@strusio8 Różnica wysokości jasne, dlatego dobrze podawać bo nawet nie wielka różnica sporo zmienia np tutaj policzylem se 40Wh/km
forum.elektrowoz.pl
A druga sprawa to bateria nie jest szczelna, im szybciej z niej wylewamy energię albo do niej nalewamy tym więcej sie rozlewa. Wiec zawsze doładowana energia bedzie większa niz wyładowana a w trakcie jazdy używając rekuperacji robimy to na okrągło. Dlatego wyciągając szybko energię(szybka jazda) bateria bardziej sie grzeje i auto zużywa więcej ale pokazuje mniej. W Tesli dziala to tak że suma zużytej energii bedzie trochę mniejsza niż rzeczywista pojemność baterii a przez to i ilość na km bedzie mniejsza.
Lepiej więc mierzyć od odpięcia wtyczki do odpięcia wtyczki i podzielić przez przejechany dystans
To jak to jest z tym zużyciem? Statystyki tesli.
Takie krótkie trasy sa niemiarodajne i trzeba tez brać pod uwage profil terenu(to na dole gdzie widać ile metrów było pod góre i ile z górki). Tutaj przykład A->B (auto odłączone od ładowarki, naładowana mała bateria, optymalna temperatura baterii, z górki) B->A (pod górkę) A->B' (odrobine inna...
A druga sprawa to bateria nie jest szczelna, im szybciej z niej wylewamy energię albo do niej nalewamy tym więcej sie rozlewa. Wiec zawsze doładowana energia bedzie większa niz wyładowana a w trakcie jazdy używając rekuperacji robimy to na okrągło. Dlatego wyciągając szybko energię(szybka jazda) bateria bardziej sie grzeje i auto zużywa więcej ale pokazuje mniej. W Tesli dziala to tak że suma zużytej energii bedzie trochę mniejsza niż rzeczywista pojemność baterii a przez to i ilość na km bedzie mniejsza.
Lepiej więc mierzyć od odpięcia wtyczki do odpięcia wtyczki i podzielić przez przejechany dystans