Tesla wall 3 gen

mariuszelectro

Nowy na Forum
Jest wiele różnych Manuali głównie dt współpracy z panelami solarnymi i magazynem energii
natomiast odnośnie współpracy z charterem jest napisane lakoniczne:
Korzystając z zatwierdzonego przez firmę Tesla miernika mocy, dynamiczne zarządzanie zasilaniem w sposób ciągły monitoruje dostępną moc w panelu i dostosowuje szybkość ładowania Wall Connector na podstawie zużycia energii elektrycznej w Twoim domu. Kiedy więc dom zużywa więcej energii — na przykład, gdy masz uruchomioną suszarkę i podgrzewacz wody — pojazd będzie ładował się wolniej. Ale gdy Twój dom zużywa mniej energii — na przykład w nocy — Twój pojazd będzie ładował się szybciej.
W zasadzie podłączyłem to na przewód główny zasilający charger oraz mieszkanie i ustawiłem prąd ładowania na 32A (maks) a w Neurio ustawiłem 20A. Czy to jest OK ?
 

eimi

Pionier e-mobilności
Takie pytanie, czy w wallconnectorze tesli (+ w samej tesli) jak się ustawi harmonogram ładowania np. 22.00 - 6.00 to jak zrobić żeby zaczął ładować opóźniony tak żeby naładował się na 6.00? Przygotowanie do jazdy na daną godzinę powoduje że zaczyna ładować i tak od 22.00 a potem przygotowuje do podróży, a lepiej by było żeby później zacząć ładować wtedy nie musiałby dogrzewać dodatkowo baterii

I drugie pytanie, da się ustawić dwa harmonogramy, tj. żeby zezwolić na ładowanie 22.00 - 6.00 oraz 13.00 - 15.00?
 

abes99

Posiadacz elektryka
I drugie pytanie, da się ustawić dwa harmonogramy, tj. żeby zezwolić na ładowanie 22.00 - 6.00 oraz 13.00 - 15.00?
Hmm, ja mam tak ustawione, ale w apkach auta. Fiat pozwala na wprowadzenie 3 harmonogramów (pn-pt 22:6, pn-pt 13-15. sb-nd 00-00 - mamy G12W), a KIA jednego (22-6). Nie blokując tego harmonogramem w ładowarce mogę w razie potrzeby w każdej chwili poza tym harmonogramem wymusić ładowanie przyciskiem przy gnieździe w aucie albo z apki, co nie raz zdarza mi się czynić...

Nie wiem jak w Tesli to działa, ale w apce auta bym najpierw szukał...
 
Last edited:

JM&JM

Posiadacz elektryka
Takie pytanie, czy w wallconnectorze tesli (+ w samej tesli) jak się ustawi harmonogram ładowania np. 22.00 - 6.00 to jak zrobić żeby zaczął ładować opóźniony tak żeby naładował się na 6.00? Przygotowanie do jazdy na daną godzinę powoduje że zaczyna ładować i tak od 22.00 a potem przygotowuje do podróży, a lepiej by było żeby później zacząć ładować wtedy nie musiałby dogrzewać dodatkowo baterii

I drugie pytanie, da się ustawić dwa harmonogramy, tj. żeby zezwolić na ładowanie 22.00 - 6.00 oraz 13.00 - 15.00?
W aplikacji można ustawić dwa harmonogramy ale jak ustawisz przygotowanie do wyjazdu to wtedy to jest priorytetem ładowania a nie harmonogram
 

eimi

Pionier e-mobilności
Jeżeli masz przygotowanie do jazdy na 8.15 a harmonogram ładowania 22.00-6.00 to będzie celował zakończenie ładowania na 6.00 a potem tylko z baterii przygotuje pojazd na 8.15 czy będzie też lądował między 6.00 a 8.15? Czy zacznie ładować o 22.00, skończy o której tam wypadnie zdąży ostygnąć a na 8.15 zacznie przygotowywać?
 

JM&JM

Posiadacz elektryka
Jeżeli masz przygotowanie do jazdy na 8.15 a harmonogram ładowania 22.00-6.00 to będzie celował zakończenie ładowania na 6.00 a potem tylko z baterii przygotuje pojazd na 8.15 czy będzie też lądował między 6.00 a 8.15? Czy zacznie ładować o 22.00, skończy o której tam wypadnie zdąży ostygnąć a na 8.15 zacznie przygotowywać?
Jak włączysz harmonogram i jednocześnie przygotowanie do wyjazdu to ładuje w harmonogramie a przygotowuje przed godziną wyjazdu. W harmonogramie zaczyna ładować od 22.00 i ładuje do żądanego poziomu naładowania ale nie dłużej niż do 6.00
 
Last edited:

krzyss

Pionier e-mobilności
No i jesli ladowanie jest ustawione do 6:00 a bateria nie byla pusta to i tak skonczy ladowanie o powiedzmy 2:00
Nie bedzie spowalnial ladowania zeby ladowac sie do 6:00.

Przygotowanie idzie zawsze ze slupka, chyba nie nie podlaczony to z baterii.
Mi sie koedys zapomnialo wylaczyc przygotowania o codziennie o 16:00 sie rozgrzewal a ja dziwilem co mi tak bateria znika ;)
 

eimi

Pionier e-mobilności
No właśnie a ja bym chciał tak zrobić że jak jest harmonogram 22.00 - 6.00 to żeby włączał się najbliżej 6.00 tak żeby osiągnąć założony stan naładowania jak najbliżej 6.00 (bez ograniczania mocy). Wtedy te straty które poszły w ciepło można już wykorzystać podczas jazdy, a tak bateria zdąży ostygnąć tylko po żeby potem ją sobie podgrzał.

Na razie mam w ten sposób że mam dwa harmonogramy (np.22.00-6.00 i 3.00-6.00) i ręcznie dezaktywuje ten szerszy albo tak ręcznie ustawiam żeby się wcelować w ta 6.00 przy założeniu że napełni 13%/h. Wolałbym to zautomatyzowac
 
Top