boa
Posiadacz elektryka
10-80% ładowanie -> EV9 ma średnią prędkość o 31% wyższą (169 kW), czyli o praktycznie 1/3 szybciej się ładujea teraz kilka liczb dla porównania - widać przewagę EV9 jak na dłoni
10-80% ładowanie -> EV9 ma średnią prędkość o 31% wyższą (169 kW), czyli o praktycznie 1/3 szybciej się ładujea teraz kilka liczb dla porównania - widać przewagę EV9 jak na dłoni
a do 70% to jest już przepaść (!), spójrzcie na krzywe ładowania załączone w postach powyżej10-80% ładowanie -> EV9 ma średnią prędkość o 31% wyższą (169 kW), czyli o praktycznie 1/3 szybciej się ładuje
Dopiero teraz zauważyłem że ten portal wyświetla optymalny zakres i czas ładwaniaa do 70% to jest już przepaść (!), spójrzcie na krzywe ładowania załączone w postach powyżej
do 2% nie będziesz rozładowywał notorycznie, bo to śliskieDopiero teraz zauważyłem że ten portal wyświetla optymalny zakres i czas ładwania
EV9
Optimum charging area 2% - 71%
Optimum charge stop time 26m 57s
X
Optimum charging area 7% - 47%
Optimum charge stop time 16m 23s
Na Polskę z obecną gestością łądowarek EV9 lepsza![]()
Niekoniecznie, bo EV9 ma też nieco większą baterie jak widzę dane. A zużycie ma lepsze w realu niż na papierze. Sam jestem zaskoczony też pozytywnie. Natomiast czas przejazdu wiadomo że nie będzie się różnił razy dwa, natomiast cena samochodu jest zupełnie innaNajprawdopodobniej na koniec przejazd i tak zajmie tyle samo czasu, EV9 się szybciej ładuje ale więcej prądu zużywa , Tesla wolniej się ładuje ale jest oszczędniejsza.
Sprostowanie: też czasem np. na SUC v4 w Gliwicach widzę > 220KW w T3 LR ale w tym przypadku odniosłem się do sytuacji, gdy na stacji ładowania w Wiener Neustadt sąsiad w Tesli Y ładuje się mocą 125kW i patrzy z zazdrością na stojący obok EV9, do którego wchodzi tylko 85kWJa tam w Tesli ciągnę zazwyczaj z 200kW, ale to pewnie przez to, że u mnie jednostki są właściwe![]()
To jest dziwne. Zgłosiłeś to w ASO?Sprostowanie: też czasem np. na SUC v4 w Gliwicach widzę > 220KW w T3 LR ale w tym przypadku odniosłem się do sytuacji, gdy na stacji ładowania w Wiener Neustadt sąsiad w Tesli Y ładuje się mocą 125kW i patrzy z zazdrością na stojący obok EV9, do którego wchodzi tylko 85kWPodobnie na stacji Ionity 300kW miły pan w Skodzie Enyaq pyta o 800V instalację w EV9 ładując tylko mocą 120kW a ja mu mówię, że nie mogę nawet skomunikować ładowarki z autem i skrót KIA oznacza dla mnie na dziś Killed In Action…. To nie oznacza, że zawsze tak jest - czasem Ionity da się podłączyć i widzę 210kW przez niemal cały czas postoju na słupku…
Jak to mierzyłeś? Ze średniej wyliczonej przez komputer?Zaskoczenie pozytywne: jazda w temp. 25-32C (prędkość: 75-90km/h - drogi lokalne spalanie spadało w trybie ECO do 18-19kWh/100km, pomiar z dystansu 150km, zwykle nie schodzę jadąc sam do 22kWh/100km (bez box’a na dachu)… Prędkość autostradowa 120-140km/h z chwilowymi podbiciami do 150km/h daje 26-27kWh/100km, spodziewałem się przebić barierę 30kWh, mając na dachu box’a.
Max. zużycie to 28,7kWh - autostrada, deszcz, noc, 140-150km/h, odcinek ok. 170km.
Nie mam zbyt wielu zaliczonych ładowań na 300kW lub 350kW ładowarkach, ale na Ionity od 0-5% moc szybko moc do 210kW i trzyma do 80% 210, potem spada na 190kW do ok. 85% potem następuje znaczny spadek na 75kW itd.. Dalej nie czekam tylko odjeżdżam… mam 300km zasięgu przy prędkościach autostradowych:150-160km/h .A nie jest tak że zaczyna od ~180kW i rośnie do 220kW max, ale przy zaczyna 60% redukować prąd?
Ta duża standardowa bateria ma podobno 550V czyli bardziej 400V niż 800V. Dlatego taka rosnąca krzywa ładowania bo ładowanie limituje 400A prądu i moc rośnie wraz z wzrostem napięcia w baterii. 550Vx400A=220kW architektura 800VKia EV9 Long Range AWD charging curve & performance :: evkx.net
Below is the charging curve for Kia EV9 Long Range AWD, illustrating the charging speed at various battery levels. Additionally, graphs for range and time provide comprehensive details on charging performance.evkx.net
400Vx630A=250kW architektura 400V Tesli (tak naprawde podobno SuC przy niskim SoC daje przez chwile do 800A bo bateria przy niskim SoC ma tylko ~330V)
Jak to mierzyłeś? Ze średniej wyliczonej przez komputer?
Ja się niemiło zaskoczyłem jak pięknie auto kłamie o zużywanym prądzie, szczegóły na wątku obok: https://forum.elektrowoz.pl/threads/kia-connect-przeglad-danych-pojazdu-zuzycie-energii.8937/
W skrócie, rozładowałem jednego dnia w trasie auto od 100% do 11% a aplikacja pokazała mi 40 kWh (!?!?!) zużyte. Auto wyraźnie nie umie policzyć ile zużywa, pewnie sumuje jakieś małe wartości i suma zaokrągleń wychodzi spora. W aplikacji spalanie 12 kWh/100 na komputerze było jakieś 15 kWh/100 km a jak podzieliłem załadowane/przejechane to wyszło 18,5 kWh/100 km.
Mam wizytę zaplanowaną w przyszłym tygodniu, nie wykonali poprawnie akcji serwisowych dla tego auta, ani przed odbiorem po zakupie ani podczas kolejnej wizyty, wciąż nie mam poprawnej konfiguracji, podczas ostatniej wizyty prosiłem, aby sprawdzili ładowanie baterii 12 V bo się nie ładowało i były problemy z uruchomieniem i przejściem z pozycji Parkowania na jazdę: D lub R…To jest dziwne. Zgłosiłeś to w ASO?