Tesla Model Y LR/P - Dostawa Q1 2022

gim-kg

Pionier e-mobilności
Witam.
Przeglądałem właśnie konfigurator TMY..., jako że Enyaq oraz ID4 są bardzo drogie, wydała mi się to bardzo ciekawa opcja i jednak auto jakby fajniejsze, bardziej szlachetne i ciekawsze z tą całą polityką, aktualizacjami itd.
Mam pytanie, czy Teslę faktycznie zamawia się auto na stronie, czy jechać standardowo do salonu? Widziałem tutaj na forum też prośby o skorzystanie z linka polecającego, jak to właściwie się odbywa jeśli chodzi o ewentualne zamówienie?
Jak zdążyłem się zorientować zniżek nie ma, ale może zamawiając w salonie dostanie się jakieś dywaniki czy coś z doposażenia, np. hak? (mam bagażnik na rowery na hak więc by się przydał, jak również do przyczepki).
Druga sprawa, czy warto doposażać auto o tzw. rozszerzony autopilot? I czy faktycznie można to ewentualnie później dokupić poprzez aktualizację?
Mam też pytanie jakie są obecnie terminy, gdybym zamówił auto? Czy leasing załatwia się standardowo? Do tej pory korzystałem zawsze z Santander Leasing, ale widzę na stronie, że Tesla ma jakby swój leasing dostępny? Co lepsze?

I jeszcze ładowanie, mam w garażu gniazdo 3-fazowe i przyłącze w domu 17 kW (z racji pompy ciepła), dodatkowo w grudniu założyłem panele 16 kWp. Czy daje jakąś swoją tzw. "ładowarkę" do domu, czy trzeba coś jeszcze dokupić?

Sporo tego, jestem nowy na forum i całkiem nowy w temacie Tesli, z góry przepraszam za banalne pytania. :)
Jeżeli pójdziesz do salonu to i tak wskażą i dostępny tam komputer abyś zamówił przez internet. Mogą ewentualnie pomoc w obsłudze strony. Linki polecające już nie działają, ale one nie dawały zniżek tylko możliwość bezpłatnego ładowania na superchargerach przez 1500 km. Żadnych rabatów nie dostaniesz. To nie diler. Kupujesz prosto od producenta I dostaniesz co jest na wyposażeniu. Żadnych gratisów czy nawet butelki wina przy odbiorze. Pracownik salonu jest „na pensji” nie ma prowizji od sprzedaży.
Rozszerzony autopilot możesz dokupić w każdej chwili nawet po odbiorze auta. Samochód jest hardwarowo wyposażony we wszystko co trzeba w standardzie.
Tesla daje w standardzie jednofazowe EVSE, potocznie zwane ładowarką. Jeżeli w większości będziesz lądował w domu to polecam dla wygody i poprawy szybkości ładowaniu zakupić Wall Connector (Wallbox).
Nie przepraszaj za pytania. Każdy z nas zaczynał jak ty i teraz z miła chęcią dzielimy się doświadczeniem i pomagamy.
Polecam na początek filmiki z YouTube „bezszelestni.pl” z cyklu wychowanie elektromobilne. Jest tam w prosty sposób wytłumaczone wszystko odnośnie ładowania.
 

Pawlick

Nowy na Forum
Bardzo Ci dziękuję za informacje. Na temat elektromobilności obejrzałem już chyba większość Youtube'a :). Ostatecznie po obejrzeniu prezentacji modelu Y (szukamy auta rodzinnego) wpłaciłem 500 zł i wygenerował mi się lipiec na odbiór. Jednego nie jestem pewien - po zalogowaniu na swoje konto Tesli uzupełniłem w kilku krokach formularz i musiałem również wpisać leasingodawcę. Mam nadzieję, że jeśli ostatecznie zmienię leasingodawcę na innego nic się nie stanie? Była tam informacja, że może to wpłynąć na cenę i na realizację zamówienia, ale chyba bez przesady - leasing będę mógł załatwiać powiedzmy miesiąc przed odbiorem?
Jeszcze co mnie zastanawia, czy ta data może się zmienić a jeśli tak to w przód czy w tył? Czy to będzie produkcja z Chin?
Zamówiłem model Y Long Range, kolor czarny, felgi standardowe i bez autopilotów rozszerzonych.
Rozważałem wcześniej Rav4 Plugin, ale kwota 253 tys. zł. to jedno, a drugie marzyło mi się auto elektryczne.
Jeszcze jedno pytanie,czy w tej zamówionej wersji jest już audio premium czy standard?
 

ciastek

Pionier e-mobilności
Zmiana leasingodawcy lub ogólniej sposobu płatności nie jest problemem i nie wpływa na zmianę ceny.
Nie liczyłbym na wcześniejszy odbiór.
Obecnie Modele 3 i Y dla Europy produkowane są w CN. Pytanie kiedy ruszy fabryka w DE.
Audio premium. Woof woof.
 

