Tesla Y Koni Active Suspension

KrzyCh

Pionier e-mobilności
Te zawieszenia są „nieharmonijnie” zestrojone. Poszli na skróty - jest bardziej miękko miękko, więc wyższy komfort. Tylko, że ofiarą padło świetne prowadzenie się auta. Wiem, że to zupełnie inną półka, ale Porsche pokazuje jak zrobić usportowione zawieszenie które nadal jest komfortowe. Jedno nie wyklucza drugiego. Przed Performance miałem Golfa 7R, też z adaptacyjnym zawieszeniem - auto z 2015 roku, ale zawieszeniem i układem kierowniczym biło TM3PHL na głowę . A Tesla na przedniej osi ma zdecydowanie lepszą konstrukcję zawieszenia - podwójny wahacz, co w zasadzie eliminuje zmianę pochylenia koła pod obciążeniem- tylko kiepsko zestrojone. Brak im doświadczenia jeszcze niestety. Może z czasem poprawią i wystarczy podmienić elementy. Performance miał być usportowionym modelem, dla innej grupy klientów, wymagających trochę więcej od prowadzenia auta. Przynajmniej tak inne marki rozumieją swoje „podkręcone” modele.
Golf 7r waży 1,4t, a TM3P 1,9t.
Jeszcze się taki nie urodził, co by zawieszeniem „zharmonizował” 500 kg. Pierwsze maluchy (pf126p) ważyły 580 kg…
 

TomRS

Pionier e-mobilności
Golf 7r waży 1,4t, a TM3P 1,9t.
Jeszcze się taki nie urodził, co by zawieszeniem „zharmonizował” 500 kg. Pierwsze maluchy (pf126p) ważyły 580 kg…
Podajesz malucha jako przykład auta z dobrym zawieszeniem ? 😆
Kwestia doboru sprężyn, zaworowania amoryzatorów, sztywności elementów gumowo-metalowych itd. Jest sporo aut ważących podobnie lub więcej niż TM3P ze świetnie zestrojonym zawieszeniem. Choćby Bmw M3 - podobnych rozmiarów i masy sedan, często porównywany z Teslą
 

KrzyCh

Pionier e-mobilności
Podajesz malucha jako przykład auta z dobrym zawieszeniem ? 😆
Kwestia doboru sprężyn, zaworowania amoryzatorów, sztywności elementów gumowo-metalowych itd. Jest sporo aut ważących podobnie lub więcej niż TM3P ze świetnie zestrojonym zawieszeniem. Choćby Bmw M3 - podobnych rozmiarów i masy sedan, często porównywany z Teslą
Podaję malucha jako przykład jak duża różnica mas jest między tym Golfem, a Teslą. 500 kg to też np. Maksymalne obciążenie tego Golfa.
Twierdzisz, że odpowiednio dobierając nastawienia zawieszenia można postawić Semi albo inną ciężarówkę na tor wyścigowy obok bolidu F1 i pójdą łeb w łeb?
Oczywiście, że można dobrać zawieszenie, by komfortowo jechać po prostej. Ale chyba nie po to zestawiłeś Golfa R z TM3P.

Najlepsze zawieszenia do przeznaczenia samochodu to są zawieszenia fabryczne.
 
Top