Miałem okazję zrobić trasę Y Performance Warszawa-Gdańsk-Warszawa. Kilka subiektywnych uwag
Powody dla których zastanawiałbym się nad zmianą z 3 (w mojej wersji) na Y
Powody dla których nie zmienię
- fajnie przyspiesza, ale nie ma super dużej różnicy do 3 LR. Możliwe, że przy wyższych prędkościach jest lepiej. Auto dostałem ograniczone do 140.
- głośne opony, ogólnie wrażenie, że jest tak samo głośno jak w 3. Czyli głośno.
- duża buda, trochę potrafi nią "zakiwać" w porównaniu do 3
- różnica z zasięgu jest odczuwalna. Dłużej siedziałem na ładowarkach. Przykładowo w Ciechocinku musiałem naładować prawie na maxa, żeby dojechać na 10%.
- fajny bagażnik. Łatwy dostęp, wyżej podnosi się klapa, "ładniej" chodzi mechanizm automatycznego otwierania/zamykania
- fajny panoramiczny dach
- auto wyposażone w Ryzen. Zauważalnie żwawsza praca systemu, co mnie szczególnie pozytywnie zaskoczyło, to zerowy lag podglądu kamery przy włączeniu kierunkowskazu. Inne rzeczy jak YT działają znacznie płynniej do tego stopnia, że są używalne. Moim zdaniem YT na Atomie tnie na tyle, że wygodniej oglądać coś na telefonie.
- fajnie można zmieniać pas jadąc na FSD, ale to raczej dla spokojnych kierowców. Mi odpowiadało.
Powody dla których zastanawiałbym się nad zmianą z 3 (w mojej wersji) na Y
- duży bagażnik, gdzie można wpakować rower i inne duperele bez gimnastyki
- Ryzen dzięki któremu rzeczy stają się użyteczne (podgląd kamery przy zmianie pasa, multimedia).
Powody dla których nie zmienię
- nie mam na to pieniędzy
- trójka ma większy zasięg i żre mniej prądu, co osobiście uważam za istotne, ze względu na ubogą sieć ładowarek
- 3 lepiej mi się prowadzi. Miałem wrażenie, że jadę czołgiem. Szczególnie przy gwałtownym przyspieszaniu czułem się mniej pewnie.
- ogólnie nie podoba mi się koncepcja Crossoverów
Last edited: