@boa - dzięki za Twój post. Brakuje testów zużycia przy prędkościach 140 albo więcej.
U mnie z wyliczeń wyszło że średni punkt optymalnej prędkości do czasu ładowania i zasięgu to ok 150-155km. Wszystko powyżej co zaoszczędzę na czasie, oddam na ładowarce. I fakt jest, że EV jeździ z ww. powodów średnio trochę wolniej (niestety).

Każdy niech jeździ ile uważa, byle nie było wypadków. Wypadki robią i oszołomy jadące 100km/h którzy przy zmianie pasa na autostradzie wpadają sami w poślizg, ktoś kto uśnie przy 120 "bo zmęczony" a tak naprawdę znudzony, bo jak tu nie usnąć przy 120 na pustej drodze przez pare godzin i debile jadący 300km w nocy na autostradzie przy dużym ruchu. Nie ma zasady. Tylko jak się rozwali ktoś przy 100 albo uśnie przy 120 w sytuacji, która nie powinna w ogóle stanowić wydarzenia to ma to wydźwięk tragedii i nieszczęśliwego wypadku, i nikt mu nie powie żeby się opamiętał, cofnął do szkoły czy że jest mordercą
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
wow, po prostu wow :D.
Cukier może sobie zbadaj jak usypiasz przy 120.

Nocą a w szczególności rano nie trzeba miec podwyższonego cukru. Jak jechałem przez Niemcy 155 to caly czas wymagało koncentracji, a w Polsce przy 130 nad ranem to zapałki w oczy, musiałem sie 2 razy zatrzymać dodatkowo na odcinku 300km pomiędzy ładowaniami
 

Zychu02

Zadomawiam się
@boa - dzięki za Twój post. Brakuje testów zużycia przy prędkościach 140 albo więcej.
U mnie z wyliczeń wyszło że średni punkt optymalnej prędkości do czasu ładowania i zasięgu to ok 150-155km. Wszystko powyżej co zaoszczędzę na czasie, oddam na ładowarce. I fakt jest, że EV jeździ z ww. powodów średnio trochę wolniej (niestety).

Każdy niech jeździ ile uważa, byle nie było wypadków. Wypadki robią i oszołomy jadące 100km/h którzy przy zmianie pasa na autostradzie wpadają sami w poślizg, ktoś kto uśnie przy 120 "bo zmęczony" a tak naprawdę znudzony, bo jak tu nie usnąć przy 120 na pustej drodze przez pare godzin i debile jadący 300km w nocy na autostradzie przy dużym ruchu. Nie ma zasady. Tylko jak się rozwali ktoś przy 100 albo uśnie przy 120 w sytuacji, która nie powinna w ogóle stanowić wydarzenia to ma to wydźwięk tragedii i nieszczęśliwego wypadku, i nikt mu nie powie żeby się opamiętał, cofnął do szkoły czy że jest mordercą
 

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
Podbijam temat, po 12 stronach tekstu nadal nie dokonca można wyczytać ile ta cegła zużywa prądu przy jakich prędkościach.

ktoś coś może podpowiedzieć.

Thank you from the mountain.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Podbijam temat, po 12 stronach tekstu nadal nie dokonca można wyczytać ile ta cegła zużywa prądu przy jakich prędkościach.

ktoś coś może podpowiedzieć.

Thank you from the mountain.
Na filmie jest, post wcześniej:
14 Jadąc za tirem
28.7 przy 120 (srednia 113)
30 przy 140 (średnia 127)

Uważam jednak że wszelkie testy bez podania, różnicy wysokości, temperatury i kierunku wiatru są bez sensu. I nadal uważam że wśród aut 6+ osobowych i poruszania się dużymi prędkościami Tesla X(obrazek) jest nadal jednym z najlepszych wyborów jeśli chodzi o prędkość podróżowania

1746521441728.png
 

boa

Posiadacz elektryka
Na filmie jest, post wcześniej:
14 Jadąc za tirem
28.7 przy 120 (srednia 113)
30 przy 140 (średnia 127)

Uważam jednak że wszelkie testy bez podania, różnicy wysokości, temperatury i kierunku wiatru są bez sensu. I nadal uważam że wśród aut 6+ osobowych i poruszania się dużymi prędkościami Tesla X(obrazek) jest nadal jednym z najlepszych wyborów jeśli chodzi o prędkość podróżowania

View attachment 27751
funkcjonalność TMX jest dyskusyjna, drzwi skrzydlatych przy okazji też, dopracowania/jakości/ awaryjności również.... No i zobacz cenę TMX vs np. EV9. Z czegoś wynika jednak ogólnie słaba sprzedaż TMX...
 

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
TMX jest juz starą konstrukcją, dlatego wszyscy czekają na refresh. Na ten moment EV9 technologicznie i pod względem braku awaryjności wygrywa. Wydaje mi się że też jest o wiele większy. Co jest jego zalatą ale też i wadą. TMX jest raczej vanem niż suvem, mniejsze opory generują lepszy zasięg przy wyższych prędkościach. A na ten moment zasięg jednak jest głównym czynnikiem wyboru BEVa. Ale poważnie sledzę wszytkie 5+ modele bo niebawem będzie mnie czekać zmiana.
Nie obraziłbym się gdyby Tesla przeskoczyła na 800V, jakby jeszcze wrzucili tam wieksze baterie i wycisneli 120kWh, albo żeby KIA wdrożyła o ciut bardziej oszczędne napędy :)
Dzięki za spalanie, jest nad czym myśleć i pewnie na co czekać.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
funkcjonalność TMX jest dyskusyjna, drzwi skrzydlatych przy okazji też, dopracowania/jakości/ awaryjności również.... No i zobacz cenę TMX vs np. EV9. Z czegoś wynika jednak ogólnie słaba sprzedaż TMX...
Zgadzam się tylko z ceną bo dopłaca się za:
- pneumatyczne zawieszenie 145-208 mm vs 177mm w EV9
- 4x automatycznie drzwi w tym 2 zjawiskowe
- większa moc ( plaid zbędny)

