Niskie miejskie prędkości nie są problemem. Problemen sa temperatury. Przez pierwsze kilometry dużo energii idzie na schłodzenie/grzanie. Można zawsze 15 minut wcześniej włączać klime to zużycie(to w trakcie jazdy) spadnie a efficiency podskoczy ale sumarycznie trochę wiecej energii na to pójdzieMam pytanie - zainstalowałem sobie Tessie i pokazuje mi, że w jeździe miejskiej przy krótkich dystansach (1-5km) mam efficiency na poziomie 40-50%. Nie jeżdżę wcale jakoś super dynamicznie, raczej spokojnie, jedna osoba w aucie.
Dopiero na dłuższych dystansach (5+km) efficiency wzrasta do 70-80%.
Czy to normalne? Wydawało mi się, że dla elektrycznego auta krótkie dystanse nie powinny być takim problemem pod kątem efektywności "spalania".
Ale tylko przed dłuższą trasą, wokół komina bezcelowe.EV na krótkich trasach jest tak samo do bani jak ICE. Kwestia ogrzania/schłodzenia kabiny/baterii. Dlatego warto przygotować samochód przed jazdą, jeżeli jest podpięty do prądu oczywiście.
Ale tylko przed dłuższą trasą, wokół komina bezcelowe.
Właśnie nie chcę niskiego zużycia (dla statystyk? Walic statystyki). I tak będę musiał ładować i tak. Ja mam prąd za darmo to mi to wszystko jedno. Robie tak jak mi wygodnie, wcześniej włączam chłodzenie-grzanie kabiny.Dokładnie odwrotnie, o ile chcesz mieć małe zużycie na krótkich trasach...
Próbował ktoś, jaki zasięg mają przyciski S3XY?Ja tam stosuję, co prawda czasem tylko 2 minuty przed dojazdem ale i tak fajny efekt. Musze sobie w domu zamontowac takie przyciski do włączania klimy w aucie bo zanim aplikacja sie załaduje i podłączy to trwa z 15s. Albo w końcu dodać do apki garmina token z Tesla fi do czego zbieram sie juz dawno
Tak do końca bezcelowe to nie jest:Ale tylko przed dłuższą trasą, wokół komina bezcelowe.
chyba nie zadziałają gdy auto jest uśpione. Bardziej planowałem przez API Tesli, ewentualnie przez proxyPróbował ktoś, jaki zasięg mają przyciski S3XY?