nabrU

Moderator
Tylko żal gdy masz architekturę 800V, której wszyscy na forum Ci zazdroszczą a oni w tych Teslach ciągną 125kW/h, gdy Ty masz tylko 85kW/h:).

Ja tam w Tesli ciągnę zazwyczaj z 200kW, ale to pewnie przez to, że u mnie jednostki są właściwe :p
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
prędkość ładowania 220kW stała do 84%.
A nie jest tak że zaczyna od ~180kW i rośnie do 220kW max, ale przy zaczyna 60% redukować prąd?
Ta duża standardowa bateria ma podobno 550V czyli bardziej 400V niż 800V. Dlatego taka rosnąca krzywa ładowania bo ładowanie limituje 400A prądu i moc rośnie wraz z wzrostem napięcia w baterii. 550Vx400A=220kW architektura 800V
400Vx630A=250kW architektura 400V Tesli (tak naprawde podobno SuC przy niskim SoC daje przez chwile do 800A bo bateria przy niskim SoC ma tylko ~330V)
 

Makus

Pionier e-mobilności
Ładowanie do 30% X wygrywa o 25% mimo ze EV9 ma 800V przez wielu uważane jako must have do szybkiego ladowania w Tesli. Do 60% jest remis a do 80% wygrywa EV9. No i EV9 dzieli sie energią czego nie ma w X.

TL:DR; Przez lepsza aredynamike i dużo szybsze ładowanie przy niskim SoC X jest lepszy do jazdy z dużymi prędkościami na długie dystanse.
Czy tylko mi sie to nie laczy w logiczna calosc? ;)
Jak chce jechac z duzymi predkosciami na dlugie dystanse, to nie chce sie doladowywac co chwila do 50% albo do 30% ale wlasnie skorzystac z szybkiego ladowania do 80% i pedzic na nastepna ladowarke.
 

boa

Posiadacz elektryka
Czy tylko mi sie to nie laczy w logiczna calosc? ;)
Jak chce jechac z duzymi predkosciami na dlugie dystanse, to nie chce sie doladowywac co chwila do 50% albo do 30% ale wlasnie skorzystac z szybkiego ladowania do 80% i pedzic na nastepna ladowarke.
Wydaje mi się, że e-GMP mocno wygrywa z platformą Tesli pod względem tempa ładowania realnego, do tych 70-80%
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Wydaje mi się, że e-GMP mocno wygrywa z platformą Tesli pod względem tempa ładowania realnego, do tych 70-80%
Platforma MEB od VAG też wygrywa z platformą Tesli (od 44:36):


Tesla, niestety, stoi w miejscu, jeżeli chodzi on innowacje.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Czy tylko mi sie to nie laczy w logiczna calosc? ;)
Jak chce jechac z duzymi predkosciami na dlugie dystanse, to nie chce sie doladowywac co chwila do 50% albo do 30% ale wlasnie skorzystac z szybkiego ladowania do 80% i pedzic na nastepna ladowarke.
Długie dystanse bo wtedy robi się kilka ładowań po drodze a nie max jedno u celu i powrót.
Do 30% to nie ma raczej sensu, ale mi wystarczało ładowanie do ~60% żeby dojechać do kolejnej ładowarki 180km dalej i zostawało 10% zapasu. Prędkość 140-155. Średnia 130+ wliczając podjazd na ładowarkę. Ładowanie po 15-18 minut.

Jeśli tylko wpinasz wtyczke to nie ma problemu a częstsze postoje powodują że podróż jest przyjemniejsza, jeśli natomiast procedura ładowania jest troche bardziej wymagająca i musisz np uruchomić ładowarkę np z aplikacji to wtedy rzeczywiście się nie chce. To też jest inne podejście bo mając jedno albo drugie rozwiązanie wymusza to inne zachowanie. Np Teslla jakby zmusza nas żebyśmy już jechali dalej bo nie opłaca się ładować powyżej 60% a EV9 zachęca abyśmy ładowali do 75%, więc kierwoca woli może nawet zwolnić i ominąć jakąś ładowarkę
Wydaje mi się, że e-GMP mocno wygrywa z platformą Tesli pod względem tempa ładowania realnego, do tych 70-80%
Dokładnie

@Szaruś - Tesla ma bardzo mocno trójkątną krzywą ładowania, to nie jest ogranicznie architektury tylko narzucony limit tego jak bateria ma się ładować.

@boa - Widać że jest ogromny niewykorzystany potencjał w EV9 przez tak niskie napięcie pakietu. I widać płaskie ograniczenie przez architekture 400V w Xie.
 

boa

Posiadacz elektryka
a teraz kilka liczb dla porównania - widać przewagę EV9 jak na dłoni
 

Attachments

  • tmx1.jpg
    tmx1.jpg
    107,8 KB · Liczba wyświetleń: 15
  • ev9-1.jpg
    ev9-1.jpg
    108,6 KB · Liczba wyświetleń: 15
Top