Tesla Model Y - wallbox

piotr_ev

Fachowiec
Ja osobiście wolałem UMC, bo przydaje mi się nie tylko w garażu ale również przy wyjazdach do teściów i rodziców ;)
Mobilność, bardzo ważny aspekt. :)
A czy to nie jest też tak, że nie opłaca się kupować 22kW wallboxa bo TMY ma możliwość przyjęcia mocy tylko 11-12kW ?
 

krzyss

Pionier e-mobilności
22kW w tesli 3/Y nic nie daje.
Ale jak Ci sie trafi inne auto np z jedna faza 7kW to wtedy bedzie sie ladowac maksem o ile twoja instalacja to wytrzyma.
Zencar nie ma guzika do odblokowywania ladowania w tesli i to najwieksza wada. Pozatym jest to dobry sprzet.
 

ciastek

Pionier e-mobilności

piotr_ev

Fachowiec
Nie, to „złącze mobilne gen 2” - jedna faza.
Chcesz „uniwersalne złącze mobilne gen 1” - 3 fazy.
hm, sam się zacząłem zastanawiać nad tym.

czyli jeśli dobrze rozumiem max moce to:
- Złącze mobilne v2 + niebieska przejściówka (32A) = 7kW
- UMC v1 z instalacją trójfazową 16A = 11kW
?
 
Last edited:

krzyss

Pionier e-mobilności
hm, sam się zacząłem zastanawiać nad tym.

czyli jeśli dobrze rozumiem max moce to:
- Złącze mobilne v2 + niebieska przejściówka = 3.7kW
- UMC v1 z instalacją trójfazową 16A = 11kW
?
Umc v2 jak dasz niebieska 32A to bedzie jedna faza 7kW ale to nie kazda domowa instalacja uciagnie.
Lepiej 3fazy 11kW
 

Mauden

Zadomawiam się
Jak rozumiem zamówić to mogę przez kontakt z serwisem (warsawservice@...)? Tu kazali mi pisać ws. Wallboxa, z którego zrezygnuję. Jaki jest koszt tego złącza mobilnego u nich V1?
 

piotr_ev

Fachowiec
Jak rozumiem zamówić to mogę przez kontakt z serwisem (warsawservice@...)? Tu kazali mi pisać ws. Wallboxa, z którego zrezygnuję. Jaki jest koszt tego złącza mobilnego u nich V1?
ja dziś zapytałem:
- UMC v1 ze złączem trójfazowym - 2750 PLN brutto
- Wall connector Gen3 - 2800 PLN brutto
 

Mauden

Zadomawiam się
ja dziś zapytałem:
- UMC v1 ze złączem trójfazowym - 2750 PLN brutto
- Wall connector Gen3 - 2800 PLN brutto
Czyli jak rozumiem w tańszym o 1000 zł Zencarze nie ma jedynie funkcji otwierania portu ładowania z wtyczki? Port jak rozumiem i tak otworzy się jak na niego nacisnę palcem?
 

Michal

Pionier e-mobilności
Czyli jak rozumiem w tańszym o 1000 zł Zencarze nie ma jedynie funkcji otwierania portu ładowania z wtyczki? Port jak rozumiem i tak otworzy się jak na niego nacisnę palcem?
Tak
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Czyli jak rozumiem w tańszym o 1000 zł Zencarze nie ma jedynie funkcji otwierania portu ładowania z wtyczki? Port jak rozumiem i tak otworzy się jak na niego nacisnę palcem?
Tak, ale zeby wyjac wtyczke po skonczonym ladowaniu bedziesz musial albo wsiasc do auta i odblokowac albo wyjac telefon i z jego poziomu kliknac odblokuj gniazdo.
 

