boa

Posiadacz elektryka
Nie mam zbyt wielu zaliczonych ładowań na 300kW lub 350kW ładowarkach, ale na Ionity od 0-5% moc szybko moc do 210kW i trzyma do 80% 210, potem spada na 190kW do ok. 85% potem następuje znaczny spadek na 75kW itd.. Dalej nie czekam tylko odjeżdżam… mam 300km zasięgu przy prędkościach autostradowych:150-160km/h .


Mam wizytę zaplanowaną w przyszłym tygodniu, nie wykonali poprawnie akcji serwisowych dla tego auta, ani przed odbiorem po zakupie ani podczas kolejnej wizyty, wciąż nie mam poprawnej konfiguracji, podczas ostatniej wizyty prosiłem, aby sprawdzili ładowanie baterii 12 V bo się nie ładowało i były problemy z uruchomieniem i przejściem z pozycji Parkowania na jazdę: D lub R…
Przy okazji straciłem komunikację z modułem sterowania lampami - oślepiałem jadących z przeciwka, po update’ie super fachowców padło sterowanie lusterkami i klimą siedzeniami i klapą bagażnika, połowa prawa ekranu była martwa, takie auto mi wydali dramat, po reklamacji drugi serwisant, bo pierwszy już skończył pracę w ASO przychodzi i szuka gniazda diagnostycznego, wyrywa pokrywę skrzynki z bezpiecznikami, nie wie nawet gdzie ma gniazda diagnostycznego szukać…niemal odrywa plastik wnęki nadkola i tapicerkę nadkola szukając dźwigni otwarcia frunka, a jest przycisk do tego celu po lewej stronie od kierownicy… i omal nie podpina mi na moich oczach boostera z odwrotną polaryzacją plus do minusa a minus do plusa do akumulatora 12V, aby go podładować jak już podniósł pokrywę, dramat… Nie poddaję się. A co do zużycia energii mierzyłem zużycia na podstawie ładowań 18-19kWh/ 100km przy prędkościach 70-90km jest faktem podobnie jak 26kWh/ 100km przy 140km/h.
Rozważasz pojechanie jednak do innego ASO, może bardziej ogarniętego? Ja bym Ci polecił, bo marka auta to jedno, ale konkretni ludzie w ASO to drugie
 

4AD

EV car user
Rozważasz pojechanie jednak do innego ASO, może bardziej ogarniętego? Ja bym Ci polecił, bo marka auta to jedno, ale konkretni ludzie w ASO to drugie
Daję mojemu ASO z woj. śląskiego, w którym odebrałem auto (celowo nie podaję nazwy) ostatnią szansę, jeśli polegną to pojadę do innego ASO, najlepsze opinie w moim regionie ma wśród użytkowników ASO KIA WADOWSCY z Krakowa, to o czymś świadczy...
 

boa

Posiadacz elektryka
Daję mojemu ASO z woj. śląskiego, w którym odebrałem auto (celowo nie podaję nazwy) ostatnią szansę, jeśli polegną to pojadę do innego ASO, najlepsze opinie w moim regionie ma wśród użytkowników ASO KIA WADOWSCY z Krakowa, to o czymś świadczy...
No nieźle. Daj szansę, ale patrz na ręce, żeby Ci czegoś nie zepsuli, bo potem stracisz dużo czasu. Ja już bym pojechał do innego ;-)

Swoją drogą gdyby byli doświadczeni użytkownicy Kii w Warszawie i okolicach, to chętnie poslucham, jakie ASO najbardziej polecają. Na razie słyszałem dobre opinie o Mitcarze
 

4AD

EV car user
No nieźle. Daj szansę, ale patrz na ręce, żeby Ci czegoś nie zepsuli, bo potem stracisz dużo czasu. Ja już bym pojechał do innego ;-)

