Tesla traci swoją zajfejność - Tesla Bjorn wie co mówi

krzyss

Pionier e-mobilności
Pewnie nie, ale kolega stracił właśnie wartość takiej nowej corolli, trochę boli. Dobrze to zniósł, to muszę przyznać.
Yaris cross na wypasie kosztuje 169kzl….
 

cwireq

Posiadacz elektryka
@cooler Nie no chyba nikt nie mowi że na zakupie tesli (lub innego BEV) się nie straci w przypadku szybkiej odsprzedaży :)
 

cooler

Pionier e-mobilności
@cooler Nie no chyba nikt nie mowi że na zakupie tesli (lub innego BEV) się nie straci w przypadku szybkiej odsprzedaży :)
Ja to wiem, między innymi dlatego że znalazłem właściwe zastosowanie (jazda dla fun'u po mieście i okolicy) oraz w celu minimalizacji straty finansowej będę trzymał Teslę ile się da.
Niech odrobi straty ciężka pracą w polu :)
Ale i tak uważam że po raz pierwszy naprawdę wtopiłem bez sensu w samochód, nie spodziewałem się takiego poziomu cen po 3 latach. Ale co tam, kto bogatemu zabroni :)
Dalej wszyscy myslą że Tesla to drogi samochód :)
 

zielony

Fachowiec
czyli budżet Tesli Y jak by nie patrzeć.
Tak w okolicy Tesli Y może być dalej elektryk, plug in, także Tesli nowej nie odrzucam byle miał już pewność nie będzie już tych "typowych cech" tego modelu ;) i chyba chcę jednak "odpocząć" od Tesli, pewnie na jakiś czas.
Fajnie gdyby były jednak czujniki parkowaniu lub HUD, bo tego tez mi brakowało. Dobrze chociaż że nowej Tesli zostawili kierunkowskazy w manetce.
Za ile Tesla proponowała Ci odkup samochodu? Czytałem że za takie 2-3latki proponuje nawet sensowne pieniądze.

Czy częste hamowanie awaryjne przy jeździe pod słońce i problem z kamerami był przed wymianą szyby czy tylko po? Czytałem że niektórzy tak mieli właśnie po zmianie szyby (w sensie dużo częściej niż Tesla normalnie tak robi)
Tak próbowałem wyceny - dużo duża niższa niż uzyskałem ze sprzedaży (chyba można było drugi raz robić wycenę po oglądnięciu auta i cena wówczas byłaby wyższa).

Hamowania miałem zarówno przed jak i po wymianie szyby, więcej na wiosnę i latem, mniej w pochmurne dni, ale naprawdę jazda była wtedy nieprzyjemna - wymianę robiłem nie w Ząbkach w Warszawie ale w tzw. Body shopie.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Hamowania miałem zarówno przed jak i po wymianie szyby, więcej na wiosnę i latem, mniej w pochmurne dni, ale naprawdę jazda była wtedy nieprzyjemna - wymianę robiłem nie w Ząbkach w Warszawie ale w tzw. Body shopie.
I tak dobrze że zrobili Ci od ręki - ja czekałem miesiąc na dostawę szyby i z tego co wiem dalej są z tym kłopoty.
Swoją drogą dziękuję za ciekawy opis i jakże cenne informacje, ja także staram się nie cukrzyć by ktoś się nie wkopał w samochód który mu nie pasuje.
Nie kasuj konta, fajnie jakbyś po zakupie nowego auta jednak pociągnął w wątku temat zalet i wad w stosunku do Tesli którą użytkowałeś, bo wiele tu opinii że teraz wszystkie nowe auta są projektowane i budowane na odwal, wszystko skrzypi i hałasuje, a auta często więcej stoją po ASO niż jeżdżą.
 

