Alef

Zadomawiam się
Wygląda na to ze Tesla Niemcy wspierają Tesla PL bo dostałem mail od [email protected]
Oddzwoniłem na +49 30 700 149 725 bo miałem nieodebrane. To numer Tesla w Berlinie.
Uprzejmy Pan mi doradził i powiedział ze Tesla Niemcy częściowo wspierają Tesla PL. Zrobiłem wniosek o rezygnacje z 1go zamówienia (zamówiłem drugi samochód z rabatem).
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Mozesz7 napisać jak ten wniosek wygląda ? .
Bo mi wisi na koncie zamówiona Ska której nie chcę i Warszawa Ząbki , "ręcyma i palcyma" ich Szefa (o ile jeszcze pracuje) nie potrafila tego anulować . Obaj z kilym Panem siedzieliśmy przy kompie i ni huhu
 

Olecki

Pionier e-mobilności
U nas też tak kiedyś było.
Dopiero niedawno się zmieniło.

No nie, standardem w branży jest to że samochody produkowane są pod konkretne zamówienia. A to że importer chce mieć jakiś zapas pojazdów to inna sprawa. Po prostu to importer zamawia pulę samochodów na stock, sztuka po sztuce, każdy z konkretną specyfikacją - tak jakby zrobili to klienci, tylko że idzie to z wyprzedzeniem.

Od miesiąca?
Do tej pory też robili na zamówienie.

Od dawna tak działają - kupujący przez internet nie zamawia samochodu do produkcji (nawet jeśli tak to wygląda na stronie) tylko rezerwuje sobie wybraną konfigurację kiedy pojawi się dostępna na stocku. Dzięki temu mogą zaoszczędzić kasę na śledzeniu i pilnowaniu konkretnych zamówień. To jest właśnie doskonały przykład jak odskakują konkurencji dzięki optymalizacji kosztów - są w stanie zaoszczędzić na prawie każdym etapie od produkcji do wydania drobne kwoty ale sumarycznie przekłada się to na dużo większą marżę na samochodzie. Fajnie to widać w raporcie za 3Q 2022 który czytałem - średni net profit na samochodzie Tototy to było około 1200 USD a Tesli 9570 USD (mają więc jeszcze z czego schodzić ;) )

Wiadomo, o tym piszemy.
A co szkodzi dorobić jakiś proces, który znajdzie dla rezygnacji identyczne zamówienie?

Zakładam że nikomu nie chce się bawić w takie wyjątki, a może po prostu chcą mieć jakąś pulę samochodów dostępnych 'od ręki' i jest to im nawet na rękę. FIFO w realizacji zamówień też się do końca nie przejmowali kiedy nie nadążali z produkcją.
 

ypl

Pionier e-mobilności
I jak ktoś właśnie tak robi (dotyczy zarówno zakupu samochodów, jak i wakacji), to ma prawo napisać, że coś mu się nie podoba w tym czy w tamtym, czy to już będzie jakaś obraza kościoła? ;-)
Kościoła BMW czy jakiego? Bo ja narazie tylko BMW się woziłem, wszystkich modeli nie wpisywałem w stopkę. Teslę kupiłem przypadkiem, z ciekawości zajechaliśmy do ząbek, przejechaliśmy się i spontanicznie zapadła decyzja o zakupie. Pisać oczywiście możesz, że Ci się nie podoba to czy tamto, dyskutujemy, ja uważam, że akurat w tej kwestii polityki cenowej i rabatowej nie mam nic do zarzucenia tesli. Jak mi kierownica odpadnie to napiszę i będę miał wtedy coś do zarzucenia, narazie jest inaczej (proces zakupowy) ale nie przeszkadza mi to.
 

Michal

Moderator
Kościoła BMW czy jakiego? Bo ja narazie tylko BMW się woziłem, wszystkich modeli nie wpisywałem w stopkę. Teslę kupiłem przypadkiem, z ciekawości zajechaliśmy do ząbek, przejechaliśmy się i spontanicznie zapadła decyzja o zakupie. Pisać oczywiście możesz, że Ci się nie podoba to czy tamto, dyskutujemy, ja uważam, że akurat w tej kwestii polityki cenowej i rabatowej nie mam nic do zarzucenia tesli. Jak mi kierownica odpadnie to napiszę i będę miał wtedy coś do zarzucenia, narazie jest inaczej (proces zakupowy) ale nie przeszkadza mi to.
Kościoła Tesli, bo przecież jak Ci się cokolwiek tam podoba, to już jesteś fanbojem / fanatykiem / wyznawcą.
Jeśli natomiast będziesz narzekał i wyzywał, najlepiej jeśli nigdy nie widziałeś auta na oczy, to nie będziesz hejterem tylko racjonalnie myślącym konsumentem ;)
Tak tu się wozimy na tym forum ;)
 

Lupus

Posiadacz elektryka
Jaki problem anulować tę za 220k stracić zaliczkę 1,2k i kupić ze stoku za 206
Jaki problem dla Tesli zaoferować możliwość zamiany swojego zamówienia na takie auto z placu?

