SQ6 - już w garażu

cooler

Pionier e-mobilności
Pisałem jak było źle, teraz dla odmiany pochwalę SQ6.
Musiałem na szybko pojechać do Szwajcarii i zdecydowałem się pojechać SQ6. Bez żadnego planu podroży, ładowania itp. pełen sponton. Po prostu wbiłem w fabryczną nawigację cel i postanowiłem się jej słuchać.
Łącznie w 2 dni przejechane 2556 km. (tam i z powrotem). No poszło całkiem fajnie. Ruszaliśmy z okolic Chełmna na S5, potem A2, w stronę Berlina i potem cały czas na południe. Średnie zużycie w trasie do wyszło 26,1 kWh/100km. Z powrotem 24,2 kWh/100km. Średnia prędkość 103 km/h. Trasa do Szwajcarii 1242 km pokonana w 12:07h. Licząc z postojami na ładowanie. Z powrotem trafiliśmy na spore korki i objazdy w Niemczech i średnia wyszła 83 km/h. Generalnie auto okazało się mega komfortowe na długiej trasie. Prędkość ładowania - na ogół rusza od 250 - 280 kW. Ładowaliśmy się wg zaleceń nawigacji, od 8 do 18 minut. Ale postoje i tak były dłuższe, już nie ze względu na potrzebę ładowania tylko na nasze (kawa, toaleta). Na ogół tą trasę robiłem Audi A6 (2.0 diesel) i wyszedł nam porównywalny czas przejazdu. Przy tak długiej trasie ograniczeniem nie jest już ładowanie tylko człowiek. Wszystkie ładowania na stacjach 300-400kW. Głównie Ionity. Fabryczna nawigacja dosyć zachowawczo ocenia czas ładowania tak, że jeśli się przegapi proponowaną ładowarkę, to spokojnie starcza energii na dojazd do kolejnej. Całkowity koszt wszystkich ładowań wyszedł 1615 zł brutto za 2556 km. Do domu dojechałem z zapasem 30% SOC. Biorąc pod uwagę, że w Niemczech diesel w okolicach 7 zł, to koszt porównywalny z ICE. Do autoryzacji wszędzie używaliśmy karty Audi Charge. Nie działała tylko na A2 na ładowarce Polenerii. Ale zadziałało odblokowanie stacji z aplikacji myAdudi. Jedyny problem jaki mieliśmy, to załączył się alarm z komunikatem, że niby zwierzę lub dziecko w samochodzie. Samochód był pusty. Może jakaś kurta w kabinie odprężyła i sensory wyczuły. Temperatura w trasie do około 3 stopni. W powrocie ponad 10 stopni. Jechały 2 osoby w kabinie 21,5 stopnia. Załączam foto fajnej stacji w Szwajcarii. 4 stanowiska po 400 KW, darmowa toaleta, pod dachem.
Dzięki za fajny opis, przydało by się trochę detali, czy masz jak zrobić zestawienie poszczególnych odcinków jazdy oraz czasu ładowania po każdym?
Akurat mamy na forum kolegę @viallos który przed chwilą zrobił podobną trasę, chętnie porównałbym jazdę Teslą vs Audi, bo mi wygląda że pomimo niższej średniej (on miał 110km/h z jazdy) zrobiłeś tą trasę całościowo szybciej, właśnie dzięki optymalnemu wykorzystaniu szybkości ładowania.
 

TomiB

Fachowiec
Małe uściślenie. Czas przejazdu wziąłem z aplikacji myAudi, ale wygląda na to, że ona nie uwzględnia czasów ładowania tylko samą jazdę. Analizowaliśmy właśnie czas wyjazu i przyjazdu do hotelu i wychodzi nam nie 12 a 13 i pół godziny. Apka Audi ani sam samochód nie ma tak rozbudowanych statystyk jak Tesla, będę miał chwilę to pospisuje czasy ładowania z faktur.
 

Attachments

  • Screenshot_20250310_110308_myAudi.jpg
    Screenshot_20250310_110308_myAudi.jpg
    178,6 KB · Liczba wyświetleń: 10

viallos

Pionier e-mobilności
Tesla też tego nie ma... zobacz sobie oś czasu google jak masz włączoną. Ewentualnie trzeba sobie popatrzeć na statystyki ładowań od każdego operatora. Ja tak zrobiłem ... zazwyczaj jest czas rozpoczęcia sesji i długość jej trwania. Całą resztę wliczyłem w średnią prędkość pomiędzy ładowaniami ... mimo że ze 2min zajmie Ci podłączenie i kolejne 2min odłączenie ładowarki i odjazd.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Tesla też tego nie ma... zobacz sobie oś czasu google jak masz włączoną. Ewentualnie trzeba sobie popatrzeć na statystyki ładowań od każdego operatora. Ja tak zrobiłem ... zazwyczaj jest czas rozpoczęcia sesji i długość jej trwania. Całą resztę wliczyłem w średnią prędkość pomiędzy ładowaniami ... mimo że ze 2min zajmie Ci podłączenie i kolejne 2min odłączenie ładowarki i odjazd.
No przecież ma, tylko że prawidłowo raportują tylko zewnętrzne aplikacje - Tessie lub TeslaMate daje wszystkie statystyki zarówno trasy jak i ładowań, w tym ile weszło do baterii a ile zostało pobrane (i o dziwo to drugie pokrywa się z tym co raportują dostawcy).
Może dlatego wydaje Ci się że tak szybko i oszczędnie jeździsz, bo nie masz pełnego wglądu na te dane? To co raportuje ekran w Tesli można włożyć między bajki...
 

