Tesla Model 3 SR vs LR RWD wg. analizy ChatGPT

yeyzee

Zadomawiam się
wychodza pierwsze wady AI, ludzie wierza bez mrugniecia okiem a odpowiedz mozna manipulowac np pytajac AI "czy jestes pewien?" "upewnij sie" "w internecie pisza inaczej"
Właśnie dlatego pytam tutaj 😀
Czy ktoś tutaj kiedykolwiek miał jakieś nieprzyjemności z bateriami NCA?
 

Ratt

Posiadacz elektryka
też mogę wkleić i tak będziemy się przerzucać.
LFP degraduje 2x wolniej i jest generalnie do orania autem. Wg mnie to zajedzie to NMC codzienną jazdą autostradą. Będzie też jeździł latem, wysokie prędkości, ciepło.
Czytałem ten artykuł i "pies jest pogrzebny" w tym zdaniu:
All cells were charged and discharged at a 0.5 C rate or the amount of discharge that will deplete the full capacity of a battery in two hours.
To nie są warunki pracy w BEV tylko w aparacie fotograficznym albo elektrycznej zabawce.
 

Jozin von Bazin

Posiadacz elektryka
To dlaczego wszystkie marki i modele "sportowe" nadal mają jednak NCA a nie LFP?
bo nie są do orania, a do pojeżdżawek i ich użytkownicy w d... mają degradację,
plus większa moc z większej baterii, ekstremalne osiągi. Einsteinem nie trzeba być żeby to ogarnąć.
BYD Denza i chińskie marki mają w sportowych autach lfp.
 

umcus

Pionier e-mobilności
To dlaczego wszystkie marki i modele "sportowe" nadal mają jednak NCA a nie LFP?
Z rozmów w Porsche:

Nasi rozmówcy odkrywają sporo kart. Pytani o producentów ogniw mówią, że koreańskie LG (czyli de facto fabryka pod Wrocławiem, która dostarcza ogniwa dla Porsche) jest dziś absolutnie czołowym dostawcą wysokowydajnych ogniw NMC, wyprzedzając pod tym względem chińską konkurencję. – BYD jest dziś najlepsze na świecie w tanich ogniwach LFP, ale to zupełnie nie interesuje nas, jako producenta aut sportowych, bo te ogniwa znacząco odbiegają parametrami od NMC. Natomiast CATL robi zarówno LFP, jak i NMC. Robi je bardzo dobrze, ale nie są to dziś najbardziej zaawansowane technologicznie rozwiązania – słyszę.

Źródło:
 

nabrU

Moderator
Trochę realnych danych na temat degradacji po 48k km z LR RWD:

1748356779124.png

plus struktura ładowań. TeslaFi twierdzi, że do 100% ładowałem do tej pory 18 razy czyli średnio prawie raz w miesiącu

1748356881744.png


Ja bym brał LR RWD ;)
 

yeyzee

Zadomawiam się
Trochę realnych danych na temat degradacji po 48k km z LR RWD:

View attachment 28463

plus struktura ładowań. TeslaFi twierdzi, że do 100% ładowałem do tej pory 18 razy czyli średnio prawie raz w miesiącu

View attachment 28464


Ja bym brał LR RWD ;)
Bardzo pomocne! Jak ładujesz? Do 80%? Czy może do 70%? Trzymasz się powyżej 20%?

Co ciekawe, właśnie przed chwilą rozmawiałem z panem z serwisu Tesli, który polecił mi SR, bo prostszy i mniej zastanawiania się nad tym ile procent ma mieć bateria!
 

nabrU

Moderator
Standardowo ładowanie jest ustawione na 80% i jest to większość ładowań zarówno AC jak i DC (choć wszystkie ładowania do 100% miałem tylko w domu na AC oraz jedno do 96% na DC, ale hasło 'SuC Kostomłoty' i wiadomo o co chodzi :ROFLMAO:).

Ja jeżdżę i ładuję jak chcę, gdyż uważam, że to samochód jest dla mnie, a nie ja dla samochodu. Tak więc jak trzeba to zjeżdżamprawie do zera (raz przyjechałem z 1% na SuC ;)), bo jest to nawet wskazane aby uzyskać wysoką prędkość ładowania DC.
 
Top