, więc bateria zimna przed podróżą do domu)? Mam też dylemat nad rodzajem baterii: LPF czy NMC? Mam zamiar samochód zatrzymać na jakieś 10 lat, więc to jaki będzie wtedy stan baterii też ma znaczenie.
ChatGPT zrobił mi ciekawą i na moje oko dogłębną analizę tematu (w załączniku po angielsku), po której skłonny jestem pójść w kierunku LR RWD. Zgadzacie się z tym? Wolałbym wydać mniej pieniędzy i kupić SR, ale nie chcę mieć sytuacji, gdzie w zimie będę się martwił o zasięg w drodze do domu z pracy.