A z tym faworyzowaniem, to tak jak ktoś pisał wycieczki last minute
Czekasz do końca i albo polecisz 20-30% taniej, w kierunku jaki akurat będzie, albo będziesz siedział w domu, lub pojedziesz na Bałtyk, ale znów jak będzie pogoda to nad Bałtykiem zostana pokoje w hotel za 2K doba.
A na wakacje z biura podróży jeździsz czasami? Już pisałem o tym. Nie zamawiaj tesli i poluj na okazję, nie rezerwuj wcześniej wakacji i poluj na okazję do ostatniej chwili, przecież jest wybór. A jeżeli i to i to nie pasuje, no to tak jak pisałem wcześniej, są inni producenci aut. Takie wpisy przekonują mnie jak bardzo stary archaiczny model sprzedaży aut został nam wpojony i jak duży problem będą mieli producenci ze starej "gardy" jak będą próbować wyjść z tego modelu dealerskiego. Wtedy to dopiero będzie obraza na bmw czy vw, no bo tesli to jeszcze jakoś ujdzie, bo elon ekscentryczny, itp.
Przykład z biurem podróży jest nietrafiony. Bo nie mówimy o sytuacji kiedy ktoś zwleka z decyzją do ostatniej chwili, tylko o sytuacji kiedy zamówiliśmy już auto, a czekamy tylko z wpłatą.

W czym się ta archaiczność przejawia? Ja tu widzę archaiczne podejście w wykonaniu Tesli, od której oczekuję nowoczesnego podejścia i elastyczności.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Jaki problem dla Tesli zaoferować możliwość zamiany swojego zamówienia na takie auto z placu?
Szczerze mówiąc jak dla mnie to takie promocje są po to żeby znaleźć klienta na zalegające egzemplarze a w taki sposób dalej zostają z autem które im zalega tylko że zarabiają mniej o cenę rabatu który pewnie będą musieli dać i na ten egzemplarz. Tak naprawdę to w ich interesie leżało by uniemożliwić takie myki z anulowaniem i w zamian zamawianiem sztuki z rabatem ale pewnie maja za mało ludzi żeby się tym zająć.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze i maksymalizacje sprzedaży. Jak ktoś już zamówił auto i na nie czeka to po co mu komplikowac życie, jak bedzie to odbierze, jak ma jakiś termin to spodziewa się auta w tym terminie, środki tez przygotowuje na ten termin, nie każdy ucieszy się że auto będzie wcześniej. Jeślli czyjeś auto ma dojechać pod koniec marca to po co mu wpychac takie samo pod koniec lutego? Sprzedajć auto z placu nie mamy przez miesiąc auta które można natychmiast sprzedać. A jak auto jest dostępne przez cały miesiąc to może ktoś dodatkowy w tym czadsie będzie miał zachcianke i je weźmie, taki z podejsciem "dziś płace, jutro odbieram albo nie chce". Podmieniając będzie duzo ciężej sprzedać auto w pare dni przed końcem kwartału. Obstawiam że 20-25 marca jeśli bedą mieli jeszcze wolne auta i będzie luźniej to obdzownia ludzi którzy czekają na takie konfiguracje i wtedy zapytaja się czy ktoś jest chetny wziąć wczesniej pod warunkiem że zapłaci w kilka dni.
Jak komuś zależy żeby mieć auto wcześniej to sam wyszuka konfigurację która mu pasuje i poprosi o przepięcie zamówienie. W internatch są sprzeczne informację na ten temat bo cześć osób dostaje odpowiedź że jest polityka ze nie przepinają zamówień existing inventory na custom, ale trafiając na odpowiedniego pracownika( np osobiście) daje rade takie coś załatwić. U nas jest problem z kontaktem żeby takie coś załtwić, ale tak jak opisałem wyżej nie beda tego robić z automatu bo to sie nie opłaca
 

Alef

Zadomawiam się
Mozesz7 napisać jak ten wniosek wygląda ? .
Bo mi wisi na koncie zamówiona Ska której nie chcę i Warszawa Ząbki , "ręcyma i palcyma" ich Szefa (o ile jeszcze pracuje) nie potrafila tego anulować . Obaj z kilym Panem siedzieliśmy przy kompie i ni huhu
Po prostu podzwoniłem pod ten numer i powiedział Panu z Berlina ze chce anulowac zamówienie bo zamówiłem 2 samochody. Nie sądzę ze zwrócą zaliczkę ale i tak jestem w plusie. 222 zamiast 229 plus mój elektryk :) plus kolor szary!
 
Last edited:
Top