SQ6 - już w garażu

cooler

Pionier e-mobilności
Alarm potrafi się włączyć bez przyczyny.
Mi w Tesli też potrafi się włączyć, głównie latem (ale ostatnio jak przygrzało też), przyczynę już znam - to są owady. Wysiadając nocą i mając przez chwilę dłużej otwarte drzwi już tej samej nocy jest problem, naleci meszek czy czegokolwiek (na Mazurach mam jakieś zielone agresywne cholerstwa) także w dzień gdy słońce przypali zaczynają szukać wyjścia i alarm wyje.

Zbyt czuła kontrola wnętrza.

W takich momentach wiem dlaczego sedany są lepsze :) Bagażnik może być otwarty i bagaże można wyjmować dowolnie długo :) a komary i inny szajs nie wlatuje do środka - a na Mazurach to plaga.
 

TomiB

Fachowiec
Co potwierdza moją opinię o tym aucie, po jazdach testowych. Kawał fajnego samochodu, ale ciągle 5 lat za chinami :|
Nie jeździłem jeszcze żadnym chińczykiem, ale obserwując testy Bjorna, to nie zawsze jest aż tak cudownie.
 

TomiB

Fachowiec
Którą mam akcję - nie wiem. Akcja update'u niestety nie zmienia wersji softu w opisie i zostaje 3.01.00C. Auto odebrane 04.01.2025 z aktualnym softem na tamten dzień. Ale wyłączę kluczyk i zobaczę. Dzięki.
 

TomiB

Fachowiec
Dzięki @Przemeq. Faktycznie teraz alarm nie wariuje.
Generalnie auto zyskuje z czasem. Zrobione 9500 km. Teraz bezawaryjnie. Bardzo fajne na dłuższe trasy.
Nie męczy no i super szybkie ładowanie. Widać, że poprawiają się mapy i sama nawigacja. Z początku trochę dziwnie pokazywał zjazdy na autostradach (w Niemczech było ok, a u nas np. był zjazd w prawo a grafika dodatkowa na ekranie pokazywała w lewo). Teraz coś poprawili i jest ok. Używam wbudowanej nawi do planowania trasy i jest bezstresowo. Dość fajnie sam wybiera punkty ładowania.

Póki co największe zalety:
- szybkość ładowania
- komfort
- wygląd

Największe wady:
- aplikacja myAudi potrafi nie działać, potem się sama naprawia
- elektrycznie zamykane porty ładowania. Czasem działają bez sensu.
np. przy oblodzeniu miałem problem, żeby się otworzyła.
Jeśli jest otwarta a port ładowania nie jest używany, to sama się zamyka po około minucie. Tylko nie widzi, że jest otwarta dodatkowa klapka do ładowania CCS, która blokuje klapkę główną. Efekt jest taki, że automatyka się blokuje i trzeba zamknąć klapkę ręcznie dopychając. Automatyka klapki przestaje wówczas działać na jakiś czas. Potem zaczyna działać znów poprawnie.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Póki co największe zalety:
- szybkość ładowania
Jak szybko udało Ci się naładować w zakresi 10-80%? Ja w swojej Tesli mam niby 25 minut (nowsze mają dłużej) ale najlepszy czas od 9 do 80 jaki mi się udało osiągnąć to 27 minut... Nowe 32 minut lub dłużej.
Skoro nie ma technologii dużo większych baterii, to niech się chociaż szybko ładują...
 

TomiB

Fachowiec
Jak szybko udało Ci się naładować w zakresi 10-80%? Ja w swojej Tesli mam niby 25 minut (nowsze mają dłużej) ale najlepszy czas od 9 do 80 jaki mi się udało osiągnąć to 27 minut... Nowe 32 minut lub dłużej.
Skoro nie ma technologii dużo większych baterii, to niech się chociaż szybko ładują...
10-80 - to jest 66,5 kWh dla tego samochodu. Załączam zapis sesji na ponad 73 kWh - 23 minuty. Generalnie to około 22 minuty będzie 10-80 na szybkich stacjach.
 

Attachments

  • Screenshot_20250328_103702_myAudi.jpg
    Screenshot_20250328_103702_myAudi.jpg
    224,5 KB · Liczba wyświetleń: 8

viallos

Pionier e-mobilności
10-80 - to jest 66,5 kWh dla tego samochodu. Załączam zapis sesji na ponad 73 kWh - 23 minuty. Generalnie to około 22 minuty będzie 10-80 na szybkich stacjach.
@cooler już o tym niejako wspominaliśmy. Co z tego że się ładuje szybciej i w tym samym czasie załaduje więcej kWh skoro to wciąż tylko 10-80% i pozwoli na przejechanie tylu ile Tesla ... te samochody pod tym względem u mnie wcale nie zyskują.

Jestem na rynku po 3 latach posiadania Tesli i robiłem kilka test driveów i napaliłem się na Macana .. ale jak przy spokojnej jeździe A2 bo były korki itp ... średnia pewnie ze 100km/h .. max przez minutę może 150km/h ... i pokazał zużycie 27kWh ... w trybie Comofort bez zrywów itd .. no to sorry ... jedyne co zyskam na większej baterii i przy okazji większym zużyciu ... to uszczuplenie portfela .. bo w tym samym czasie będę musiał doładować więcej kWh ;-) Niestety taka rzeczywistość.
 

TomiB

Fachowiec
A teraz widzę, że może być nawet szybciej. Zapis sesji Ionity na załadowane 68 kWh w 20 minut.
 

Attachments

  • Screenshot_20250328_104950_myAudi.jpg
    Screenshot_20250328_104950_myAudi.jpg
    217,8 KB · Liczba wyświetleń: 8

viallos

Pionier e-mobilności
A teraz widzę, że może być nawet szybciej. Zapis sesji Ionity na załadowane 68 kWh w 20 minut.
Tylko co z tego wynika? Jakie to ma realne przełożenie na szybkość naszej podróży w trasie. Praktycznie znikome. Ale zgadzam się z poprzednimi odpowiedziami że nie kupuje się takich samochodów ze względu na powyższe tylko że po prostu mają lepszy komfort, podobają się bardziej itp.

Tyle że koledze @cooler chyba nie do końca o to chodzi.

Generalnie naoglądałem się testów zasięgów Macana itp na YT i wszędzie podnieta że dalej zajedzie i szybciej się ładuje, itp. Niestety ale w rzeczywistości mówimy o jakichś 5 do max 10min na trasie 500km. Pod warunkiem skorzystania z odpowiedniej ładowarki. Oczywiście wszystko okraszone dużo wyższym kosztem.

PS. ale wciąż chodzi mi po głowie ten Macan ;-) .. negocjacje w toku ... heheheh
Tyle że to takie moje widzimisie a nie racjonalna decyzja.
 
Top