Tesla Y czy BMW iX czy Mercedes EQE

umcus

Pionier e-mobilności
Po pierwsze Kolega Umcus totalnie nie ma racji, że Y jest bardziej przemyślany od Ix, nadal nie rozumiem jego logiki, zresztą chyba nie tylko ja :p
?! Kolejny miłośnik przekręcania słów innych? :) Dla mojego świętego spokoju, możesz mi wskazać konkretny post, w którym napisałem, że Y jest bardziej przemyślany od iX? Znaczy nie żeby to była nieprawda :) Ale to rzecz względna. Bezspornym faktem natomiast jest, że Y jest wielki ale iX jest jeszcze większy.
Za to już pod kątem przestrzeni w tyłu bez pomiarów w BMW siedzi mi się wygodniej niż w Tesli.
I jak już wspominałem pod kątem komfortu przepaść na korzyść BMW, tutaj na tym skupili się inżynierowie BMW i to czuć.
Zdecydowanie tak. Aczkolwiek na brak miejsca w Y z tyłu nie narzekam, a ułomkiem nie jestem.
Na autostradzie Y zużywa 24 kWh, a IX 28 kWh, nie uważam tego za przepaść, BMW przejedzie 60 km dalej.
Przepaść czy nie, imho już Y ma duże zużycie. Dziwię się, że inni producenci tak "nonszalancko" podchodzą do zużycia energii. Pewnie to dlatego, że podobnie jak przy inwestowaniu/oszczędzaniu ludzie nie rozumieją idei procenta składanego, tak również nie ogarniają ile płacą za kWh i jest to dla nich abstrakcyjna wartość.

Natomiast powtórzę się: BMW ma swoje zalety i właśnie dlatego warto się przejechać, by mieć porównanie i z pełną świadomością wybrać samochód lepiej wpasowujący się w nasze konkretne wymagania.
 

Patrizio17

Fachowiec
?! Kolejny miłośnik przekręcania słów innych? :) Dla mojego świętego spokoju, możesz mi wskazać konkretny post, w którym napisałem, że Y jest bardziej przemyślany od iX? Znaczy nie żeby to była nieprawda :) Ale to rzecz względna. Bezspornym faktem natomiast jest, że Y jest wielki ale iX jest jeszcze większy.

Zdecydowanie tak. Aczkolwiek na brak miejsca w Y z tyłu nie narzekam, a ułomkiem nie jestem.

Przepaść czy nie, imho już Y ma duże zużycie. Dziwię się, że inni producenci tak "nonszalancko" podchodzą do zużycia energii. Pewnie to dlatego, że podobnie jak przy inwestowaniu/oszczędzaniu ludzie nie rozumieją idei procenta składanego, tak również nie ogarniają ile płacą za kWh i jest to dla nich abstrakcyjna wartość.

Natomiast powtórzę się: BMW ma swoje zalety i właśnie dlatego warto się przejechać, by mieć porównanie i z pełną świadomością wybrać samochód lepiej wpasowujący się w nasze konkretne wymagania.
Przepraszam, pisałem na szybki i odniosłem się do złego użytkownika, już zedytowałem w tamtym poście.
 

Grale

Nowy na Forum
To ja dorzucę jeszcze jedną propozycję, bo jestem świeżo po jazdach testowych Audi Q6 e-tron i Xpeng G9 AWD Performance z pakietem Premium Comfort&Audio. I powiem szczerze – ten Xpeng mocno mnie zaskoczył. Pozytywnie.

Jeśli ktoś szuka większego elektrycznego SUV-a, to Xpeng naprawdę robi robotę. Jakość wnętrza, komfort jazdy, wyciszenie – moim zdaniem lepsze niż w Audi. Multimedia są dużo bardziej nowoczesne i intuicyjne, wszystko działa płynnie. Do tego świetne wyposażenie – miękka skóra nappa, masaże na wszystkich fotelach, pneumatyczne zawieszenie, domykające się drzwi – czuć premium.

Zaskoczyło mnie też zużycie energii – przy podobnej jeździe G9 palił mi jakieś 20–25% mniej niż Q6, więc realny zasięg wychodzi dużo lepszy. No i cena – przy zbliżonym wyposażeniu Xpeng jest sporo tańszy. Do tego 7 lat gwarancji na cały samochód, a serwis ogarnia BMW Inchcape.

Wiadomo, Audi to nadal Audi – prowadzi się bardziej sportowo i pewnie, a marka ma u nas ugruntowaną pozycję. Dla wielu to może być ważne, chociażby z punktu widzenia odsprzedaży czy samego poczucia „prestiżu”.

Jeśli ktoś uzna wersję AWD Performance za zbyt drogą, to jest jeszcze tańszy wariant RWD, który łapie się na dotację – a nadal oferuje fajny komfort i wyposażenie.
 

boa

Pionier e-mobilności
Do tego 7 lat gwarancji na cały samochód, a serwis ogarnia BMW Inchcape.
z xpengiem problem jest taki, że Inchcape nic nie pomoże z gwarancją i serwisem, jak zwiną się z UE i sami też zostaną na lodzie; a jak widziałeś pewnie ich sprzedaż, to cóż.... Nie wnikam, dlaczego jakoś nie zatrybiło na rynku, ale to jest fakt. A takie G6 mogłoby być rozpatrywane jako alternatywa dla TMY, o ile jednak zeszliby z ceną.
 

radioaktywny

Pionier e-mobilności
a jak widziałeś pewnie ich sprzedaż, to cóż.... Nie wnikam, dlaczego jakoś nie zatrybiło na rynku,
Nie trybi, bo przeciętny Polak zna tylko podstawowe marki. Najlepiej benzynowe, a XP ich nie robi. Powinni iść trochę bardziej w reklamę ponieważ o marce wiedzą tylko pasjonaci elektromobilności
 
Top