Tesla Y Juniper - alternatywa Polestar 4

refi1234

Posiadacz elektryka
Witam, jako że planuje zakup pod koniec roku, obecnie zbieram opinie za i przeciw.
Pomózcie nieco z podjęciem decyzji :)

Szukam drugiego auta, aktualnie mam TM3LR i jest to dla mnie idealna opcja ale potrzebne jest drugie auto i miała byc to TMY po lifcie. Jednak analizując nowy model TMY nie do końca jestem o nim przekonany.
Aternatywy dla mnie sa 2:
- Polestar 4 LR Dual i
- Xiaomi YU7 ktorego jeszcze nie ma na rynku EU.
Skupiam sie wiec na wyborze pomiedzy TMY i Polestar4

Tesla TMY New:
- odwieżenie nie spełniło moich oczekiwań, nowszy model upodabnia sie do chińczyków
- Elon to problem
- technologicznie z lidera auto staje sie ze swoim softem i wyposazeniem tylko standardem na rynku
- nizsza niz Polestar cena

Polestar 4:
- widuje coraz czesciej w Niemczech,
- wygląda super,
- serwisowanie w Polsce ma chyba w serwisach Volvo.
- auto wg mnie jest o półke wyżej niż TMY, środek jest obłędny w skórze w pakiecie Plus
- jest tez droższe.

Napiszcie prosze swoje za i przeciw.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Witam, jako że planuje zakup pod koniec roku, obecnie zbieram opinie za i przeciw.
Pomózcie nieco z podjęciem decyzji :)

Szukam drugiego auta, aktualnie mam TM3LR i jest to dla mnie idealna opcja ale potrzebne jest drugie auto i miała byc to TMY po lifcie. Jednak analizując nowy model TMY nie do końca jestem o nim przekonany.
Aternatywy dla mnie sa 2:
- Polestar 4 LR Dual i
- Xiaomi YU7 ktorego jeszcze nie ma na rynku EU.
Skupiam sie wiec na wyborze pomiedzy TMY i Polestar4

Tesla TMY New:
- odwieżenie nie spełniło moich oczekiwań, nowszy model upodabnia sie do chińczyków
- Elon to problem
- technologicznie z lidera auto staje sie ze swoim softem i wyposazeniem tylko standardem na rynku
- nizsza niz Polestar cena

Polestar 4:
- widuje coraz czesciej w Niemczech,
- wygląda super,
- serwisowanie w Polsce ma chyba w serwisach Volvo.
- auto wg mnie jest o półke wyżej niż TMY, środek jest obłędny w skórze w pakiecie Plus
- jest tez droższe.

Napiszcie prosze swoje za i przeciw.
Nie napisałeś czego oczekujesz od samochodu a bez tego wybór modelu jest bardzo subiektywny. Polestar bardzo fajny tylko duży i bardzo szeroki, co do ASO w Polsce - w tej chwili tylko Warszawa i Wrocław.
 

macieeq

Zadomawiam się
Mając już jedną Teslę w domu, nie będąc przekonanym do nowego Y osobiście wybrałbym Polestar, aby doświadczyć czegoś innego, przekonać się samemu, czy był to dobry wybór, czy tylko zachcianka, która nie miała rozsądnego uzasadnienia oprócz "aby nie Tesla".

Tesla zawsze jest rozsądnym i optymalnym wyborem, pytanie na ile Ci na tym jeszcze zależy 😉
 

refi1234

Posiadacz elektryka
Nie napisałeś czego oczekujesz od samochodu a bez tego wybór modelu jest bardzo subiektywny. Polestar bardzo fajny tylko duży i bardzo szeroki, co do ASO w Polsce - w tej chwili tylko Warszawa i Wrocław.

Hmm, Tesla jezde juz 3 lata i ładnych kilkadziesiat tys km. Dwa razy serwis Wawa i 2x mobilny. Jestem raczej heavy user (S3XY, Teslamate, Boost, dodatki to u mnie standard) Tak że znam ją raczej na wylot.

Czego oczekuje:
- wyglad (choc to bardzo subiektywne, zalezy mi na czyms unikalnym tak jak TM3 kilka lat temu), zawezilem go do kilku modeli (Xiaomi YU7, Polestar 3 , Polestar 4)
- moc (przyzwyczailem sie do 500 KM na nieco ponizej 2 tony masy), nie zebym szalal ale lubie sprawnie wyprzedzac
- marki europejskie muszą sie wg mnie jeszcze sporo nauczyc i rozwinac technologiie (ostatnio weryfikowalem VW, Peugeot itd)
_ Kia i Nio byly tez brane pod uwage ale zewnetrzny design mi nie pasuje
- marka musi byc stabilna (odpadaja wiec z reguly niestabilne chinczyki) ale i tak zawezenie jest do dwoch Polestar i Tesla
- wiecej miejsca i komfort w srodku, 4 lub 5 drzwi
- zasieg na min 550 WLTP
- szybkie ladowanie (Tesla obecnie jest nieco za wolna, choc podgrzana ma sie jeszcze w miare)
- dlugoterminowy i aktualny software
- szybki lub min rozsadny serwis (Tesla ma tu spora przewage nad innymi)
 

refi1234

Posiadacz elektryka
Mając już jedną Teslę w domu, nie będąc przekonanym do nowego Y osobiście wybrałbym Polestar, aby doświadczyć czegoś innego, przekonać się samemu, czy był to dobry wybór, czy tylko zachcianka, która nie miała rozsądnego uzasadnienia oprócz "aby nie Tesla".

