Tesla Model Y - wallbox

marco_25

Posiadacz elektryka
W momencie gdy pisałem tamtego posta nie istniały Model Y RWD, wiec chodziło mi o Long Range / performance :)
Niestety. RWD maja słabsza(?) ladowarke pokładową i chyba konstrukcja tej baterii nie pozwala na więcej. Ten typ raczej już tak będzie miał. Software update raczej tego nie zmieni.
TMY RWD bez problemu na trzech fazach przyjmuje 11kW jak potrzeba to mogę logi przesłać ;)
 

vwir

Pionier e-mobilności
Kupiłem Wallboxa Tesli do TMY RWD 23. Niestety RWD maksymalnie przyjmuje tylko 7kW z ładowarki Wallbox podłączonej do trzech faz. Jest to ograniczenie auta tego konkretnie modelu, potwierdza instrukcja (USA) i moje doświadczenie. Tylko 10A na faze i 7kW w sumie więc trochę lipa... Jak ustawię 11A to jest błąd overcharging i auto się wyłącza.

"*All charge speeds are approximate.
†Maximum charge rate for Model 3 Rear-Wheel Drive and Model Y Rear-Wheel Drive is 32A (7.7kW) - up to 30 miles of range per hour"
Toś wymyślił. Czemu patrzysz na instrukcję na USA? Masz auto z USA? Tam nie mają trójfazowych ładowarek tylko jednofazowe, 32A. Sprawdź jakie masz napięcia na poszczególnych fazach gdy ładujesz auto.
 

PawelGDZ

Posiadacz elektryka
Oo. To dzięki za sprostowanie od kogoś kto posiada taki model. Byłem przekonany, ze już wcześniej gdzieś czytałem ze RWD ma słabsza(/limitacje) ładowarkę pokładową. Dzięki!
A proszę uprzejmie ;)
Posiadamy ze wspólnikiem obie wersje, dziś odkryliśmy kolejną rożnicę
RWD ma w klapie na samym skraju dodatkową uszczelkę, LR jej nie posiada, a obie z tego samego kwartału 🧐
 

inter

Fachowiec
A proszę uprzejmie ;)
Posiadamy ze wspólnikiem obie wersje, dziś odkryliśmy kolejną rożnicę
RWD ma w klapie na samym skraju dodatkową uszczelkę, LR jej nie posiada, a obie z tego samego kwartału 🧐
A pewnie jeden z Berlina a drugi z Chin.
 

Bobtech777

Nowy na Forum
Toś wymyślił. Czemu patrzysz na instrukcję na USA? Masz auto z USA? Tam nie mają trójfazowych ładowarek tylko jednofazowe, 32A. Sprawdź jakie masz napięcia na poszczególnych fazach gdy ładujesz auto.
Mam TMY RWD kupioną dwa miesiące temu w Polsce (produkcja Chiny). Wallbox Tesli też nowy kupiony w Ząbkach. Podłączałem w dwóch różnych domach gdzie jest złącze 3 fazowe dające na pewno więcej niż 10A na fazę. Niestety w obu przypadkach 10A (7kW) działa ok, a jak zwiększę do 11A+ to przerywa ładowanie i auto wywala błąd overcharging. Cieszę się, że u Was działa, ale u mnie nie, napięcie ok...
 

inter

Fachowiec
Mam TMY RWD kupioną dwa miesiące temu w Polsce (produkcja Chiny). Wallbox Tesli też nowy kupiony w Ząbkach. Podłączałem w dwóch różnych domach gdzie jest złącze 3 fazowe dające na pewno więcej niż 10A na fazę. Niestety w obu przypadkach 10A (7kW) działa ok, a jak zwiększę do 11A+ to przerywa ładowanie i auto wywala błąd overcharging. Cieszę się, że u Was działa, ale u mnie nie, napięcie ok...
A sprawdzałes instrukcję, wallboxa na stronie 21?
 

vwir

Pionier e-mobilności
Mam TMY RWD kupioną dwa miesiące temu w Polsce (produkcja Chiny). Wallbox Tesli też nowy kupiony w Ząbkach. Podłączałem w dwóch różnych domach gdzie jest złącze 3 fazowe dające na pewno więcej niż 10A na fazę. Niestety w obu przypadkach 10A (7kW) działa ok, a jak zwiększę do 11A+ to przerywa ładowanie i auto wywala błąd overcharging. Cieszę się, że u Was działa, ale u mnie nie, napięcie ok...
Podłączyłeś trzy fazy w trójkąt czy gwiazdę? Z tego co mi wiadomo to wallbox Tesli może być podłączony w trójkąt i wtedy ograniczenie natężenia prądu to właśnie coś ok 10-11A.
Druga możliwość która mi przychodzi do głowy to że ograniczyłeś natężenie do 10A przy pierwszym uruchomieniu wallboxa.
 

UseYbrain

Posiadacz elektryka
coraz mniej aut ma pokładowe ładowarki na więcej niż 11KW, staje się to standardem bo mocniejsza elektronika jest też sporo droższa. oczywiście jest Zoe i w sumie niewiele więcej. starsze tesla model S/X miały podwójne ładowarki dzięki czemu mogły ładować się 22KW, nowsze od kilku lat umożliwiają 16KW. różnica w cenie w wallboxie, różnica w koniecznym przyłączu... oczywiście można postawić 22KW tylko czy kiedyś z tego skorzystasz.
Zaleta jest inna... masz wtedy 32A czyli auta które mają ładowarkę jednofazową ale mogą obsłużyć 32A naładujesz 7,4KW zamiast 3,5KW.
Jak ładować Tesla Model SR+ szybciej niż 11KW ? Da się 16KW?
 
Last edited:

Michal

Pionier e-mobilności

zibizz1

Posiadacz elektryka
Wszystkie Teslę mają AC 11kW. Według rozpiski na stronie Tesli niby S/X mają 16.5kW ale to chyba jakiś błąd bo przynajmniej w wersji europejskiej rzeczywistość pokazuje że jest 11kW
 

danielm

Pionier e-mobilności
Wszystkie Teslę mają AC 11kW. Według rozpiski na stronie Tesli niby S/X mają 16.5kW ale to chyba jakiś błąd bo przynajmniej w wersji europejskiej rzeczywistość pokazuje że jest 11kW
przedliftowe S/X miały możliwość kupienia podwójnej ładowarki pokładowej (dualcharger) i wtedy ładowały 22KW. potem tę możliwość zabrano ale w standardzie było 24A zamiast 16A co dawało 16KW. tydzień temu pod Berlinem lecieli 16KW z teslowych wallboxów niektórzy (S/X)
 

zibizz1

Posiadacz elektryka
Top