Tesla Model Y - wallbox

piotr_ev

Fachowiec
Nie. Auta 7kW wykorzystują jedną fazę, 32A. Wallbox 11kW daje 3 fazy, po 16A na jedną fazę. Auta z ładowarką 7kW wykorzystają tylko jedną z tych trzech faz, więc 1x16A. Czyli całe 3,6kW. Mimo iż wallbox może więcej, auto może więcej, to nic z tego. Natomiast wallbox 22kW ma 3 fazy po 32A, czyli auto z ładowarką jednofazową 7kW wykorzysta pełne 32A na jednej fazie.
dzięki serdeczne za wyjaśnienie tej kwestii :) To będzie moje pierwsze EV (czekam na TMY).
Czy polecacie jakiś wallbox 22kW, którego da się zabezpieczyć przed nieautoryzowanym użyciem (mechanicznie lub cyfrowo) ?
 

p0li

Pionier e-mobilności
Czy polecacie jakiś wallbox 22kW, którego da się zabezpieczyć przed nieautoryzowanym użyciem (mechanicznie lub cyfrowo) ?

tu jest rozwiazanie posrednie - 3 fazowy sterownik sterowany pryez wifi
wlaczasz go przed walboxem i sam wlaczasz kiedy chcesz

 

piotr_ev

Fachowiec
tu jest rozwiazanie posrednie - 3 fazowy sterownik sterowany pryez wifi
wlaczasz go przed walboxem i sam wlaczasz kiedy chcesz

dzięki za podpowiedź, niestety nie mam WiFi w hali garażowej :)
 

elveh

Posiadacz elektryka
dzięki serdeczne za wyjaśnienie tej kwestii :) To będzie moje pierwsze EV (czekam na TMY).
Czy polecacie jakiś wallbox 22kW, którego da się zabezpieczyć przed nieautoryzowanym użyciem (mechanicznie lub cyfrowo) ?
Mnie zaraz pewnie pogonią że kryptoreklama, ale trudno. Zaptec Pro oferuje połączenie do backendu po kablu PLC (power line communication) - w sytuacjach gdy nie ma WiFi i nie ma zasięgu LTE to zadziała na 100%. Niestety produkt ten to nie jest opcja eco, gdyż jest celowany do współużytkowania we wspólnotach mieszkaniowych oraz parkingach publicznych i posiada wszelkie możliwe funckjonalności i zabezpieczenia - co robi cenę.

Jeszcze jedna opcja to ew. connectivity po LTE-M. W przypadku produktu B2C jakim jest Zaptec Go jest na pokładzie modem LTE-M. To nie jest takie "zwykłe" LTE, tylko technologia przeznaczona do obszaru Smart Masteringu/IoT - używa częstotliwości 800-900 MHz (tak zgrubnie ;)) - a to oznacza że czasem nawet w garażu podziemnym jest zasięg i nie potrzeba wtedy ani WiFi, ani Eth, ani wymienianego wcześniej PLC.
 

Michal

Moderator
Ja bym dopłacił te kilka stów i kupił UMC v1 od Tesli - będziesz miał przycisk do otwierania portu ładowania i jednak oryginał Tesli.
 

Michal

Moderator
Ja osobiście wolałem UMC, bo przydaje mi się nie tylko w garażu ale również przy wyjazdach do teściów i rodziców ;)
 
Top