boa

Posiadacz elektryka
cd: na pętli testowej GLS 500 zużył średnio 15,8 l/100 km. Na autostradzie i w mieście spalanie przekracza 18 l/100 km. Ze 100-litrowym zbiornikiem dojedziecie zatem z Warszawy do Gdyni autostradą i tam powinniście już rozglądać się za stacją benzynową.
"Ja mam G07 40i i spala ok 12-14 przy spokojnej i 19-21 przy mocniejszej jezdzie a mam ciężką nogę."
 

boa

Posiadacz elektryka
Jako posiadacz jeszcze większego ICE oraz mniejszego EV protestuję przed naciąganiem na niekorzyść ICE kosztów :cautious:.
Mam już od paru lat 8-mio osobową Siennę 3.5V6 297bph (~ 300KM, ~7s do 100km/h)
Toyota Sienna - to van, do tego niedostępny w polskiej sieci sprzedaży, a co więcej, w obecnej generacji (od kilku lat) tylko jako hybryda 2.5 z cvt i spaliniak ma 189KM, rachityczne 236Nm. No i kwestia wyglądu i takich tam kwestii. NAtomiast ta starsza wersja, którą masz, to oczywiście ma fajne v6, ale ogólnie auto nie jeździ jakoś specjalnie i wnętrze też bez szału. Wśród vanów ciekawa jest Pacifica, ale to też do sprowadzenia z USA i plastiki itp. takie amerykańskie ;-) Ale jak ktoś poytrzebuje vana ICE to bardzo fajna opcja. Dalej produkują z pentastarem 3.6 V6
 

Mindive

Fachowiec
@Mindive chciałoby Ci się rzucić okiem na świadectwo zgodności / certificate of conformity EV9? I podzielić się parametrami z punktu 47? 🙃
No za bardzo to mi się nie chce...ale co tam jest takiego ciekawego, żeby w ogóle zaglądać w to miejsce? Weź jakoś sprzedaj ten pomysł, to po powrocie z wakacji rozważę - ale musi być coś ciekawego, jakieś smoki czy coś :)
 

cooler

Pionier e-mobilności
Toyota Sienna - to van, do tego niedostępny w polskiej sieci sprzedaży, a co więcej, w obecnej generacji (od kilku lat) tylko jako hybryda 2.5 z cvt i spaliniak ma 189KM, rachityczne 236Nm. No i kwestia wyglądu i takich tam kwestii. NAtomiast ta starsza wersja, którą masz, to oczywiście ma fajne v6, ale ogólnie auto nie jeździ jakoś specjalnie i wnętrze też bez szału. Wśród vanów ciekawa jest Pacifica, ale to też do sprowadzenia z USA i plastiki itp. takie amerykańskie ;-) Ale jak ktoś poytrzebuje vana ICE to bardzo fajna opcja. Dalej produkują z pentastarem 3.6 V6
I dlatego że minivan nie jest dla szpanu a dla dalekich tras z rodziną ma tylko 15-17cm prześwitu dla niskich oporów (co czasem jest przekleństwem przy ponad 3m rozstawu osi), oraz Cd=0.3, długe przełożenia ostatnich biegów by nie wyrzucać wiadrami paliwa przez wydech :D

Sienna zbudowana jest trochę jak elektryk, niskie opory, w miarę płaska podłoga od spodu, długa buda ogranicza opory pomimo potężnych wymiarów. I to działa.

Nigdy nie rozumiałem tej mody na jeżdżące kioski Ruchu, kanciaste kształty, wysokie maski a potem "o matko, 15l/100 przy 120km/h"...
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Nie ma chyba popytu w EU na minvany tym bardziej elektryczne. Niestety ludzie wolą wygląd niż użyteczność. Sam bym chciał takiego minivana 100kWh+ i poniżej 5s do 100.

@cooler Troche naciągasz na niekorzyść EV te koszty podróżowania :) SuC wychodzi po 2.2PLN w Europie a paliwo ponad 7zł, chociaż przy amortyzacji auta koszt "paliwa" jest pomijalny w elektryku:)
 

boa

Posiadacz elektryka
Nie ma chyba popytu w EU na minvany tym bardziej elektryczne. Niestety ludzie wolą wygląd niż użyteczność. Sam bym chciał takiego minivana 100kWh+ i poniżej 5s do 100.

@cooler Troche naciągasz na niekorzyść EV te koszty podróżowania :) SuC wychodzi po 2.2PLN w Europie a paliwo ponad 7zł, chociaż przy amortyzacji auta koszt "paliwa" jest pomijalny w elektryku:)
ogólnie to duża szkoda, że minivany wymarły w Europie, aczkolwiek kto wie, może będzie renesans (kiedyś)
 

to_masz

Posiadacz elektryka
No za bardzo to mi się nie chce...ale co tam jest takiego ciekawego, żeby w ogóle zaglądać w to miejsce? Weź jakoś sprzedaj ten pomysł, to po powrocie z wakacji rozważę - ale musi być coś ciekawego, jakieś smoki czy coś :)

Szukamy smoków w punktach 47.1. CoC Waszych pojazdów! 🚗🔍🔥

Czy wiesz, że Twoje auto nosi w sobie tajemnicze numery, które mówią więcej niż katalogowe "nawet 563 km zasięgu WLTP"?

📜 W świadectwie zgodności (CoC), w punkcie 47.1., ukryta jest prawdziwa esencja fizyki jazdy — tzw. współczynniki oporu ruchu. To one mówią, ile energii Twój samochód realnie potrzebuje, żeby sunąć po asfalcie. To nie jest żaden marketing — to czysta fizyka. Coś czego @nabrU już nie zakwestionuje przez brak zdjęcia, a @boa nie będzie mógł luźno interpretować jak przepisów ruchu drogowego *

🧙‍♂️ Jeśli lubisz liczby, które mają znaczenie, punkt 47.1. to Twoja mapa skarbów. Nie znajdziesz tam może smoków... ale znajdziesz coś lepszego — odpowiedź na pytanie, dlaczego Twój zasięg wygląda jak wygląda i czy da się coś z tym zrobić.

➡️ Jeśli masz chwilę, wrzuć mi dane z punktu 47.1. swojego auta – a ja pokażę Ci, jak bardzo Twoje auto walczy z fizyką (i kto wygrywa). A może odkryjesz, że jeździsz mistrzem efektywności? 🏆⚡ Będziesz mógł porównać swój samochód z Teslą Model Y i Audi Q6 ⚖️. A może na forum wkrótce zrobimy "ligę oporów" 😅

Z góry dzięki! 🚀


PS. Właściciele innych aut — jeśli Was to zaciekawiło, to wrzucajcie dane — zrobimy porównanie większej ilości aut (nawet spalinowych! ba, nawet Toyoty Sienny!) 😉


*) proszę potraktować z dystansem jako komentarz satyryczny do tego wątku, a nie osobiste podjazdy 🙃
 
Top