Swoją drogą gdyby byli doświadczeni użytkownicy Kii w Warszawie i okolicach, to chętnie poslucham, jakie ASO najbardziej polecają. Na razie słyszałem dobre opinie o Mitcarze
Mam świadomość, że EV9 nie jest zbyt długo na rynku, serwisanci są jacy są, po prostu się uczą, są leniwi i w 70% przypadków to rzeźnicy, nie zaglądają do manuala producenta tylko robią coś na pałę... a jak coś rozwalą to dopiero drapią się po głowie, tym razem nie będę wierzył na słowo, tylko sam sprawdzę krok po kroku procedurę serwisową... wezmę do ręki przed odbiorem komputer serwisanta i sprawdzę komunikację (kody DTC) moduł po module, nawet jeśli to 81 rejestrów... i nie chcę słyszeć jeśli zamiast [0] - oznaczającego, że wszystko jest OK pojawi się [!]. Ostatnio dostali auto w pełni sprawne bo mieli sprawdzić zamki a wydali mi auto z 16 błędami i twierdzili, że wszystko jest ok bo w aplikacji KIA Connect tego nie zobaczysz... Na telefonie wszystko jest OK, tylko jadąc po drodze np. oślepiasz innych bo nie odcina długich jak nadjeżdza inny pojazd z przeciwka, nie działa ci Lidar i możesz kogoś stuknąć na światłach lub nie otworzy się poduszka w trakcie wypadku. Daję im ostatnią szansę, jak polegną to pójdę tam, gdzie się bardziej postarają.
 

boa

Posiadacz elektryka
Trochę relacji ze zużycia po mieście (Warszawa i okolice). Płynna, normalna jazda w dość dużym ruchu daje mi przy 10-15 stopniach temperatury zewnętrznej około 16kWh/100km. Przy mocniejszych startach spod świateł itd. dochodzę do 20kWh/100km. Patrząc, czym się poruszam, to jestem dalej pod wrażeniem efektywności jaką wyczarowali inżynierowie w EV9.
Na przestrzeni tygodnia będę miał trasy A i S z prawie kompletem pasażerów i bagażami, to zweryfikuję też takie warunki przy obecnych pogodach itd.
 

nabrU

Moderator
Przydałoby się trochę konkretnych danych z apki, wyświetlacza czy tam licznika energii na poparcie 'relacji' dla mniej 'wierzących' ;)
 

boa

Posiadacz elektryka
Przydałoby się trochę konkretnych danych z apki, wyświetlacza czy tam licznika energii na poparcie 'relacji' dla mniej 'wierzących' ;)
wiesz, to zaraz można też powiedzieć, że przerobione w photoshopie... nikomu nic udowadniać nie muszę, a służę po prostu zbieranymi na bieżąco doświadczeniami z nowym autem :)
 

nabrU

Moderator
Ależ oczywiście, że nie musisz.
Tylko ktoś może Cię potraktować niepoważnie. Bo skoro przez 19 stron wątku nie pokazałeś ani jednego zdjęcia kokpitu z jakimś zużyciem to może być różnie ;)
 

boa

Posiadacz elektryka
Ależ oczywiście, że nie musisz.
Tylko ktoś może Cię potraktować niepoważnie. Bo skoro przez 19 stron wątku nie pokazałeś ani jednego zdjęcia kokpitu z jakimś zużyciem to może być różnie ;)
wiesz, gdybyś przejrzał 15 (a nie 19) stron, to byś wiedział, że przez pewnie 12 to były śmieciowe wpisy o prędkości, że na autostradzie 150 to już kryminał... ;-)
Nie wiem czemu ma służyć wklejanie screenów, ale jak jesteś taki podejrzliwy @nabrU to zaspokoję Twoje pożądanie i wkleję screen z apki. Ostatnie ładowanie do teraz -> zużyte ponad 50kWh (50%), czyli przejechane ok. 250km miasto i okolice, różne warunki. Ostatnia trasa ("aktualne") to 2x1,5km do paczkomatu dziś wieczorem ze średnią prędkością 19km/h, max. 49 km/h (czekam na pochwały od linczujących za jazdę powyżej limitu!), 'zimny' start (nie podgrzewałem przed ruszeniem, klima na 21 st. przy 10 na zewnątrz)
 

Attachments

  • Zrzut ekranu 2025-05-19 o 22.56.57.jpeg
    Zrzut ekranu 2025-05-19 o 22.56.57.jpeg
    23,3 KB · Liczba wyświetleń: 32

nabrU

Moderator
Chyba się nie zrozumieliśmy, więc już wyjaśniam.
Moje zainteresowanie EV9 jest praktycznie zerowe, więc moje 'pożądanie' jest li tylko związane z chęcią bardziej 'naukowego' i 'obrazkowego' przyswojenia danych, które prezentujesz. Mnie takie dane łatwiej 'wchodzą' niż długie opisy. Ponadto mając jakieś surowe dane, jestem w stanie policzyć / ocenić czy sam wyciągnąć wnioski.
To tylko moja sugestia - przecież i tak zrobisz jak będziesz chciał :)
 
Top