EV9 na pewno jest przestronniejszy z tyłu ale przez to ma ok 10% większe zużycie. W X dorosłe osoby w 3 rzędzie będą się czuły mniej komfortowo. EV9 ma dłuższy bagażnik ale wnęką pod podłogą w X i duży frunk to rekompensuje. Remis

Jeśli chodzi o awaryjnosc to w nowej Xa wersji chyba tylko zawieszenie i uszczelki. W Kia za to jak coś sie wydarzy np z elektroniką to samochód podobno moze bardzo długo stać w lokalnym serwisie. Według mnie 1:1

W wersji 6 osobowej dużo wygodniej wsiada się przez falcona ( sam 2 razy na parkingu korzystałem jako kierowca zamiast przednich drzwi). W EV9 w wersji z odwróconymi fotelami też jest spoko i wsiadanie ok, tylko trochę mało miejsca na nogi w takiej konfiguracji.

Ładowanie do 30% X wygrywa o 25% mimo ze EV9 ma 800V przez wielu uważane jako must have do szybkiego ladowania w Tesli. Do 60% jest remis a do 80% wygrywa EV9. No i EV9 dzieli sie energią czego nie ma w X.

Jeśli chodzi o sprzedaż to w USA X nadal pierwszy mimo 30% spadku, sprzedasz EV9 też spadła kilka %. W Polsce chyba obecnie EV9 delikatne prowadzi pewnie z uwagi na cenę ale jest to 100-150 sztuk rocznie vs 80-100 Xa

TL:DR; Przez lepsza aredynamike i dużo szybsze ładowanie przy niskim SoC X jest lepszy do jazdy z dużymi prędkościami na długie dystanse.
 

4AD

EV car user
TMX jest juz starą konstrukcją, dlatego wszyscy czekają na refresh. Na ten moment EV9 technologicznie i pod względem braku awaryjności wygrywa. Wydaje mi się że też jest o wiele większy. Co jest jego zalatą ale też i wadą. TMX jest raczej vanem niż suvem, mniejsze opory generują lepszy zasięg przy wyższych prędkościach. A na ten moment zasięg jednak jest głównym czynnikiem wyboru BEVa. Ale poważnie sledzę wszytkie 5+ modele bo niebawem będzie mnie czekać zmiana.
Nie obraziłbym się gdyby Tesla przeskoczyła na 800V, jakby jeszcze wrzucili tam wieksze baterie i wycisneli 120kWh, albo żeby KIA wdrożyła o ciut bardziej oszczędne napędy :)
Dzięki za spalanie, jest nad czym myśleć i pewnie na co czekać.
Podzielę się kilkoma uwagami odnośnie Kia EV9 w wersji GT.
Zrobiłem w weekend majowy tygodniowy test robiąc circa. 4000km.
Na pokładzie miałem 6 osób, box’a na dachu. Warunki więc do pomiaru oporu aerodynamicznego bardziej wymagające niż standardowe pomiary producenta.
Zaskoczenie pozytywne: jazda w temp. 25-32C (prędkość: 75-90km/h - drogi lokalne spalanie spadało w trybie ECO do 18-19kWh/100km, pomiar z dystansu 150km, zwykle nie schodzę jadąc sam do 22kWh/100km (bez box’a na dachu)… Prędkość autostradowa 120-140km/h z chwilowymi podbiciami do 150km/h daje 26-27kWh/100km, spodziewałem się przebić barierę 30kWh, mając na dachu box’a.
Max. zużycie to 28,7kWh - autostrada, deszcz, noc, 140-150km/h, odcinek ok. 170km.
Realnie samochód powinien robić 350-380km w warunkach autostradowych pomiędzy ładowaniami.
Moja średnia z ostatnich 6000km to 25kWh/100km co dla takiej cegły jest akceptowalnym wynikiem kiedy robi się 80% trasy w trybie autostradowym. Taki sam styl jazdy w Tesli 3 LR to 17-18kWh/100km. Tesla jest ekonomiczniejsza ale ma też realnie jedną kanapę mniej… i 30% mniej miejsca.

Negatywy - ładowanie.
Ładowanie na stacjach Ionity to obstawianie totolotka, 1 z 7 prób użycia mi się udała przez cały tydzień, prędkość ładowania 220kW stała do 84%. Pomimo opłacania karty Kia charge auto nie komunikowało się z ładowarkami nie pozwalało się ładować, dociskanie wtyczek i zmiana słupków nic nie dawała. Spotkałem na Ionity innego użytkownika EV9 z tym samym problemem. Jak tu nie być fanem Tesli skoro cały czas ładowałem się na SUC udostępniając sobie z Tesli (Ładowanie innego pojazdu EV) i Kia ssała 85kW bez problemów komunikacyjnych… w ubiegłą sobotę ładowała się nawet u Elona za darmo… Tylko żal gdy masz architekturę 800V, której wszyscy na forum Ci zazdroszczą a oni w tych Teslach ciągną 125kW/h, gdy Ty masz tylko 85kW/h:)
O dziwo inne stacje ładowania poza Ionity działają z EV9 bez problemu.
Nie narzekajcie na instalacje 400V bo jeszcze przez wiele lat ten standard będzie w naszym kraju chyba dominującym… Nie narzekajcie na Teslę bo ekosystem super chargerów jest na dziś jedynym w 100% dopracowanym rozwiązaniem, szkoda, że nie wspiera ładowania obcych pojazdów jeszcze w Polsce.
 
Top