kamilthusz

Posiadacz elektryka
I tak dobrze że zrobili Ci od ręki - ja czekałem miesiąc na dostawę szyby i z tego co wiem dalej są z tym kłopoty.
Swoją drogą dziękuję za ciekawy opis i jakże cenne informacje, ja także staram się nie cukrzyć by ktoś się nie wkopał w samochód który mu nie pasuje.
Nie kasuj konta, fajnie jakbyś po zakupie nowego auta jednak pociągnął w wątku temat zalet i wad w stosunku do Tesli którą użytkowałeś, bo wiele tu opinii że teraz wszystkie nowe auta są projektowane i budowane na odwal, wszystko skrzypi i hałasuje, a auta często więcej stoją po ASO niż jeżdżą.
Również ciekawi mnie co kolega kupi i jakie będą refleksje. Tak samo jestem osobą zwracającą uwagę na detale w samochodach i nigdy nie znalazłem samochodu idealnego, tzn takiego w którym wszystko działa idealnie, nic nie skrzypi, nie irytuje itp.
Biorąc pod uwagę konstrukcję które wymieniłeś (q3 byd), podejrzewam że możesz się odbić dużo dotkliwiej niż od tesli.
 

zielony

Fachowiec
Na razie testowałem 2 auta Jaecoo 7 i MG HS w wersjach plug-in - reasumując (bo każdy ma swoje indywidualne spojrzenie na auto) jakoś mnie nie porwały - oceniam tak na dobre 3+
Niemniej naprawdę już nie mają się czego wstydzić zarówno w zakresie wyposażenia, użytych materiałów, lub komfortu jazdy - jest naprawdę dobrze. Ale to co mnie ogranicza w nich to ich serwis (nie mówię tu o braku serwisu , ale o szybkości i dostępie części eksploatacyjnych). Mimo to że w salonach mówią że nie ma z tym teraz problemu, bo praktycznie wszystkie części przychodzą w ciągu 3 dni z europejskich centrów dystrybucji, to jakoś im nie wierzę mając na przykładzie Teslą gdzie czekałem miesiąc na dostawę przedniej szyby. Pomimo tego widziałem jak ludzie kupują te auta więc chyba jednak i na takie auta jest zapotrzebowanie pomimo wielu niewiadomych.
W tym tygodniu chcę zobaczyć i jak sie uda trochę pojeździć nową Skodą Kodaiq i nowym VW Tiguan w wersjach plug-in, może VW ID 7 bo dobrą ma teraz cenę - zobaczymy.
Na weekend ma zarezerwowany BYD Seul U więc zobaczę kolejnego chińczyka :) i spokojnie sobie go sprawdzę.
 

solik

Pionier e-mobilności
Kto wziął wcześniej w wynajem ten wygrał życie
no, 3 lata temu 1999 netto z ubezpieczeniem (AC i OC) i serwisem (ktorego w Tesli nie ma ale z powinnosci raz do roku prosze o wymiane kabinowego i wycieraczek) :) pamietam jak wtedy tutaj krytykowali takie osoby ze one biora za gotowke bo to inwestycja a my jestesmy na lasce banku xD
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
no, 3 lata temu 1999 netto z ubezpieczeniem (AC i OC) i serwisem (ktorego w Tesli nie ma ale z powinnosci raz do roku prosze o wymiane kabinowego i wycieraczek) :) pamietam jak wtedy tutaj krytykowali takie osoby ze one biora za gotowke bo to inwestycja a my jestesmy na lasce banku xD
Oh... wtedy to większość uważała, że auta beda już tylko drożeć.
Teraz jest tak samo. Tylko w drugą stronę.
Większość uważa,że auta beda taniec. Mimo rosnących wszystkich kosztów.
 

kamilthusz

Posiadacz elektryka
Wracając jeszcze do tematu ceny, 150k za dwulatka bez faktury, kiedy nowy przy najbardziej pesymistycznym wariancie dotacji na osobę fizyczna można kupić za 205k, to wydaje mi się całkiem przyzwoita cena. 25% przez 2 lata. Sam chyba wolałbym nowego przy tej różnicy, dodając do tego obecną już długo promke na finansowanie. Myślę że ta sprzedaż można traktować jako sukces. Zdaje sobie sprawę że był kupiony drożej, ale sprzedaż miała miejsce obecnie a nie 2 lata temu, więc logicznym jest porównanie do ceny bieżącej. Podejrzewam że sprzedaż plugina dżejko albo byd za 2 lata będzie dużo większym wyzwaniem. Te vagowe pluginy historycznie wobec tego samego modelu z np 2.0 tsi też tracą sporo więcej.
 
Top