@TomiB dzięki
Szkoda, że powierzchni czołowej nie podają (47.1.2)
Niemniej jednak najważniejsze jest - współczynniki oporu (47.1.3) - czyli to jaki opór występuje w ustandaryzowanych warunkach jak samochód się toczy z odłączonym napędem (na neutralu) ... NIE ma tutaj uwzględnionych strat związanych z efektywnością napędu (silnik, inwerter, bateria), ale są te fizyczne - wielkość samochodu, jego waga, felgi, szerokość opon, łożyska i jak na nie oddziałuje asfalt i powietrze
w Audi SQ6 :
182.7 + 0.513 * prędkość + 0.0375 * prędkość^2
w TMYP (wpadło w mi w ręce CoC wersji Performance i myślę, że sensownie je zestawić ze sobą) :
163.04 + 1.059 * prędkość + 0.02658 * prędkość^2
Teraz wystarczy przeliczyć z km/h na m/s i dostaniemy ile energii [Wh] potrzeba na przejechanie 1km z daną prędkością
Tak by to było 🔝 gdyby sprawność napędu była 100%, niestety sprawność bateria-do-kół jest mniejsza.
Biorę za punkt odniesienia dane z evdatabase dla 110 km/h i wtedy mamy orientacyjnie (tutaj jest pewne uproszczenie, bo ta sprawność pewnie zmienia się z prędkością):
Sprawność zmienia się również z temperaturą. Ale zakładam, że podobnie dla jednego i drugiego samochodu.
Więc dochodząc do sedna Tesla jest bardziej wydajna o 20-25% przy prędkościach autostradowych i nawet 28% przy niemieckich autostradowych 😉 Pozwolę sobie postawić hipotezę, że przy większej baterii Audi zasięgi autostradowe są takie same.