viallos

Pionier e-mobilności
Może dlatego wydaje Ci się że tak szybko i oszczędnie jeździsz, bo nie masz pełnego wglądu na te dane? To co raportuje ekran w Tesli można włożyć między bajki...
Nic mi sie nie wydaje. Znam sie na zegarku i potrafię sobie średnią prędkość od punktu a do b policzyć. Nie interesuje mnie to co Tesla raportuje tylko ewentualnie ile zapłaciłem za energię na ładowarce. Czy przepaliłem 20 czy 30 nie ma znaczenia dla mnie. Zresztą czy zapłacę za 2 czy 3kWh w trasie więcej na ładowarce też mnie średnio obchodzi.
i takxjest duzo taniej niz dieslem.
Czy ty kiedyś widziałeś to Audi na żywo? Jeżeli tak bardzo zależy Ci na kosztach to na pewno nie w tym samochodzie. On zużyje zawsze jakieś 20% więcej prądu niż Tesla Y a od 3 to pewnie ze 25 do 30% wiecej jadąc z tą samą predkoscią. I cała ta krzywa ładowania i wieksza bateria o kant dupy ...
 

TomiB

Fachowiec
Czy ty kiedyś widziałeś to Audi na żywo? Jeżeli tak bardzo zależy Ci na kosztach to na pewno nie w tym samochodzie. On zużyje zawsze jakieś 20% więcej prądu niż Tesla Y a od 3 to pewnie ze 25 do 30% wiecej jadąc z tą samą predkoscią. I cała ta krzywa ładowania i wieksza bateria o kant dupy ...
No tak. Ale nie kupuje się SQ6 żeby ścigać się z np. TM3 kto pojedzie taniej. Trzeba spojrzeć szerzej. Przy takim wyborze samochodów elektrycznych z różnych klas, już nie każdy kupuje, żeby tanio jeździć. Czasami kupujesz bo ci się to auto po prostu podoba.
 

viallos

Pionier e-mobilności
No tak. Ale nie kupuje się SQ6 żeby ścigać się z np. TM3 kto pojedzie taniej. Trzeba spojrzeć szerzej. Przy takim wyborze samochodów elektrycznych z różnych klas, już nie każdy kupuje, żeby tanio jeździć. Czasami kupujesz bo ci się to auto po prostu podoba.
W punkt. Kocham Cię za tą wypowiedź. Ludzie kupując auta za miliony a szukają gównianych oszczędności typu 2-3kWh na ładowaniu i biją pianę że ten czy tamten oszukuje.
Elektryk jest dużo tańszy w eksploatacji, super ekonomiczny przez dużą część czasu wokół komina z własnego gniazdka, a przy mądrej jeździe również w trasie może być szybki i oszczędny. Niektórzy tego nie mogą pojąć i się awanturują o 1h postoju ekstra w trasie 12h i szukają jakieś taniej sensacji.
 

Gregory House

Nowy na Forum
Hej wszystkim. Zastanawiam się nad zakupem pierwszego elektryka i wybór jest pomiędzy Y Juniper i Q6. Czy drugi raz wybralibyście Audi? Po przeczytaniu tego wątku mam wrażenie, że oprogramowanie Audi jest gorsze niż w Tesli. Bardziej zawodne. Jakbyście mieli powiedzieć o dwóch największych mankamentach Q6 to co by to było? Z góry dzięki za Wasze odpowiedzi.
 

TomiB

Fachowiec
Przejechane 7900 km od 4 stycznia. W tym czasie spędził tydzień w serwisie. Od czasu odebrania z serwisu jest z grubsza ok. Największą wadą są niedoróbki po stronie softu. Aplikacja myAudi bardzo często nie działa lub działa częściowo. Np. u mnie od około 2 tygodni nie da się włączyć zdalnie klimy/ogrzewania. Cała reszta funkcji z aplikacji działa. Alarm potrafi się włączyć bez przyczyny. Jeśli poprawią soft, to szczerze polecę samochód ale na razie to tak średnio.
Na plus jest komfort, szybkość ładowania, nagłośnienie, wygląd. Na chwilę obecną mimo wad softu, nie widzę konkurencji w tym segmencie.
p.s.
ostatnio pojawiają się testy A6 i S6. Widać, że pomimo iż minęło kilka miesięcy od premiery Q6/SQ6 i błędy w sofcie są ogólnie znane, to w A6/S6 powielono te same błędy. Np. załączanie się alarmu bez przyczyny (zobacz test Daniela Grzyba), błędy asystentów jazdy. I to jest strasznie wkurzające w Audi bo auta nie są tanie i można wymagać nieco więcej od producenta.
 

pmlody

Pionier e-mobilności
Jeśli poprawią soft, to szczerze polecę samochód ale na razie to tak średnio.
Co potwierdza moją opinię o tym aucie, po jazdach testowych. Kawał fajnego samochodu, ale ciągle 5 lat za chinami :|
 
Top