8 godzin beż przejściówki z uziemionym gniazdkiem zwykłym to (230*13) * 8 = ~ 24 kWSuper. Dzieki. 4.6 kW mi wystarczy zeby naladowac auto w nocnej taryfie.
Chyba nie do konca rozumiem kalkulacji. Piszesz 230*13, gdzie ja mam 20A wiec u mnie bedzie 230*20=4.6 kW*8h = 37 kW. W moim wypadku to 3/4 pojemnosci baterii a ze nigdy sie nie rozladowujemy do zera to bedzie to prawie pelna bateria. Kolega wyzej pisze ze ma nawet 7.8 kW przy 32A co daje 62.4 kW w 8 godzin.8 godzin beż przejściówki z uziemionym gniazdkiem zwykłym to (230*13) * 8 = ~ 24 kW
Przy obecnej pogodzie i zużyciu nawet 170 Wh/km po drogach krajowych z wiatrem to 140 km zasięgu.
W tym sensie że niema tragedii w trakcie oczekiwania na przejściówkę. Też mam 20A, ale gniazdko dałem 3f 16A, także trochę przeoczyłem tą możliwość podbicia mocy ładowania...Chyba nie do konca rozumiem kalkulacji. Piszesz 230*13, gdzie ja mam 20A wiec u mnie bedzie 230*20=4.6 kW*8h = 37 kW. W moim wypadku to 3/4 pojemnosci baterii a ze nigdy sie nie rozladowujemy do zera to bedzie to prawie pelna bateria. Kolega wyzej pisze ze ma nawet 7.8 kW przy 32A co daje 62.4 kW w 8 godzin.
230V to zazwyczaj teoria. U mnie wychodzi 7.8kW, bo mam grube okablowanie, wiec male straty i stabilne napięcie 242-243VChyba nie do konca rozumiem kalkulacji. Piszesz 230*13, gdzie ja mam 20A wiec u mnie bedzie 230*20=4.6 kW*8h = 37 kW. W moim wypadku to 3/4 pojemnosci baterii a ze nigdy sie nie rozladowujemy do zera to bedzie to prawie pelna bateria. Kolega wyzej pisze ze ma nawet 7.8 kW przy 32A co daje 62.4 kW w 8 godzin.
230V to zazwyczaj teoria. U mnie wychodzi 7.8kW, bo mam grube okablowanie, wiec male straty i stabilne napięcie 242-243V
Stabilnosc to jedno, straty na ostatnim odcinku to drugie. Ja mam w miare blisko rozdzielni i kabel 5x6mm2. Pamietam jak kiedys awaryjnie probowalem ladowac sie z gniazdka, do ktorego podlaczalem sie kablem 20m na szpuli. Bez rozwijania kabla, to nawet nie chcialo ruszac. Po rozwinieciu ledwo 220V i mocno ograniczona moc.Zależy też jak dostawca energii pilnuje napięcia w sieci. U mnie dziś w nocy 240 V to było maksymalne chwilowe napięcie, ale cały czas powyżej 230 V.
Wykres to ABRP wyciąga z API Tesli...Stabilnosc to jedno, straty na ostatnim odcinku to drugie. Ja mam w miare blisko rozdzielni i kabel 5x6mm2. Pamietam jak kiedys awaryjnie probowalem ladowac sie z gniazdka, do ktorego podlaczalem sie kablem 20m na szpuli. Bez rozwijania kabla, to nawet nie chcialo ruszac. Po rozwinieciu ledwo 220V i mocno ograniczona moc.
Ten wykres masz z jakiegos wallboxa?
Ale masz 3 fazy, każda po 230*16... To się sumuję...Wczoraj ładowałem sie na zwykłym słupku przy ulicy AC. Moc 11kW ale napięcie 230V i 16A pokazywała aplikacja Tesli. Licząc tak jak powyżej to byłoby 230v * 16 A = 3.68 kW. To dużo mniej niż 11 kW z którymi się auto faktycznie ładowało. Czy to Tesla źle sczytuje napięcie i natężenie? Co o tym myślicie?