strusio8

Zadomawiam się
wiesz, gdybyś przejrzał 15 (a nie 19) stron, to byś wiedział, że przez pewnie 12 to były śmieciowe wpisy o prędkości, że na autostradzie 150 to już kryminał... ;-)
Nie wiem czemu ma służyć wklejanie screenów, ale jak jesteś taki podejrzliwy @nabrU to zaspokoję Twoje pożądanie i wkleję screen z apki. Ostatnie ładowanie do teraz -> zużyte ponad 50kWh (50%), czyli przejechane ok. 250km miasto i okolice, różne warunki. Ostatnia trasa ("aktualne") to 2x1,5km do paczkomatu dziś wieczorem ze średnią prędkością 19km/h, max. 49 km/h (czekam na pochwały od linczujących za jazdę powyżej limitu!), 'zimny' start (nie podgrzewałem przed ruszeniem, klima na 21 st. przy 10 na zewnątrz)
Tak z ciekawości, co to za apka? Moja (Kia Connect) nie pokazuje w ten sposób zużycia...
 

boa

Posiadacz elektryka
Tak z ciekawości, co to za apka? Moja (Kia Connect) nie pokazuje w ten sposób zużycia...
tam są podstrony / suwaczek, screen był z tej nowej apki Kia (nie connect), która ma też w sobie Kia Charge; któryś z forumowiczów ją odnalazł, a mnie zapowiadali w salonie, że taka będzie
 

Mindive

Fachowiec
Na 16 stron tylko kilka postów dotyczących zużycia :D Więc dodam swój z ostatniej podróży Kołobrzeg - Wrocław z bagażnikiem rowerowym na haku i tempomatem ustawionym na około 140/h. 300 km zrobione 100-10%, więc bardzo ładnie. Dłuższej jazdy niż 3h moje dzieci i tak nie zniosą (ja zresztą chyba też coraz mniej) więc takie przerwy są ok. Ładowanie 20 minut od 10 do 85%, szybciej niż posiłek w Macu, a jeszcze plac zabaw trzeba odwiedzić. Więc bardzo zadowolony jestem z nowego autka. Za tydzień jedziemy do Chorwacji i szczerze się nie mogę doczekać :)

A na problemy z Ionity są dwa rozwiązania - oba muszą być spełnione jednoczeście:
a) opcja Plug and Charge musi być albo skonfigurowana w aplikacji Kia Charge albo WYŁĄCZONA. Niektórzy zaznaczają opcję plug and charge BEZ SKONFIGUROWANIA UMOWY w aplikacji - wtedy ładowanie nie wystartuje. Jeżeli umowa jest prawidłowo ustawiona, parametry przesłane do auta i opcja w aucie jest włączona to plug and charge działa na Ionity bez problemu
b) podczas inicjowania ładowania WTYCZKA DC musi być dociśnięta do portu ładowania. Nie wiem dlaczego, być może piny na Ionity są krótsze, ale bez dociśnięcia nie dochodzi do zablokowania wtyczki w gnieździe i ładowanie jest zakończone. Przytrzymanie jej rozwiązuje problem. Co ciekawe jest tak tylko na ionity wiec to raczej kwestia ich wtyczek niż auta.

20250503_135829.jpg

20250430_121020.jpg
 
Last edited:

nabrU

Moderator
No i to jest (według mnie) bardziej realne spalanie dla tego typu auta niż to co podawał @boa ;)
I przynajmniej kolega @Mindive nie bał się fotki z samochodu wstawić :p

P.S. Chyba avatar czas zmienić :)
 

boa

Posiadacz elektryka
Na 16 stron tylko kilka postów dotyczących zużycia :D Więc dodam swój z ostatniej podróży Kołobrzeg - Wrocław z bagażnikiem rowerowym na dachu i tempomatem ustawionym na około 140/h. 300 km zrobione 100-10%, więc bardzo ładnie. Dłuższej jazdy niż 3h moje dzieci i tak nie zniosą (ja zresztą chyba też coraz mniej) więc takie przerwy są ok. Ładowanie 20 minut od 10 do 85%, szybciej niż posiłek w Macu, a jeszcze plac zabaw trzeba odwiedzić. Więc bardzo zadowolony jestem z nowego autka. Za tydzień jedziemy do Chorwacji i szczerze się nie mogę doczekać :)

A na problemy z Ionity są dwa rozwiązania - oba muszą być spełnione jednoczeście:
a) opcja Plug and Charge musi być albo skonfigurowana w aplikacji Kia Charge albo WYŁĄCZONA. Niektórzy zaznaczają opcję plug and charge BEZ SKONFIGUROWANIA UMOWY w aplikacji - wtedy ładowanie nie wystartuje. Jeżeli umowa jest prawidłowo ustawiona, parametry przesłane do auta i opcja w aucie jest włączona to plug and charge działa na Ionity bez problemu
b) podczas inicjowania ładowania WTYCZKA DC musi być dociśnięta do portu ładowania. Nie wiem dlaczego, być może piny na Ionity są krótsze, ale bez dociśnięcia nie dochodzi do zablokowania wtyczki w gnieździe i ładowanie jest zakończone. Przytrzymanie jej rozwiązuje problem. Co ciekawe jest tak tylko na ionity wiec to raczej kwestia ich wtyczek niż auta.

