boa

Posiadacz elektryka
Dziękuję za zgłoszenie. Zapoznam się z wątkiem. Nie sądzę, żeby ktokolwiek miał złe intencje, natomiast pamiętajmy, że jesteśmy tak skonstruowani, że jeśli nie wiemy, jak coś interpretować, to zawsze włącza nam się najgorszy możliwy wariant tłumaczenia.

Ps. Piękne auto. Szczerze zazdroszczę. 6 czy 7 miejsc?
6 z tym fajnym pakietem relax - szczerze polecam, jazda bajka dla wszystkich 👌
 

nabrU

Moderator
Pozwól Kolego @boa, że ustosunkuję się do Twojego postu.

Po pierwsze...
Pewnie z 99% procent moich wpisów na tym Forum to wpisy normalnego forumowicza, jak Ty i inni, a nie moderatora i tak jest również w tym wątku. W dyskusji z Tobą tutaj nie użyłem, żadnych 'atrybutów' moderatora więc trochę śmieszy mnie Twoje podejście typu 'moderator mnie atakuje, zróbcie coś z tym'.

Po drugie...
Co do wpisów o prędkości, ja już raz wyraziłem swoje zdanie w tym wątku i nie mam zamiaru tego powtarzać. Więc znowu: 'gównoburzy winny moderator, a nie ja piszący o jeździe 190km/h 2,5-tonowym samochodem'? Sorry...

Po trzecie...
Wracając do sedna sprawy i zużycia EV9. Porównaj sobie Twój wpis:

W drugą stronę bardziej płynnie, bez przekraczania 160, z wypadkiem i korkiem po drodze - 23 kWh.

a wpis kolegi Mindive (ze zdjęciem z deski rozdzielczej):

Więc dodam swój z ostatniej podróży Kołobrzeg - Wrocław z bagażnikiem rowerowym na dachu i tempomatem ustawionym na około 140/h. 300 km zrobione 100-10%, więc bardzo ładnie. Dłuższej jazdy niż 3h moje dzieci i tak nie zniosą (ja zresztą chyba też coraz mniej) więc takie przerwy są ok.

Ja tam widzę jedną ważną informację, której u Ciebie brakuje (a być może by się znalazła gdybyś wstawił podobne zdjęcie). Tą informacją jest czas podróży. Pozwala mi to wywnioskować, że podróż ta była daleka od prędkości 140km/h, bo średnia podróży kolegi Mindive wychodzi ok. 100km/h. Czyli matematycznie rzecz biorąc połowa tej trasy mogła być pokonana z prędkością 140 km/h, a druga połowa z prędkością 60 km/h. A to już daje sporo do myślenia i stanowi 'jakościowy' wpis na temat zużycia tego EV.

Finalnie...
W jednym masz rację. Nie posiadam EV9 i jestem daleki od kreowania się na 'eksperta' w temacie tego samochodu. Staram się tylko powiększyć 'grupę jakościowych użytkowników' tego Forum o Twoją osobę ;)

P.S. Zdjęcia da się też wstawiać z telefonu :p
 
Last edited:

boa

Posiadacz elektryka
Coś dla wzrokowców. Wiadomo, że trasa trasie nie jest równa, ale zawsze będziecie mieli jakieś wyobrażenie. Ja jestem nadal w szoku, jak efektywna jest EV9. Wewnątrz przestrzeń jak w GLS i X7, a pod pewnymi względami nawet jest lepiej i wygodniej (fotele w 2. rzędzie). Do tego prawie 400KM, czyli taki GLS580. Zobaczcie ile to kosztuje i ile pali PB95 czy PB98. Podpowiem, kilkanaście litrów na luzie. Przeliczcie to na kWh. Ładowałem się w jedną stronę do 80% na GW (szybsze ładowanie niż obiad - CHata Walichnowska, polecam, ale nie zajmujcie stanowisk jak ja jadę ;-P ), w miejscu docelowym w hotelu do 100%, w drugą stronę trochę na Ionity (o ile pamiętam jakieś 11 min). Realnie więc cała trasa ponad 1000 km to ładowanie 11 min, bo reszta w trakcie czegoś innego.

Jechałem w 5 osób z bagażami, więc z obciążeniem. Wiatr czasami wiał, choć nie huragan na szczęście, ale wiatraki ładnie się kręciły - jazda głównie pod wiatr w stronę Wrocławia z WAW. Prawie cały czas licznikowe 120km/h, choć wiadomo, że były też zwolnienia i wyprzedzania.

Pokaż Ostatnie zdjęcia.jpeg

A tutaj w drugą stronę, mocny wiatr boczny, po drodze pogoda jak w kalejdoskopie - była też ulewa, ale było też słońce. Jazda mimo tempomatu tak samo zapiętego była wolniejsza.

Pokaż Ostatnie zdjęcia(1).jpeg
 

boa

Posiadacz elektryka
Pozwól Kolego @boa, że ustosunkuję się do Twojego postu.

