To jak to jest z tym zużyciem? Statystyki tesli.

zibizz1

Pionier e-mobilności
Takie krótkie trasy sa niemiarodajne i trzeba tez brać pod uwage profil terenu(to na dole gdzie widać ile metrów było pod góre i ile z górki). Tutaj przykład
A->B (auto odłączone od ładowarki, naładowana mała bateria, optymalna temperatura baterii, z górki)
B->A (pod górkę)
A->B' (odrobine inna lokalizacja ale też z górki, tylko auto stało pare godzin więc w trakcie jazdy wzieło dodatkową energie na schłodzenie kabiny, doładowanie baterii 16V)
1720628486808.png

Takie 20m delikatnie schodzące na 7km jest niezauważalne. 2,5t na 20 metrach to 136Wh czyli ~20Wh na kilometr. Dlatego pomiar w jedną od pomiaru w drugą będzie się różnił o ~40Wh
 
Last edited:

nabrU

Pionier e-mobilności
Ależ wszystko się zgadza, ale było i pod górkę jak i z górki (ciutkę więcej) w tym krótkim odcinku. Całość do oceny ;)

Screenshot 2024-07-10 174409.png

Pierwsza i trzecia statystyka to autostrada, więc też nie najgorzej.
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Każdy test trzeba robić tam i z powrotem
Zarówno jeżeli bierzemy pod uwagę ukształtowanie terenu jak i jazdę z wiatrem pod wiatr ( na autostradzie ma to duże znaczenie). Jak oglądam testy pajaców którzy robią wynik z wiatrem, to mnie aż nosi.
 

SylB

Fachowiec
Jako ciekawostkę podam na trasie która dość systematycznie pokonuję Kraków-Dom (32km).
Wyhamowanie z 80km/h oraz zjazd w dół różnica poziomów 10m, skutkuje spadkiem średniego zużycia o około 10W/km. (to jest jakieś 7-8%).
Jazda drogą dwupasmową wzdłuż rzeki (różnica poziomów 50m na odcinku 12-15km) skutkuje średnią około 95W/km
 

eugtor

Posiadacz elektryka
Panowie i Panie, pilne pytanie! W modelu S Plaid 2024 zniknęła zakładka "zużycie" w aplikacji energia i ten przydatny wykres zużycia energii chwilowej, dla 25, 50 i 100 km! W 3 performance ciągle mam z najnowszym soft. Ktoś coś? Gdzieś przenieśli? Przecież kiedyś to było w ogóle na wyświetlaczu przed oczami a teraz w ogóle usunęli?
Reset nie pomaga?
 

to_masz

Posiadacz elektryka
ładowanie energią potencjalną 😅
1720691302102.png
prawie 1,3 kWh załadowane z około 500 m różnicy wysokości; sprawność tego procesu jest całkiem wysoka, bo energia potencjalna z tej różnicy wysokości: 2000kg x 9,8m/s2 x 500m = 9 800 000 J = 2,72 kWh ... a gdzieś hamulec był w użyciu, tarcie, opory i oczywiście raczej w dół, ale jednak trochę też w górę na tym odcinku

wnioski? sikamy zawsze na dole 😂
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Teściowa z żoną mają podobny wynik na płaskim.

Ps Opisywałem kiedyś filmik YT jak dawno temu na Ukrainę Ford Transit holował Trójkę w Service mode .50kW było ładowania (czasy gdzie ładowaki były ale do telefonów)
 

Vangass

Posiadacz elektryka
Co Wy tam wiecie o zużyciu energii ;-)

1720726635709.png

A dokładniejsze dane z TeslaMate pokazują prawie 827 Wh/km ;-)
 

sigg

Posiadacz elektryka
Mam pytanie - zainstalowałem sobie Tessie i pokazuje mi, że w jeździe miejskiej przy krótkich dystansach (1-5km) mam efficiency na poziomie 40-50%. Nie jeżdżę wcale jakoś super dynamicznie, raczej spokojnie, jedna osoba w aucie.

Dopiero na dłuższych dystansach (5+km) efficiency wzrasta do 70-80%.

Czy to normalne? Wydawało mi się, że dla elektrycznego auta krótkie dystanse nie powinny być takim problemem pod kątem efektywności "spalania".
 
Top