poochaty

Posiadacz elektryka
Bardzo Ci dziękuję za informacje. Na temat elektromobilności obejrzałem już chyba większość Youtube'a :). Ostatecznie po obejrzeniu prezentacji modelu Y (szukamy auta rodzinnego) wpłaciłem 500 zł i wygenerował mi się lipiec na odbiór. Jednego nie jestem pewien - po zalogowaniu na swoje konto Tesli uzupełniłem w kilku krokach formularz i musiałem również wpisać leasingodawcę. Mam nadzieję, że jeśli ostatecznie zmienię leasingodawcę na innego nic się nie stanie? Była tam informacja, że może to wpłynąć na cenę i na realizację zamówienia, ale chyba bez przesady - leasing będę mógł załatwiać powiedzmy miesiąc przed odbiorem?
Jeszcze co mnie zastanawia, czy ta data może się zmienić a jeśli tak to w przód czy w tył? Czy to będzie produkcja z Chin?
Zamówiłem model Y Long Range, kolor czarny, felgi standardowe i bez autopilotów rozszerzonych.
Rozważałem wcześniej Rav4 Plugin, ale kwota 253 tys. zł. to jedno, a drugie marzyło mi się auto elektryczne.
Jeszcze jedno pytanie,czy w tej zamówionej wersji jest już audio premium czy standard?
Gratulacje! Ja moim Y LR jeżdżę od października, 10000km na razie. Nie ma lepszego auta.
 

Pawlick

Nowy na Forum
Sporo km zrobiłeś. U mnie przebiegi roczne to około 35 tys. km. Sam nie wiem czy jest czego gratulować. Odbyłem jazdę próbną w Wawie, przyznam szczerze że zawieszenie mnie bardzo rozczarowało. Strasznie twarde, taczkowate i hałasujące zawieszenie, zwłaszcza tyłu. Mam dylemat, dzisiaj wziąłem na weekend RAV4 Plugin i mam wrażenie że tutaj zawieszenie sprawia, że auto na dziurach jest bardzo komfortowe i pracuje cicho, ale co najważniejsze po prostu pracuje. Pod samym salonem Tesli jest taki kawałek dziurawej drogi wzdłuż ogrodzenia i tam również plomby można zgubić. Czy to tylko moje wrażenie?
 

pluto

Pionier e-mobilności
Niestety masz rację Rav 4 plug-in jest bardziej komfortowa w jeździe od Tesli Y (ciszej w kabinie, lepsze przebudowane zawieszenie względem zwykłej Rav4, wygodniejsze fotele, większy prześwit a i zużycie energii jest mniejsze niż w Tesli Y).
Mam obydwa modele i lepiej mi się jeździ w Toyocie.
Gdyby tylko był większy zasięg na elektryku to by było super.
Oczywiście nie rezygnuję z Tesli bo zamówiłem jeszcze TM3 - jednak Tesla ma to coś w sobie że wciąga i radość z jazdy jest nieporównywalna, jednakże jako SUV jest mniej przyjazny dla użytkownika jeśli chodzi o komfort jazdy i wyciszenie niż Toyota Rav 4 w wersji plug-in.
 

Mauden

Zadomawiam się
Pytanko do osób, które będą niedługo odbierały/już odebrały swoje Tesle - czy Wasza faktura końcowa również zawiera/zawierała wylistowane wyposażenie standardowe i dodatkowe? Na mojej jest Model, lakier, koła, autopilot, dostęp do Superchargerów itd. Leasingodawca twierdzi, że potrzebujemy faktury bez tych dodatkowych pozycji. Identyczny dokument mam na stronie po zalogowaniu się na konto.

Czy tak samo to wyglądało u wszystkich?
 
K

Konto_skasowane_na_prosbe_2022-03-19

Gość
Innej faktury nie dostaniesz, Tesla daje jedną fakturę z całą listą wyposażenia, nawet z kołami zimowymi jeśli ktoś zamawia.
 

poochaty

Posiadacz elektryka
Niestety masz rację Rav 4 plug-in jest bardziej komfortowa w jeździe od Tesli Y (ciszej w kabinie, lepsze przebudowane zawieszenie względem zwykłej Rav4, wygodniejsze fotele, większy prześwit a i zużycie energii jest mniejsze niż w Tesli Y).
Mam obydwa modele i lepiej mi się jeździ w Toyocie.
Gdyby tylko był większy zasięg na elektryku to by było super.
Oczywiście nie rezygnuję z Tesli bo zamówiłem jeszcze TM3 - jednak Tesla ma to coś w sobie że wciąga i radość z jazdy jest nieporównywalna, jednakże jako SUV jest mniej przyjazny dla użytkownika jeśli chodzi o komfort jazdy i wyciszenie niż Toyota Rav 4 w wersji plug-in.
Co do zawieszenia, to fakt że Model Y jest bardzo sztywne, więc nie polecałbym większych kół niż 19'. Jest to też kwestia przyzwyczajenia. Ja po tym jak się naoglądałem YouTube zanim ruszyłem już wiedziałem, że będzie twardo. Po kilku tysiącach km nawet nie wiem czy jest twardo czy nie. Uważam że nie ma to znaczenia. Z drugiej strony przy aucie tej kategorii z możliwymi przyspieszeniami twarde zawieszenie jest tylko błogosławieństwem.
Inna beczka to fakt, że mieszkam w Szwecji, więc może drogi mam troszkę gładsze niż w Polsce.
 
Top