Po pierwsze...
Pewnie z 99% procent moich wpisów na tym Forum to wpisy normalnego forumowicza, jak Ty i inni, a nie moderatora i tak jest również w tym wątku. W dyskusji z Tobą tutaj nie użyłem, żadnych 'atrybutów' moderatora więc trochę śmieszy mnie Twoje podejście typu 'moderator mnie atakuje, zróbcie coś z tym'.

Po drugie...
Co do wpisów o prędkości, ja już raz wyraziłem swoje zdanie w tym wątku i nie mam zamiaru tego powtarzać. Więc znowu: 'gównoburzy winny moderator, a nie ja piszący o jeździe 190km/h 2,5-tonowym samochodem'? Sorry...

Po trzecie...
Wracając do sedna sprawy i zużycia EV9. Porównaj sobie Twój wpis:



a wpis kolegi Mindive (ze zdjęciem z deski rozdzielczej):



Ja tam widzę jedną ważną informację, której u Ciebie brakuje (a być może by się znalazła gdybyś wstawił podobne zdjęcie). Tą informacją jest czas podróży. Pozwala mi to wywnioskować, że podróż ta była daleka od prędkości 140km/h, bo średnia podróży kolegi Mindive wychodzi ok. 100km/h. Czyli matematycznie rzecz biorąc połowa tej trasy mogła być pokonana z prędkością 140 km/h, a druga połowa z prędkością 60 km/h. A to już daje sporo do myślenia i stanowi 'jakościowy' wpis na temat zużycia tego EV.

Finalnie...
W jednym masz rację. Nie posiadam EV9 i jestem daleki od kreowania się na 'eksperta' w temacie tego samochodu. Staram się tylko powiększyć 'grupę jakościowych użytkowników' tego Forum o Twoją osobę ;)

P.S. Zdjęcia da się też wstawiać z telefonu :p
Podałem w którymś kolejnym wpisie średnie prędkości i podkreśliłem wypadek po drodze, jazdę w ślimaczym tempie, przez co ta średnia tak spadła wtedy do 23, ale w pierwszą stronę było 32. I sam zauważasz ten wypadek z korkiem, ale pomijasz 32kwh/100 w tym samym wpisie. Jak to nazwać?

Podpis pod nickiem masz "moderator". Jeśli nim nie jesteś i występujesz jako zwykły użytkownik, to nie bądż moderatorem i zmień opis, aby nie było nieporozumień.
 

nabrU

Moderator
@boa
Dzięki za foty (y) Tylko moze nie rób ich w trakcie jazdy ;)

Podpis pod nickiem masz "moderator". Jeśli nim nie jesteś i występujesz jako zwykły użytkownik, to nie bądż moderatorem i zmień opis, aby nie było nieporozumień.

Widzisz, tu jest jeden problem: Forum nie przewiduje chyba występowania moderatora w dwóch 'forumowych bytach', a opisu zmienić nie mogę bo to @Łukasz Bigo tym zarządza w stosunku do moderatorów. Więc pudło Kolego, nie atakuj Bogu ducha winnego moderatora ;)

Ale mam dla Ciebie dobrą wiadomość: od dzisiaj każdy mój 'moderacyjny' wpis będzie wyraźnie zaznaczony, a jeśli takiej informacji nie będzie, to oznacza to wpis 'zwykłego' forumowicza. Tak jak niniejszy wpis...
 

boa

Posiadacz elektryka
@boa
Dzięki za foty (y) Tylko moze nie rób ich w trakcie jazdy ;)



Widzisz, tu jest jeden problem: Forum nie przewiduje chyba występowania moderatora w dwóch 'forumowych bytach', a opisu zmienić nie mogę bo to @Łukasz Bigo tym zarządza w stosunku do moderatorów. Więc pudło Kolego, nie atakuj Bogu ducha winnego moderatora ;)

Ale mam dla Ciebie dobrą wiadomość: od dzisiaj każdy mój 'moderacyjny' wpis będzie wyraźnie zaznaczony, a jeśli takiej informacji nie będzie, to oznacza to wpis 'zwykłego' forumowicza. Tak jak niniejszy wpis...
opisz to jeszcze dla jasności w stopce :)

natomiast bez względu w jakiej roli występujesz, to warto jednak trzymać się faktów -> z mojego opisu trasy plus z podanych średnich prędkości wynikało zupełnie coś innego niż Ty sobie w swojej głowie stworzyłeś i tutaj starałeś się upowszechnić, pisząc po prostu nieprawdę, choć na bieżąco jesteś na tym wątku

zrobienie zdjęcia podczas jazdy nie jest wyczynem, kiedy prowadzi automat ;)
 

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
(...)

Podpis pod nickiem masz "moderator". Jeśli nim nie jesteś i występujesz jako zwykły użytkownik, to nie bądż moderatorem i zmień opis, aby nie było nieporozumień.

