Tesla UMC Gen. 2 adaptery

simen

Zadomawiam się
8 godzin beż przejściówki z uziemionym gniazdkiem zwykłym to (230*13) * 8 = ~ 24 kW
Przy obecnej pogodzie i zużyciu nawet 170 Wh/km po drogach krajowych z wiatrem to 140 km zasięgu.
Chyba nie do konca rozumiem kalkulacji. Piszesz 230*13, gdzie ja mam 20A wiec u mnie bedzie 230*20=4.6 kW*8h = 37 kW. W moim wypadku to 3/4 pojemnosci baterii a ze nigdy sie nie rozladowujemy do zera to bedzie to prawie pelna bateria. Kolega wyzej pisze ze ma nawet 7.8 kW przy 32A co daje 62.4 kW w 8 godzin.
 

newbe

Posiadacz elektryka
Chyba nie do konca rozumiem kalkulacji. Piszesz 230*13, gdzie ja mam 20A wiec u mnie bedzie 230*20=4.6 kW*8h = 37 kW. W moim wypadku to 3/4 pojemnosci baterii a ze nigdy sie nie rozladowujemy do zera to bedzie to prawie pelna bateria. Kolega wyzej pisze ze ma nawet 7.8 kW przy 32A co daje 62.4 kW w 8 godzin.
W tym sensie że niema tragedii w trakcie oczekiwania na przejściówkę. Też mam 20A, ale gniazdko dałem 3f 16A, także trochę przeoczyłem tą możliwość podbicia mocy ładowania...
 

kaziwich

Posiadacz elektryka
Chyba nie do konca rozumiem kalkulacji. Piszesz 230*13, gdzie ja mam 20A wiec u mnie bedzie 230*20=4.6 kW*8h = 37 kW. W moim wypadku to 3/4 pojemnosci baterii a ze nigdy sie nie rozladowujemy do zera to bedzie to prawie pelna bateria. Kolega wyzej pisze ze ma nawet 7.8 kW przy 32A co daje 62.4 kW w 8 godzin.
230V to zazwyczaj teoria. U mnie wychodzi 7.8kW, bo mam grube okablowanie, wiec male straty i stabilne napięcie 242-243V
 

newbe

Posiadacz elektryka
230V to zazwyczaj teoria. U mnie wychodzi 7.8kW, bo mam grube okablowanie, wiec male straty i stabilne napięcie 242-243V
Screenshot_20210610-211050_ABRP.jpg


Zależy też jak dostawca energii pilnuje napięcia w sieci. U mnie dziś w nocy 240 V to było maksymalne chwilowe napięcie, ale cały czas powyżej 230 V.
 

kaziwich

Posiadacz elektryka
Zależy też jak dostawca energii pilnuje napięcia w sieci. U mnie dziś w nocy 240 V to było maksymalne chwilowe napięcie, ale cały czas powyżej 230 V.
Stabilnosc to jedno, straty na ostatnim odcinku to drugie. Ja mam w miare blisko rozdzielni i kabel 5x6mm2. Pamietam jak kiedys awaryjnie probowalem ladowac sie z gniazdka, do ktorego podlaczalem sie kablem 20m na szpuli. Bez rozwijania kabla, to nawet nie chcialo ruszac. Po rozwinieciu ledwo 220V i mocno ograniczona moc.
Ten wykres masz z jakiegos wallboxa?
 

newbe

Posiadacz elektryka
Stabilnosc to jedno, straty na ostatnim odcinku to drugie. Ja mam w miare blisko rozdzielni i kabel 5x6mm2. Pamietam jak kiedys awaryjnie probowalem ladowac sie z gniazdka, do ktorego podlaczalem sie kablem 20m na szpuli. Bez rozwijania kabla, to nawet nie chcialo ruszac. Po rozwinieciu ledwo 220V i mocno ograniczona moc.
Ten wykres masz z jakiegos wallboxa?
Wykres to ABRP wyciąga z API Tesli...
 

simen

Zadomawiam się
Wczoraj ładowałem sie na zwykłym słupku przy ulicy AC. Moc 11kW ale napięcie 230V i 16A pokazywała aplikacja Tesli. Licząc tak jak powyżej to byłoby 230v * 16 A = 3.68 kW. To dużo mniej niż 11 kW z którymi się auto faktycznie ładowało. Czy to Tesla źle sczytuje napięcie i natężenie? Co o tym myślicie?
 

Attachments

  • Tesla AC charging.jpg
    Tesla AC charging.jpg
    130,2 KB · Liczba wyświetleń: 67

newbe

Posiadacz elektryka
Wczoraj ładowałem sie na zwykłym słupku przy ulicy AC. Moc 11kW ale napięcie 230V i 16A pokazywała aplikacja Tesli. Licząc tak jak powyżej to byłoby 230v * 16 A = 3.68 kW. To dużo mniej niż 11 kW z którymi się auto faktycznie ładowało. Czy to Tesla źle sczytuje napięcie i natężenie? Co o tym myślicie?
Ale masz 3 fazy, każda po 230*16... To się sumuję...
 
Top