To jak to jest z tym zużyciem? Statystyki tesli.

inter

Pionier e-mobilności
Tak do końca bezcelowe to nie jest:
- wsiadasz do ciepłego/chłodnego samochodu
- bierzesz ten prąd z gniazdka a nie z baterii, czyli jakieś tam ułamki cykli jej pracy oszczędzasz

Energii oczywiście nie oszczędzisz, pewnie nawet trochę jej zużyjesz więcej, ale przynajmniej będzie ci komfortowo za te pieniądze.
Tak, ale trzeba pamiętać i brudzić ręce przy zwijaniu kabla do WC3. A samochód notorycznie musiał by być podpięty, nawet w deszczu. Wolę wygodę.
A przy takim zasiegu, i jazdy wokół komina bezcelowe.
A przy grzaniu-chłodzeniu, nie trzeba podpinać do prądu.
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
Tak, ale trzeba pamiętać i brudzić ręce przy zwijaniu kabla do WC3
Mam tak zainstalowany, że nie muszę nic zwijać, dosłownie jedną ręką wyjąć z WC i wetknąć w samochód. Nic się po ziemi nie wala, zero zwijania, odwijania. Cały sekret. Ale oczywiście co kto woli.
 

inter

Pionier e-mobilności
Mam tak zainstalowany, że nie muszę nic zwijać, dosłownie jedną ręką wyjąć z WC i wetknąć w samochód. Nic się po ziemi nie wala, zero zwijania, odwijania. Cały sekret. Ale oczywiście co kto woli.
Ja tak dobrze nie mam, muszę te 5-6 m rozwinąć.
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
Rozumiem, po prostu instalując miałem możliwość zrobienia tego wygodnie. Gdybym musiał targać kabel z ziemi, to pewnie też by mi się nie chciało. Przy takiej jeździe do żabki po fajki, to oczywiście nie ma znaczenia. Jadąc do pracy te 30 minut już warto. Mocno sobie cenię to, że zimą nie muszę wsiadać w kurtce do samochodu. Ale ogólnie tak mam, że zdarza mi się poświęcić niewspółmiernie dużo czasu na zrobienie czegoś, co później będzie oszczędzać sekundy.
Przy okazji, już kiedyś chyba dyskutowaliśmy na ten temat i z tego co obserwuję, to Tesla na to grzanie bierze sobie prąd z kabelka.
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Właśnie nie chcę niskiego zużycia (dla statystyk? Walic statystyki). I tak będę musiał ładować i tak. Ja mam prąd za darmo to mi to wszystko jedno. Robie tak jak mi wygodnie, wcześniej włączam chłodzenie-grzanie kabiny.

Ależ OK, jak też nigdy nie patrzę zasadniczo na statystyki, tylko jade i tyle. Ale pytanie było o duże zużycie na krótkich odcinkach, więc aby je zmniejszyć trzeba by schładzać / grzać wnętrze i baterię przed wyjazdem. Chodzi o zasadę a nie to czy tak ktoś robi czy nie...
 

inter

Pionier e-mobilności
Rozumiem, po prostu instalując miałem możliwość zrobienia tego wygodnie. Gdybym musiał targać kabel z ziemi, to pewnie też by mi się nie chciało. Przy takiej jeździe do żabki po fajki, to oczywiście nie ma znaczenia. Jadąc do pracy te 30 minut już warto. Mocno sobie cenię to, że zimą nie muszę wsiadać w kurtce do samochodu. Ale ogólnie tak mam, że zdarza mi się poświęcić niewspółmiernie dużo czasu na zrobienie czegoś, co później będzie oszczędzać sekundy.
Przy okazji, już kiedyś chyba dyskutowaliśmy na ten temat i z tego co obserwuję, to Tesla na to grzanie bierze sobie prąd z kabelka.
Akurat kabla nie muszę targać z ziemi, bo WC3 wisi przed wejściem do domu, osłoniety od deszczu.
Bierze, ale jak się nie mylę gdy jest naładowana wg limitu.
 

rookie

Zadomawiam się
Jak ustawić aby z kabla leciało z pominięciem baterii na postoju? Ustawić limit ładowania w apce poniżej aktualnego stanu naładowania?
 

to_masz

Posiadacz elektryka
Zima vs lato - tak się złożyło, że niemalże ta sama trasa
  • tl;dr TMY LR zużycie latem -15% lub w drugą stronę zimą +20%
  • 231 Wh/km vs 194 Wh/km (-37,3 Wh/km) - 40,7 kWh mniej na tej samej trasie
  • 02h:04m vs. 01h:40m na ładowaniu (-24 min.) - jedno ładowanie mniej, a i tak wyjazd był z 26% baterii mniej
  • czasowo na jazdę wyszło podobnie (jak nie korki na przełęczy Brenner, to remont ringa pod Berlinem)
  • latem rodzinie postoje zajmują dłużej niż zimą
 

Attachments

  • 1721032080356.png
    1721032080356.png
    484,1 KB · Liczba wyświetleń: 10
  • 1721032091956.png
    1721032091956.png
    474,7 KB · Liczba wyświetleń: 10

SylB

Fachowiec
A oto moje zużycie, na podstawie odczytu z licznika prądu w garażu.
Więc obejmuje jazdę, postoje i straty na ładowaniu.
jedyna odchyłką jest grudzień, gdzie było dużo sypkiego śniegu, błota pośniegowego, temp. poniżej -10(wiec nie działała rekuperacja), oraz bardzo dużo krótkich tras.
reszta jest bardzo zbliżona.
Średnia raportowana przez Teslę z 30kkm = 152wh/km

1721146660770.png
 
Last edited:

radioaktywny

Posiadacz elektryka
Dla informacji dla zainteresowanych, moje zużycie z całości przebiegu i wakacyjnego wyjazdu. Uważam, że jak na te gabaryty i moc wyniki są więcej niż zadawalające. Ps. Auto ma boostaschowek01.jpg
 

Attachments

  • IMG_20230921_124706.jpg
    IMG_20230921_124706.jpg
    247 KB · Liczba wyświetleń: 15
Top