boa
Posiadacz elektryka
@Vicek słusznie zauważyłeś -> a w sumie to chyba jest nawet jeszcze lepiej, jak się właśnie zastanowiłem; jak DC przeliczysz po okolice 2 zł (a tak jest w abonamentach Ionity czy GW) czy jak uda się po 1,35 (jest trochę punktów w Plugsurfingu, warto korzystać), to zużycie na poziomie około 30kwh oznacza 40-60 zł za 100km. A 15l/100 w dużym benzynowym suvie z dużym silnikiem to jakieś 80-100 zł /100 km jak nic, w zależności gdzie zatankujesz i czy musisz 98. No i przeglądy, oleje najlepiej co 10kkm etc.W sumie to dochodzimy powoli do użyteczności w trasie aut spalinowych. Nie wiem jakie są ceny ładowania DC ale obstawiam, że koszt przejechania 100 km autostrady obecnie porównywalny. Za to zuyżycie miasto/lokalne pewnie 2x niższe na kożyść elektryka.
Przy bev w trasie pierwsze kilkaset km robisz na prądzie z domu, a w zależności gdzie dojedziesz to też tam czasem możesz się naładować, w niektórych hotelach nawet za darmo... WIęc trasy też inaczej się liczy niż w ICE.
W mieście nawet 20kwh i poniżej na 100, czyli ładując się w domu masz jakieś 15 zł / 100 km, 2-3 litry PB na 100km. A odpowiednik ICE raczej 15l/100km w takich warunkach też łyknie. Różnica jeszcze większa.
No i jeszcze jeden aspekt - 400KM w BEV kosztuje duuuużo mniej w zakupie niż to samo w ICE.