Tesla zawsze jest rozsądnym i optymalnym wyborem, pytanie na ile Ci na tym jeszcze zależy 😉

Osobiscie uwielbiam swoja Tesle, bedzie ze mna dlugo nawet po bazowej gwarancji jak dobrze pojdzie.
Dla mnie TM3LR z boostem , w starej budzie (look jak Porsche) to auto idealne.

Nie jestem z tych co "aby nie Tesla" ale nie mam ochoty aby moja zona ogladala sie co chwile czy aby kto nie porysowal albo odpowiadala co chwile na debilne komentarze. Nie mam wplywu na to co HeilElon robi ale on ma wplyw na to co uzytkownikow Tesli czeka lub dotyczy.
 

macieeq

Zadomawiam się
Nie jestem z tych co "aby nie Tesla" ale nie mam ochoty aby moja zona ogladala sie co chwile czy aby kto nie porysowal albo odpowiadala co chwile na debilne komentarze. Nie mam wplywu na to co HeilElon robi ale on ma wplyw na to co uzytkownikow Tesli czeka lub dotyczy.
Odsunęli go od DOGE, zarząd Tesli też chciał go odsunąć jako CEO - są więksi udziałowcy (fundusze) niż on. Już się uspokoił i nie powinien się dalej mieszać aż tak w politykę, więc powinno się już to tylko uspokajać.
 

refi1234

Posiadacz elektryka
Odsunęli go od DOGE, zarząd Tesli też chciał go odsunąć jako CEO - są więksi udziałowcy (fundusze) niż on. Już się uspokoił i nie powinien się dalej mieszać aż tak w politykę, więc powinno się już to tylko uspokajać.

Super ale to nie zmieni faktu ze konkurencja zaczyna zostawiac w tyle Tesle (szybkosc ladowania, wieksze baterie, ladowanie dwustronne, lepsze wyposazenie, brak oplat za dodatki, itd).

Elon skupia sie na wszystkim oprocz Tesli a jego zespol po ostatnich wydarzeniach tez nie wydaje sie byc zmotywowany do innowacji (seria odejsc z Tesli dosc waznych pracownikow).
Nie wrozy wiec to nic dobrego.

Ale dość o polityce i HeilElon.

Tesla Model Y LR Juniper czy Gwiazda Polarna 4 LR Dual.
Za i przeciw.
 
Last edited:

to_masz

Posiadacz elektryka
Polestar wygląda ekstra, na żywo świetnie się prezentuje, ale jest dość drogi i nic się nie dofinansuje (?). Jakbym nie był dusigroszem racjonalnym konsumentem, to bym brał Polestara nie patrząc na limity amortyzacji, dofinansowania itd. 😅

Tesla Model Y LR AWD Juniper - 230k zł ?
1744384350462.png
Gwiazda Polarna 4 LR Dual - 320k zł ?
1744384452932.png

Ale jeśli Ci się nie spieszy, to bym rozważył jednak sedana ... dostawy 250+ od Q3, dostawy 350 4Matic od 2026Q1
CLA 350 4Matic - podstawa 260k zł?
1744384796773.png
 

refi1234

Posiadacz elektryka
Polestar wygląda ekstra, na żywo świetnie się prezentuje, ale jest dość drogi i nic się nie dofinansuje (?). Jakbym nie był dusigroszem racjonalnym konsumentem, to bym brał Polestara nie patrząc na limity amortyzacji, dofinansowania itd. 😅

Tesla Model Y LR AWD Juniper - 230k zł ?
View attachment 26917
Gwiazda Polarna 4 LR Dual - 320k zł ?
View attachment 26919

Ale jeśli Ci się nie spieszy, to bym rozważył jednak sedana ... dostawy 250+ od Q3, dostawy 350 4Matic od 2026Q1
CLA 350 4Matic - podstawa 260k zł?
View attachment 26920

To na firme wiec nawet 310 000 brutto to prawie górna granica limitu przy uzytku 100% firma :)
Majac maly rabat albo czekajac na wyprzedaz rocznika pod koniec lub na poczatku 2026 jest szansa ze sie zalapie nawet ta wersja. Oczywiscie Single Motor wchodzi bez problemu.
Co do MB - to nie moja bajka.
 

Sceptyczny entuzjasta

Posiadacz elektryka
marka musi byc stabilna (odpadaja wiec z reguly niestabilne chinczyki) ale i tak zawezenie jest do dwoch Polestar i Tesla
Z tą stabilnością to chyba średnio trafiłeś w tym wypadku. Całkiem niedawno były artykuły, że Polestar bardzo cienko przędzie. O ile coś się nie poprawiło ostatnio, to jak dla mnie za duże ryzyko. Szkoda, bo Polestar 4 również bardzo mnie interesował. Teraz czekam na testy i dostępność Zeekr 7x, zapowiada się ciekawie, zobaczymy co wyjdzie w praniu.
 
Top