To jak to jest z tym zużyciem? Statystyki tesli.

nabrU

Pionier e-mobilności
Tak, normalne... choć powinna to być pierwsza krótka jazda w danym dniu. Inne już powinny wypaść lepiej.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Mam pytanie - zainstalowałem sobie Tessie i pokazuje mi, że w jeździe miejskiej przy krótkich dystansach (1-5km) mam efficiency na poziomie 40-50%. Nie jeżdżę wcale jakoś super dynamicznie, raczej spokojnie, jedna osoba w aucie.

Dopiero na dłuższych dystansach (5+km) efficiency wzrasta do 70-80%.

Czy to normalne? Wydawało mi się, że dla elektrycznego auta krótkie dystanse nie powinny być takim problemem pod kątem efektywności "spalania".
Niskie miejskie prędkości nie są problemem. Problemen sa temperatury. Przez pierwsze kilometry dużo energii idzie na schłodzenie/grzanie. Można zawsze 15 minut wcześniej włączać klime to zużycie(to w trakcie jazdy) spadnie a efficiency podskoczy ale sumarycznie trochę wiecej energii na to pójdzie
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
EV na krótkich trasach jest tak samo do bani jak ICE. Kwestia ogrzania/schłodzenia kabiny/baterii. Dlatego warto przygotować samochód przed jazdą, jeżeli jest podpięty do prądu oczywiście.
 

inter

Pionier e-mobilności
EV na krótkich trasach jest tak samo do bani jak ICE. Kwestia ogrzania/schłodzenia kabiny/baterii. Dlatego warto przygotować samochód przed jazdą, jeżeli jest podpięty do prądu oczywiście.
Ale tylko przed dłuższą trasą, wokół komina bezcelowe.
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Ale tylko przed dłuższą trasą, wokół komina bezcelowe.

Dokładnie odwrotnie, o ile chcesz mieć małe zużycie na krótkich trasach...
 

inter

Pionier e-mobilności
Dokładnie odwrotnie, o ile chcesz mieć małe zużycie na krótkich trasach...
Właśnie nie chcę niskiego zużycia (dla statystyk? Walic statystyki). I tak będę musiał ładować i tak. Ja mam prąd za darmo to mi to wszystko jedno. Robie tak jak mi wygodnie, wcześniej włączam chłodzenie-grzanie kabiny.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Ja tam stosuję, co prawda czasem tylko 2 minuty przed dojazdem ale i tak fajny efekt. Musze sobie w domu zamontowac takie przyciski do włączania klimy w aucie bo zanim aplikacja sie załaduje i podłączy to trwa z 15s. Albo w końcu dodać do apki garmina token z Tesla fi do czego zbieram sie juz dawno
 

inter

Pionier e-mobilności
Ja tam stosuję, co prawda czasem tylko 2 minuty przed dojazdem ale i tak fajny efekt. Musze sobie w domu zamontowac takie przyciski do włączania klimy w aucie bo zanim aplikacja sie załaduje i podłączy to trwa z 15s. Albo w końcu dodać do apki garmina token z Tesla fi do czego zbieram sie juz dawno
Próbował ktoś, jaki zasięg mają przyciski S3XY?
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
Ale tylko przed dłuższą trasą, wokół komina bezcelowe.
Tak do końca bezcelowe to nie jest:
- wsiadasz do ciepłego/chłodnego samochodu
- bierzesz ten prąd z gniazdka a nie z baterii, czyli jakieś tam ułamki cykli jej pracy oszczędzasz

Energii oczywiście nie oszczędzisz, pewnie nawet trochę jej zużyjesz więcej, ale przynajmniej będzie ci komfortowo za te pieniądze.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Nawet jeśli dostateczną to i tak
Próbował ktoś, jaki zasięg mają przyciski S3XY?
chyba nie zadziałają gdy auto jest uśpione. Bardziej planowałem przez API Tesli, ewentualnie przez proxy
 
Top