zibizz1

Pionier e-mobilności
@strusio8 Różnica wysokości jasne, dlatego dobrze podawać bo nawet nie wielka różnica sporo zmienia np tutaj policzylem se 40Wh/km

A druga sprawa to bateria nie jest szczelna, im szybciej z niej wylewamy energię albo do niej nalewamy tym więcej sie rozlewa. Wiec zawsze doładowana energia bedzie większa niz wyładowana a w trakcie jazdy używając rekuperacji robimy to na okrągło. Dlatego wyciągając szybko energię(szybka jazda) bateria bardziej sie grzeje i auto zużywa więcej ale pokazuje mniej. W Tesli dziala to tak że suma zużytej energii bedzie trochę mniejsza niż rzeczywista pojemność baterii a przez to i ilość na km bedzie mniejsza.

Lepiej więc mierzyć od odpięcia wtyczki do odpięcia wtyczki i podzielić przez przejechany dystans
 

boa

Posiadacz elektryka
Zużycie z dzisiaj rano dla porównania. 10 st. C na zewnątrz, 21 w środku, przez pierwszą godzinę deszcz i mokra nawierzchnia. Dwa razy po około 100 km tą samą autostradą, w jedną i drugą stronę, lekki w porywach do średniego wiatr - zmienił się i w obie strony było pod wiatr na skos. Spory ruch, więc nie było jednostajnej jazdy, więc mimo że tempomat na 160, to średnia wyszła 100-102 w każdą stronę. Taka standardowa jazda po autostradzie, wiadomo jak ludzie jeżdżą... Zużycie miałem 29,6 kWh / 100 km. Licząc po procentach baterii (53), wychodzi podobnie, około 29. Czyli jadąc zupełnie jak ICE "lewym pasem" wyjeżdżając z domu z baterią 100% powinno się spokojnie przejechać 300 km autostradą we właściwie maksymalnym możliwym tempie przy normalnym ruchu. Jadąc wolniej oczywiście więcej. Wg mnie to potwierdza, że EV9 jest dobrze zoptymalizowana. Przypominam gabaryty / przestrzeń. Bardzo fajnie się jeździ, każda kolejna jazda to potwierdza, jak na razie jestem bardzo zadowolony.
 

boa

Posiadacz elektryka
Świadectwo zgodności w punkcie 47.1 ma zmierzone współczynniki obciążenia drogowego - czyli ile energii samochód potrzebuje, żeby przemieścić się i "pokonać fizykę" (opór powietrza, tarcie podłoża, opory wewnętrzne). To wartość energii, która wynika z fizycznych aspektów i aktualizacja OTA już nie pozwoli jej poprawić. Natomiast zmiana opon, lżejsze felgi albo facelifting z poprawą aerodynamiki może już na nie wpłynąć :)

hmmm w papierach jakie dostałem przy odbiorze nie widzę świadectwa homologacji; czy ona nie jest gdzieś wrzucana w instrukcję obsługi / gwarancję, które są takimi wielkimi książkami w schowku?
 

luk49696

Posiadacz elektryka
hmmm w papierach jakie dostałem przy odbiorze nie widzę świadectwa homologacji; czy ona nie jest gdzieś wrzucana w instrukcję obsługi / gwarancję, które są takimi wielkimi książkami w schowku?
Musisz mieć świadectwo homologacji, bez tego nie zarejestrujesz auta. Jak leasing/najem to świadectwo ma ten co rejestrował. Po zarejestrowaniu oddają razem z dokumentami.
 

strusio8

Zadomawiam się
(...) przez pierwszą godzinę deszcz i mokra nawierzchnia. (...) tempomat na 160,(...)
ehhh...
aquaplanning zaczyna się zwykle przy 70-80 km/h, a jeśli opony są nowe i dobrze wypadające w testach w okolicach 90-100 km/h. <= podsumowanie kilkunastu źródeł w internecie, głównie producentów opon.
 
Last edited:

boa

Posiadacz elektryka
ehhh...
aquaplanning zaczyna się zwykle przy 70-80 km/h, a jeśli opony są nowe i dobrze wypadające w testach w okolicach 90-100 km/h. <= podsumowanie kilkunastu źródeł w internecie, głównie producentów opon.
ehhhhh aquaplaning po pierwsze się czuje, po drugie musi stać warstwa wody na co najmniej kilka milimetrów, żeby opona sobie nie radziła; skoro sam widzisz, że ja i setki innych aut jechały szybciej niż 90, to jednak mógłbyś zweryfikować swoją teorię w praktyce, wsiądź w auto i spróbuj tak delikatnie szybciej niż "bezpieczne" 60 km/h na autostradzie, żeby jednak tiry wyprzedzając Cię nie robiły dużych zatorów... Taka mała prośba, myślę że nie tylko ode mnie
 

STMS

Pionier e-mobilności
ehhhhh aquaplaning po pierwsze się czuje, po drugie musi stać warstwa wody na co najmniej kilka milimetrów, żeby opona sobie nie radziła; skoro sam widzisz, że ja i setki innych aut jechały szybciej niż 90, to jednak mógłbyś zweryfikować swoją teorię w praktyce, wsiądź w auto i spróbuj tak delikatnie szybciej niż "bezpieczne" 60 km/h na autostradzie, żeby jednak tiry wyprzedzając Cię nie robiły dużych zatorów... Taka mała prośba, myślę że nie tylko ode mnie

A ten znów swoje …
musi wyprzedzać tiry 160kmph na mokrej nawierzchni …
 

arnoldd

Posiadacz elektryka
ehhh...
aquaplanning zaczyna się zwykle przy 70-80 km/h, a jeśli opony są nowe i dobrze wypadające w testach w okolicach 90-100 km/h. <= podsumowanie kilkunastu źródeł w internecie, głównie producentów opon.
To jeszcze sprawdź na jakiej grubości warstwy wody są przeprowadzane testy.
 
Top