View attachment 28394

View attachment 28395
super, powitać kolegę w klubie EV9 :)
Twoje doświadczenia potwierdzają moje, że zużycie jest niskie jak na takie duże auto i pod względem zasięgu jest naprawdę dobrze. Ja jeszcze nie jechałem z rowerami - dobre info :)

Ja jestem po pierwszych ładowaniach DC i miałem potrzebę przytrzymania wtyczki na Greenwayu, natomiast na Ionity kompletnie nic, włożyłem i działało bez problemu. Nie wiem od czego to zależy, ale jak widać nie ma reguły.
 

boa

Posiadacz elektryka
No i to jest (według mnie) bardziej realne spalanie dla tego typu auta niż to co podawał @boa ;)
I przynajmniej kolega @Mindive nie bał się fotki z samochodu wstawić :p

P.S. Chyba avatar czas zmienić :)
@nabrU @Łukasz Bigo Wydaje mi się niesmaczny taki wpis Moderatora, który poddaje w wątpliwość wiarygodność użytkownika, a nie ma ku temu żadnych podstaw. Któryś raz wymuszanie wstawiania fotki samochodu, jakby cokolwiek to zmieniało, to też jest słabe. Piszę często z telefonu i nie mogę wstawić.
Dodatkowo Nabru manipuluje opinią innych użytkowników, wprowadza ich w błąd. Powiedzmy to jasno. Ja bez rowerów w pierwszym wpisie podałem zużycie przy szybszej jeździe na autostradzie 32, tutaj jest niecałe 29, a prędkość przelotowa średnio zbliżona. Tymczasem Nabru z palca subiektywnie już wysnuwa tezę, że to co ja podaje, jest dalsze od prawdy, że w domyśle zaniżam zużycie.

Ale jako przeciwwagę powiem, że dzisiaj na jednym ładowaniu przejechałem bez problemu z Karpacza do Ionity Nowostawy (ok. 380 km) i miałem jeszcze kilkanaście procent. Ładowanie też OK, bez podgrzewania baterii trzymał ponad 200kwh.
Zrobiłem w ostatnich dniach specjalnie z myślą o forum ileś fotek podczas jazdy do wstawienia jak będę miał chwilę wolną przy komputerze, ale teraz to się w ogóle zastanawiam, czy tutaj dalej się udzielać.

Na jakiej podstawie moderator próbuje ośmieszyć użytkownika? Bo tak można to odebrać. Ja przejechałem samochodem 2000km i podaję realne doświadczenia, fakty. A @nabrU ile km przejechał ev9, ze kreuje się na eksperta? To zresztą też on od razu i jako pierwszy skupił uwagę na prędkościach po moim pierwszym wpisie, a nie na temacie wątku, nie na zużyciu, po czym tu był niezły bigos na wątku… Tak ma wyglądać moderacja na forum?

Nie znam strategii Elektrowozu, ale chętnie bym ją poznał. Negatywna selekcja nie jest niczym dobrym, a grupa jakościowych użytkowników wg mnie powinna być ceniona, a nie zniechęcana.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Swoją drogą gdyby byli doświadczeni użytkownicy Kii w Warszawie i okolicach, to chętnie poslucham, jakie ASO najbardziej polecają. Na razie słyszałem dobre opinie o Mitcarze
Mitcar musi być w miarę ogarnięty bo to najbliższy serwis do siedziby KIA Polska i serwisują tam całą swoją flotę, gorzej trochę z podejściem do klienta - znam kilka osób pracujących tam kiedyś / obecnie i co nieco słyszałem.

Z drugiej strony Warszawy polecam KIA Eforia.
 

cooler

Pionier e-mobilności
ięc dodam swój z ostatniej podróży Kołobrzeg - Wrocław z bagażnikiem rowerowym na dachu i tempomatem ustawionym na około 140/h. 300 km zrobione 100-10%, więc bardzo ładnie
Napisałeś na dachu, a na zdjęciu rowery na haku: nieładnie:p
Już byłem w szoku jak Ci się udało na dachu rowery przewieźć i mieć taki zasięg :unsure: a tu psikus. 🦊

W kombi z bagażnikiem i rowerami na haku spalanie miałem takie same jak bez rowerów.
 

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
@nabrU @Łukasz Bigo Wydaje mi się niesmaczny taki wpis Moderatora, który poddaje w wątpliwość wiarygodność użytkownika (...)

Dziękuję za zgłoszenie. Zapoznam się z wątkiem. Nie sądzę, żeby ktokolwiek miał złe intencje, natomiast pamiętajmy, że jesteśmy tak skonstruowani, że jeśli nie wiemy, jak coś interpretować, to zawsze włącza nam się najgorszy możliwy wariant tłumaczenia.

Ps. Piękne auto. Szczerze zazdroszczę. 6 czy 7 miejsc?
 

to_masz

Posiadacz elektryka
@Mindive chciałoby Ci się rzucić okiem na świadectwo zgodności / certificate of conformity EV9? I podzielić się parametrami z punktu 47? 🙃 Niby powinno to być zawsze w dokumentach od dilera ... jak masz w leasingu, to pewnie tam to trzymają (i jak płacisz ryczałt za obsługę, a nie za dokument, to weź korzystaj i poproś o skan 😁😜)
Certificate of Conformity (CoC), czyli świadectwo zgodności, to dokument potwierdzający, że pojazd spełnia wszystkie wymagania techniczne i środowiskowe Unii Europejskiej (UE). Został wprowadzony w ramach homologacji typu WE, co ułatwia rejestrację pojazdu w dowolnym kraju członkowskim UE bez konieczności przeprowadzania dodatkowych badań.
 
Top