Chciałbym zobaczyć dane dotyczący tej niskiej żywotności.niekoniecznie - są marki, które "zakłamują" średnią kosztem żywotności akumulatora - KIA, porche, audi itp
Porsche zrezygnowało z trybu oszczędzania baterii, która zmniejszała moc ładowania, bo okazało się, że degradacja baterii przez szybkie ładowanie była niższa niż się spodziewano.
W przypadku kijanki i innych koreańców na e-gmp, nie ma żadnych raportów dotyczących nadmiernej degradacji. Póki co są głosy przeciwne tej teorii, bo chwalą mały spadek wartości użytkowej.
Zdecydowana większość elektryków ma bardziej płaską krzywą ładowania. Np auta na MEB, e-gmp, czy Porsche trzymają maksymalną moc ładowania do poziomu 50-60%. Audi Q8 nawet do 70%. Wystarczy spojrzeć na czasy ładowania. Tesla, pomimo możliwości ładowania z mocą 250kW, zakres 10-80% osiąga w 31-33 minuty (źródło: Bjorn), czyli tyle samo co kia ev3, która rozpędza się do 130kW, a ma ciut większą baterię. W ID.7, który rozpędza się "tylko" do 190kW, ten czas to 26 minut.To jest norma we wszystkich EV, czy cecha Tesli?