CyanAppl16
Posiadacz elektryka
Cześć,
Które z tych trzech aut byście wybrali?
Które z tych trzech aut byście wybrali?
Skąd wziąłeś 450km? Tam jest prędkość autostradowa (u nich to tylko 110km/h). Przy 140 będzie z 15/20% mniej.Trochę nie rozumiem zasad tego testu. Mógłbyś proszę wyjaśnić? Bo jak iX45 ma większy zasięg to dlaczego ładują się już po 391km a nie po 450?
Trochę nie rozumiem zasad tego testu. Mógłbyś proszę wyjaśnić? Bo jak iX45 ma większy zasięg to dlaczego ładują się już po 391km a nie po 450?
Real Range Highway - natomiast:Zdatność do dalekich podróży
To, jak odpowiedni jest samochód elektryczny na długie podróże, zależy nie tylko od zasięgu. To, jak szybko samochód może się ładować, odgrywa niemal równie ważną rolę. To, czy pojazd elektryczny nadaje się na długie podróże, zależy od pojemności akumulatora, wydajności i możliwości szybkiego ładowania.
Aby łatwo porównywać samochody między sobą, ustalono punkt odniesienia, który łączy te czynniki w całkowity dystans, jaki pojazd może pokonać podczas jednego 15-minutowego postoju na ładowaniu: „Zasięg 1-Stop”. Na podstawie zasięgu 1-Stop ustalana jest ocena 5-gwiazdkowa. Wynik punktu odniesienia pokazano na poniższym wykresie.
Zasięg 1-przystankowy
-
Na podstawie profilu jazdy i poniższych założeń określa się zasięg 1-stop. Suma odległości pokonanej w obu etapach podróży to zasięg 1-stop. W przypadku pojazdów, które nie mogą korzystać z szybkiego ładowania, obowiązuje tylko odległość z pierwszego etapu.
Profil jazdy
- Zacznij od całkowicie naładowanego akumulatora
- Jedź, aż poziom naładowania akumulatora osiągnie 10% (etap 1)
- Szybkie ładowanie: 15 minut
- Jedź, aż poziom naładowania akumulatora osiągnie 10% (etap 2)
Założenia
W praktyce nie jest możliwe dokładne spełnienie profilu jazdy i założeń. Dlatego benchmark nadaje się jedynie do porównywania pojazdów w standardowych warunkach.
- Prędkość, klimat i warunki zewnętrzne na podstawie Real Range Highway
- Brak konieczności poświęcania czasu na rozpoczęcie i zakończenie sesji ładowania
- Ładowarka może zawsze dostarczać moc ładowania wymaganą przez pojazd
- Akumulator jest w optymalnym stanie
Mild weather: 'best-case' based on 23°C and no use of A/C. For 'Highway' figures a constant speed of 110 km/h is assumed.
Dzięki za wklejenie opisu. Jak dla mnie (ale pewnie się nie znam) jest to nie najlepszy sposób pomiaru i gdybym ja to miał ustalać to pierwszy etap to by była jazda do 1-2% i dopiero później ładowanie 15minut. Ale właściwie dlaczego 15 a nie 30? Jak dla mnie wyniki takiego testu nie są miarodajne i tendencyjne, bo teoretycznie mogą być dobrane pod pewne krzywe ładowania.Opis prosto z EV Database:
Real Range Highway - natomiast:
391 / 435 (nie 450) = 90%
Masa samochodów ogranicza moc przy SOC < 10% - dlatego przypuszczam, że tak przyjęli w EV database. Ciężko znaleźć jakieś dane na ile to sensowne - ale po krzywych ładowania widać, że do 5% większość baterii raczej powoli się rozkręca, co daje jakiś sygnał, że lepiej dojechać na trochę wyższym SOC
Jeśli ktoś ma CoC iXa i wrzuciłby dane z punktu 47 (może @Patrizio17?), to możemy policzyć ile iX w teorii potrzebuje energii na poruszanie się z daną prędkością 😉
reductio ad absurdum. Proszę o coś ciekawszego.Nie jedz też jabłek, bo za to wywalili ludzkość z Raju .
przez 1,5 roku wyjeździłem 12k km na dłuższych trasach i ładowałem się w sumie na DC tylko jakieś 44 razy ... i jakoś mi się nie zdarzyło dojechać na mniej niż 5% ... tak planują nawigacje 🤷♂️Dzięki za wklejenie opisu. Jak dla mnie (ale pewnie się nie znam) jest to nie najlepszy sposób pomiaru i gdybym ja to miał ustalać to pierwszy etap to by była jazda do 1-2% i dopiero później ładowanie 15minut. Ale właściwie dlaczego 15 a nie 30? Jak dla mnie wyniki takiego testu nie są miarodajne i tendencyjne, bo teoretycznie mogą być dobrane pod pewne krzywe ładowania.