To tylko opis funkcji. Pogadam z SzP Moderatorami, czy może by tego nie wyświetlać. Niedawno były kombinacje, żeby to się jednak pokazywało... ;)

6 z tym fajnym pakietem relax - szczerze polecam, jazda bajka dla wszystkich 👌

Jeśli planował Pan wywołać u mnie ukłucie zazdrości, to gratuluję, brawo, udało się!
 

nabrU

Moderator
opisz to jeszcze dla jasności w stopce :)

Pozwolisz, że będę to robił według własnego uznania, chyba że Naczelny stwierdzi inaczej.

natomiast bez względu w jakiej roli występujesz, to warto jednak trzymać się faktów -> z mojego opisu trasy plus z podanych średnich prędkości wynikało zupełnie coś innego niż Ty sobie w swojej głowie stworzyłeś i tutaj starałeś się upowszechnić, pisząc po prostu nieprawdę, choć na bieżąco jesteś na tym wątku

Fakty są takie, że nigdzie nie podałeś średnich prędkości.

1748333017744.png

zrobienie zdjęcia podczas jazdy nie jest wyczynem, kiedy prowadzi automat ;)

Pozostawię to bez komentarza...
 

Vicek

Użytkownik
... Ja jestem nadal w szoku, jak efektywna jest EV9. Wewnątrz przestrzeń jak w GLS i X7, a pod pewnymi względami nawet jest lepiej i wygodniej (fotele w 2. rzędzie). Do tego prawie 400KM, czyli taki GLS580. Zobaczcie ile to kosztuje i ile pali PB95 czy PB98. Podpowiem, kilkanaście litrów na luzie. Przeliczcie to na kWh. Ładowałem się w jedną stronę do 80% na GW (szybsze ładowanie niż obiad - CHata Walichnowska, polecam, ale nie zajmujcie stanowisk jak ja jadę ;-P ), w miejscu docelowym w hotelu do 100%, w drugą stronę trochę na Ionity (o ile pamiętam jakieś 11 min). Realnie więc cała trasa ponad 1000 km to ładowanie 11 min, bo reszta w trakcie czegoś innego.

W sumie to dochodzimy powoli do użyteczności w trasie aut spalinowych. Nie wiem jakie są ceny ładowania DC ale obstawiam, że koszt przejechania 100 km autostrady obecnie porównywalny. Za to zuyżycie miasto/lokalne pewnie 2x niższe na korzyść elektryka.
 
Last edited:

boa

Posiadacz elektryka
Pozwolisz, że będę to robił według własnego uznania, chyba że Naczelny stwierdzi inaczej.
Oczywiście, nie moja sprawa. ALe de facto dla odbiorców nic się nie zmieni, dalej będziesz zawsze odbierany jako moderator, bo skąd ludzie mają wiedzieć, że będziesz się specjalnie oznaczał?
Fakty są takie, że nigdzie nie podałeś średnich prędkości.
Fakty są takie, że podałem średnie prędkości (!!) - w dalszych wpisach, byłeś na bieżąco

Pozostawię to bez komentarza...
Mamy fundamentalny brak zgodności w kwestii prowadzania samochodu, ale szanujmy się :)
Mój punkt widzenia:
- Skoro na S czy A przy dobrej pogodzie przyspiesza, hamuje i skręca system samochodu, który jest sprawdzony i działa bardzo dobrze, to nie widzę powodu, dla którego musiałbym w mega skupieniu oglądać tył samochodu, za którym jadę lub patrzeć z niepokojem na pustą drogę przede mną. Serio, po to są technologie, żeby na trasie kierowca mógł się zrelaksować, pooglądać nawet trochę otoczenie, zrobić rzeczone foto, porozmawiać, posłuchać muzyki itd. Wiadomo, że ogólnie trzeba mieć rozeznanie, co się dzieje, ale bez przesady. Twoje podejście, o ile dobrze rozumiem, to takie na zasadzie że masz baterię w telefonie, ale cały czas masz podłączony kabel i nie oddalasz się od gniazdka, bo masz ryzyko, że bateria się rozładuje i przerwie rozmowę albo nie dokończysz wpisu na forum.... ;P
- dostosowanie prędkości do warunków, samochodu i kierowcy jest dla mnie kluczowe; jazda przepisowa, czasem warto nawet zwolnić, ale nie widzę też nic złego w tym, żeby przy odpowiednich uwarunkowaniach jechać szybciej (np. lewy pas porusza się limit +20, więc bez sensu jest zwalniać np. do 90 na prawym, po czym mocno przyspieszać i wbijać się na lewy 160, po czym znowu 90 i znowu 160), a także nie widzę problemu w tym, żeby poznać swoje auto przy wyższych prędkościach na pustawej autostradzie; możesz mieć oczywiście inne zdanie, ale nie wymuszaj na innych, aby bezrefleksyjnie przyjmowali Twoje view jako aksjomat.
Dziękuję.
 
Top