SQ6 - już w garażu

TomiB

Fachowiec
Jeśli chodzi o prędkość ładowania, to mogę potwierdzić. Jest szybko. To był jeden z głównych powodów zakupu. Wcześniej 3 lata jeździłem ID.5 (nadal pozostaje w rodzinie) i wiem, że jeśli chodzi o trasy, to liczy się prędkość ładowania. Szczególnie zimą. Co 2-4 godziny i tak trzeba się zatrzymać. Dla mnie istotne jest ile doładuję energii podczas takiego postoju. W SQ6 na Ionity, zdąży się pójść do toalety i napić kawy.
 
Last edited:

to_masz

Posiadacz elektryka
Ciekawa analiza choc wydaje mi ze mimo wszystko zbyt optymistyczna co do Q6, bardziej właśnie podejdzie pod A6. Też w tym kierunku spoglądam ale mój syn 1,85m siedzący na tylnej kanapie nie będzie zadowolony. Coś skopali z tym tylnym rzędem i kolana pod brodą. Nie jest to komfortowe.
U mnie na szczęście dzieci jeszcze nie takie wyrośnięte 😅

Właśnie mało danych jest o nie-Teslach 🙈 Patrzę co tam Bjorn jeszcze posprawdzał:
  • banana box 10+1 vs 9:1 w TMY
    tylko do frunka TMY spokojnie moje dzieciaki spakuję, w Audi jest jednak mniejszy; tylny to nie wiem jak ustawność, ale TMY ma dużo miejsc na pierdoły i wysoko szyba, więc bez półki sporo wejdzie
  • Q6 2600kg (+26%) vs 2060kg
  • hałas przy 120km/h 66,5dB vs 70,1dB w TMY
    biorąc pod uwagę skalę dB to będzie jakieś +129% głośniej 🤔 - serio Q6 jest takie ciche? Bjorn gdzieś tam mówił, że w Audi Q6 oraz A6 słyszy dudnienie opon
  • Przy 90km/h zużycie 180 Wh/km (+22%) vs 148 Wh/km w TMY
    Przy 120km/h zużycie 232 Wh/km (+13%) vs 206 Wh/km w TMY
    ładowanie 75% 20 min vs 31 min (+55%) w TMY
    nie wiem tylko skąd Bjorn wyczarował 70 kWh baterię w TMY LR 🤔
    1740410461766.png
    1740410328146.png
  • 1000km challenge, 15 minut różnicy na ładowaniu, przy 8:20 jazdy to 1:10 vs. 1:25 (+20%) na ładowanie
    1740408628080.png
 

viallos

Pionier e-mobilności
1000km challenge, 15 minut różnicy na ładowaniu, przy 8:20 jazdy to 1:10 vs. 1:25 (+20%) na ładowanie
No właśnie to nie jest jednak za wiele ...a ponieważ ja zazwyczaj jeżdżę raczej w okolicach 140km/h to przy tych gabarytach różnica w zużyciu prawdopodovnie będzie drastycznie wzrastać ... I z tych 15min się zrobi mniej.
Gdzieś ktoś pisał o zużyciu blisko 30kWh.

Generalnie nie wydaje mi się żeby tutaj był jakiś znaczący krok na przód i jakieś super oszczędności w czasach przejazdu. Przy 1000km na ładowanie powinno wystarczyć jakieś 2x 20min maks i wtedy powiem że jest warto 😀
 

to_masz

Posiadacz elektryka
@Darski @TomiB @Przemeq chciałoby się Wam rzucić okiem na świadectwo zgodności / certificate of conformity Waszego Audi? I podzielić się parametrami z punktu 47? 🙃 Niby powinno to być w dokumentach od dilera, ale nie wiem jak Audi do tego podchodzi 😜

Certificate of Conformity (CoC), czyli świadectwo zgodności, to dokument potwierdzający, że pojazd spełnia wszystkie wymagania techniczne i środowiskowe Unii Europejskiej (UE). Został wprowadzony w ramach homologacji typu WE, co ułatwia rejestrację pojazdu w dowolnym kraju członkowskim UE bez konieczności przeprowadzania dodatkowych badań.
 

Darski

Q6 e-tron
Ma sporo zalet ten samochód (np ładowanie) i kilka wad bardziej lub mniej wynikających z zastosowanej platformy ale jedno to zjebali koncertowo, i to coś, co nie miało prawa nie wyjść w testach. To piano black jest takie tandetne że powinni je uwzględniać jako część eksploatacyjną na przeglądach. Nawet miesiąc nie mam samochodu a już wygląda to gorzej niż "piano" w moim poprzednim tiguanie po 6 latach. Tylko tam nie było black a jakieś takie szare, pewnie to je ratowało. Całe szczęście nie jest jakieś strasznie drogie ale wpadka potężna. Mam nadzieję, że przy okazji liftingu coś innego wymyślą i będzie pasowało do wersji przedliftowych.
 

to_masz

Posiadacz elektryka
@TomiB dzięki

Szkoda, że powierzchni czołowej nie podają (47.1.2)
Niemniej jednak najważniejsze jest - współczynniki oporu (47.1.3) - czyli to jaki opór występuje w ustandaryzowanych warunkach jak samochód się toczy z odłączonym napędem (na neutralu) ... NIE ma tutaj uwzględnionych strat związanych z efektywnością napędu (silnik, inwerter, bateria), ale są te fizyczne - wielkość samochodu, jego waga, felgi, szerokość opon, łożyska i jak na nie oddziałuje asfalt i powietrze

w Audi SQ6 :
182.7 + 0.513 * prędkość + 0.0375 * prędkość^2
w TMYP (wpadło w mi w ręce CoC wersji Performance i myślę, że sensownie je zestawić ze sobą) :
163.04 + 1.059 * prędkość + 0.02658 * prędkość^2

1740428320327.png
1740428344645.png


Teraz wystarczy przeliczyć z km/h na m/s i dostaniemy ile energii [Wh] potrzeba na przejechanie 1km z daną prędkością
1740428365079.png

Tak by to było 🔝 gdyby sprawność napędu była 100%, niestety sprawność bateria-do-kół jest mniejsza.

Biorę za punkt odniesienia dane z evdatabase dla 110 km/h i wtedy mamy orientacyjnie (tutaj jest pewne uproszczenie, bo ta sprawność pewnie zmienia się z prędkością):
1740428405106.png


Sprawność zmienia się również z temperaturą. Ale zakładam, że podobnie dla jednego i drugiego samochodu.

Więc dochodząc do sedna Tesla jest bardziej wydajna o 20-25% przy prędkościach autostradowych i nawet 28% przy niemieckich autostradowych 😉 Pozwolę sobie postawić hipotezę, że przy większej baterii Audi zasięgi autostradowe są takie same.
 
Top