Mauden

Zadomawiam się
Tak, ale zeby wyjac wtyczke po skonczonym ladowaniu bedziesz musial albo wsiasc do auta i odblokowac albo wyjac telefon i z jego poziomu kliknac odblokuj gniazdo.
Dzięki za info. Nie brzmi to jak coś bardzo uciążliwego a 1000 zł mogę przeznaczyć np. na dywaniki. Albo waciki :)
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Ten umc gen1 lub inną mobilną evse to warto kupić jak rzeczywiście będziesz ją mobilnie wykorzystywał (jak np Michał).
Jeżeli zamontujesz ją w garażu na stałe, w wygodny sposób, to nie będzie Ci się chciało jej demontować.
Wtedy Wallbox Tesli gen 3 jest ciekawszą opcją, zważywszy ze ma komplet zabezpieczeń i do tego fajnie wygląda 😎😉
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Dzięki za info. Nie brzmi to jak coś bardzo uciążliwego a 1000 zł mogę przeznaczyć np. na dywaniki. Albo waciki :)
Zdziwisz sie :)
Ale kazdy ceni sobie co innego.
Ja codziennie raczej podlaczam auto i irytowalo mnie wyciaganie telefonu zeby odblokowac.
Zeby nie bylo tez tak rozowo z tesla ladowarkami…
Jak moja tesla spi po nocy to tez nie daje sobie wyjac ladowarki mimo guzika… bo ksiezniczka Tola spi i nie bede jej przeszkadzal.
Dopiero otwarcie drzwi wybudza auto, wtedy wciskam guzik na ladowarce i mozna wyjac ladowarke.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Ten umc gen1 lub inną mobilną evse to warto kupić jak rzeczywiście będziesz ją mobilnie wykorzystywał (jak np Michał).
Jeżeli zamontujesz ją w garażu na stałe, w wygodny sposób, to nie będzie Ci się chciało jej demontować.
Wtedy Wallbox Tesli gen 3 jest ciekawszą opcją, zważywszy ze ma komplet zabezpieczeń i do tego fajnie wygląda 😎😉
ale nie pali mu sie napis tesla ! I to uwazam za duza wade ? 👀
 

ciastek

Pionier e-mobilności
Jeżeli zamontujesz ją w garażu na stałe, w wygodny sposób, to nie będzie Ci się chciało jej demontować.
Wygląda na prosty demontaż:
1521226-00-A_1_2000.jpg
 

Michal

Pionier e-mobilności
U mnie wisi po prostu na wtyczce trójfazowej, a kabel i tak muszę ciągnąć przez pół garażu, bo instalacja z jednej, a auto z drugiej :p
Do wieszania wtyczki przy aucie służy mi wertykulator (coś w stylu kosiarki), a wcześniej taką rolę spełniało (w sumie tylko taką) drugie auto 😂
Poniżej schemat 😂😂🤣
20220219_092026.jpg
 

Bobtech777

Nowy na Forum
Jaki wallbox do ładowania TMY 21' polecacie? Czy faktycznie model Y można ładować z max mocą 11kW AC? wg tego kalkulatora tak https://evcompare.io/charging-calculator/
Kupiłem Wallboxa Tesli do TMY RWD 23. Niestety RWD maksymalnie przyjmuje tylko 7kW z ładowarki Wallbox podłączonej do trzech faz. Jest to ograniczenie auta tego konkretnie modelu, potwierdza instrukcja (USA) i moje doświadczenie. Tylko 10A na faze i 7kW w sumie więc trochę lipa... Jak ustawię 11A to jest błąd overcharging i auto się wyłącza.

"*All charge speeds are approximate.
†Maximum charge rate for Model 3 Rear-Wheel Drive and Model Y Rear-Wheel Drive is 32A (7.7kW) - up to 30 miles of range per hour"
 

piotr_ev

Fachowiec
Kupiłem Wallboxa Tesli do TMY RWD 23. Niestety RWD maksymalnie przyjmuje tylko 7kW z ładowarki Wallbox podłączonej do trzech faz. Jest to ograniczenie auta tego konkretnie modelu, potwierdza instrukcja (USA) i moje doświadczenie. Tylko 10A na faze i 7kW w sumie więc trochę lipa... Jak ustawię 11A to jest błąd overcharging i auto się wyłącza.

"*All charge speeds are approximate.
†Maximum charge rate for Model 3 Rear-Wheel Drive and Model Y Rear-Wheel Drive is 32A (7.7kW) - up to 30 miles of range per hour"
W momencie gdy pisałem tamtego posta nie istniały Model Y RWD, wiec chodziło mi o Long Range / performance :)
Niestety. RWD maja słabsza(?) ladowarke pokładową i chyba konstrukcja tej baterii nie pozwala na więcej. Ten typ raczej już tak będzie miał. Software update raczej tego nie zmieni.
 
Top