SQ6 - już w garażu

Darski

Q6 e-tron
Ja to się w ogóle zastanawiam po co w samochodzie mającym 100kWh pod podłoga akumulator na 12V, jeszcze w hybrydach ok, bo trzeba większego prądu żeby silnikiem zakręcić ale w elektrykach? Jakaś przetwornica LLC, czy push-pull by nie wystarczyła? Tak czy inaczej musi tam być żeby ten aku 12V ładować.
 

pmlody

Pionier e-mobilności
Ja to się w ogóle zastanawiam po co w samochodzie mającym 100kWh pod podłoga akumulator na 12V, jeszcze w hybrydach ok, bo trzeba większego prądu żeby silnikiem zakręcić ale w elektrykach? Jakaś przetwornica LLC, czy push-pull by nie wystarczyła? Tak czy inaczej musi tam być żeby ten aku 12V ładować.
Żeby obsłużyć np. Centralny zamek jak masz odpiętą baterie trakcyjną. Bateria jest podpięta tylko, jak jest potrzebna do jazdy.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Ja to się w ogóle zastanawiam po co w samochodzie mającym 100kWh pod podłoga akumulator na 12V, jeszcze w hybrydach ok, bo trzeba większego prądu żeby silnikiem zakręcić ale w elektrykach? Jakaś przetwornica LLC, czy push-pull by nie wystarczyła? Tak czy inaczej musi tam być żeby ten aku 12V ładować.
Bo coś musi załączyć baterię trakcyjną. Ona ma w środku stycznik, który nie podaje napięcia na zewnątrz dopóki nie musi. Ze względów bezpieczeństwa.
 

p0li

Pionier e-mobilności
Bo coś musi załączyć baterię trakcyjną. Ona ma w środku stycznik, który nie podaje napięcia na zewnątrz dopóki nie musi. Ze względów bezpieczeństwa.
w smie to ma 3 no i troche pradu przy rozruchu tez ciagna (4A bylo za malo)
 

pmlody

Pionier e-mobilności
Byłem dzisiaj w Audi i jeździłem q6. Bardzo się poprawili w stosunku do q4. Kawał fajnego auta. Oczywiście nie wiem, jaka by była opinia chociażby po weekendzie z autem, ale może się przekonam.
 

TomiB

Fachowiec
Samo auto jest fajne, dobrze się jeździ. Zużycie energii jak na dużego SUV 'a akceptowalne. Są jeszcze braki w sofcie. Aplikacja MyAudi ma swoje fochy. Ale to wady softu, więc mam nadzieję że z czasem zostaną wyeliminowane.
 

viallos

Pionier e-mobilności
Samo auto jest fajne, dobrze się jeździ. Zużycie energii jak na dużego SUV 'a akceptowalne. Są jeszcze braki w sofcie. Aplikacja MyAudi ma swoje fochy. Ale to wady softu, więc mam nadzieję że z czasem zostaną wyeliminowane.
No i właśnie ze stwierdzeniem że to duży SUV sie nie mogę zgodzić bo w środku dla ludzi... szczególnie z tyłu oraz przestrzeni bagażowej ma dużo mniej niż w TMY. Tylko na zewnątrz jest ogromny. To mnie od tego auta właśnie odrzuciło. Jak się doda ogromne jak na dostępną przestrzeń w środku zużycie to auto jest dla mnie ogromnym zawodem.
 

to_masz

Posiadacz elektryka
No i właśnie ze stwierdzeniem że to duży SUV sie nie mogę zgodzić bo w środku dla ludzi... szczególnie z tyłu oraz przestrzeni bagażowej ma dużo mniej niż w TMY. Tylko na zewnątrz jest ogromny. To mnie od tego auta właśnie odrzuciło. Jak się doda ogromne jak na dostępną przestrzeń w środku zużycie to auto jest dla mnie ogromnym zawodem.
Miałem podobne odczucia ... ale chyba dlatego, że jeżdżę TMY na co dzień i przyzwyczaiłem się do tego, że z zewnątrz to napompowany model 3, a w środku jest przewiewnie, bo nic nie ma - nawet sufitu 😉

Masa większa o 17%, zużycie o 15-20%. Z drugiej strony bateria większa o 25% i nawet gdyby założyć, że z 1% baterii przejedziesz tyle samo, to Audi w 20 minut naładuje się +68% [10-78%], a TMY +52% [10-62%] ... czyli w trasie pomiędzy ładowarkami zajedziesz 30% dalej.
I tego zazdroszczę posiadaczom Q6 ... a jednocześnie patrzę bardziej w kierunku A6 🙃
 

viallos

Pionier e-mobilności
Miałem podobne odczucia ... ale chyba dlatego, że jeżdżę TMY na co dzień i przyzwyczaiłem się do tego, że z zewnątrz to napompowany model 3, a w środku jest przewiewnie, bo nic nie ma - nawet sufitu 😉

Masa większa o 17%, zużycie o 15-20%. Z drugiej strony bateria większa o 25% i nawet gdyby założyć, że z 1% baterii przejedziesz tyle samo, to Audi w 20 minut naładuje się +68% [10-78%], a TMY +52% [10-62%] ... czyli w trasie pomiędzy ładowarkami zajedziesz 30% dalej.
I tego zazdroszczę posiadaczom Q6 ... a jednocześnie patrzę bardziej w kierunku A6 🙃
Ciekawa analiza choc wydaje mi ze mimo wszystko zbyt optymistyczna co do Q6, bardziej właśnie podejdzie pod A6. Też w tym kierunku spoglądam ale mój syn 1,85m siedzący na tylnej kanapie nie będzie zadowolony. Coś skopali z tym tylnym rzędem i kolana pod brodą. Nie jest to komfortowe.
 
Top