Tesla Y okiem posiadacza trójki

MiKo

Posiadacz elektryka
Miałem okazję zrobić trasę Y Performance Warszawa-Gdańsk-Warszawa. Kilka subiektywnych uwag
  • fajnie przyspiesza, ale nie ma super dużej różnicy do 3 LR. Możliwe, że przy wyższych prędkościach jest lepiej. Auto dostałem ograniczone do 140.
  • głośne opony, ogólnie wrażenie, że jest tak samo głośno jak w 3. Czyli głośno.
  • duża buda, trochę potrafi nią "zakiwać" w porównaniu do 3
  • różnica z zasięgu jest odczuwalna. Dłużej siedziałem na ładowarkach. Przykładowo w Ciechocinku musiałem naładować prawie na maxa, żeby dojechać na 10%.
  • fajny bagażnik. Łatwy dostęp, wyżej podnosi się klapa, "ładniej" chodzi mechanizm automatycznego otwierania/zamykania
  • fajny panoramiczny dach
  • auto wyposażone w Ryzen. Zauważalnie żwawsza praca systemu, co mnie szczególnie pozytywnie zaskoczyło, to zerowy lag podglądu kamery przy włączeniu kierunkowskazu. Inne rzeczy jak YT działają znacznie płynniej do tego stopnia, że są używalne. Moim zdaniem YT na Atomie tnie na tyle, że wygodniej oglądać coś na telefonie.
  • fajnie można zmieniać pas jadąc na FSD, ale to raczej dla spokojnych kierowców. Mi odpowiadało.

Powody dla których zastanawiałbym się nad zmianą z 3 (w mojej wersji) na Y
  • duży bagażnik, gdzie można wpakować rower i inne duperele bez gimnastyki
  • Ryzen dzięki któremu rzeczy stają się użyteczne (podgląd kamery przy zmianie pasa, multimedia).

Powody dla których nie zmienię
  • nie mam na to pieniędzy :p
  • trójka ma większy zasięg i żre mniej prądu, co osobiście uważam za istotne, ze względu na ubogą sieć ładowarek
  • 3 lepiej mi się prowadzi. Miałem wrażenie, że jadę czołgiem. Szczególnie przy gwałtownym przyspieszaniu czułem się mniej pewnie.
  • ogólnie nie podoba mi się koncepcja Crossoverów
 
Last edited:

Michal

Moderator
Normalnie jakbym sam to napisał :D
Mam w planie malowanie progów i na ten czas mam nadzieję dostać TMY jako zastępczy, więc też sobie przetestuję ale wszystko co opisałeś zgadza się z tym, co sam myślę w tej chwili o tym aucie
Jedyna różnica to ja zastanawiam się na zmianą za rok-dwa, bo mam w planach drugie dziecko i wtedy przyda się trochę więcej miejsca, chociaż może się pomieścimy ;)
 

Michal

Moderator
Mnie kusi jeszcze jeden aspekt - podczas ostatniej wizyty w salonie testowałem TMY na długość i wszystko wskazuje na to, że pomimo prawie 2m wzrostu ze spaniem w aucie nie powinno być problemu :D
tmy.jpg
 

MiKo

Posiadacz elektryka
Spałem kilka razy w 3, da się ale jednak w Y dużo więcej komfortu. Trójka i spanie to raczej sytuację awaryjne /szybka kima.

Osobiście mi przeszkadzało
Mało miejsca że względu na belkę
Trudno wejść, tez ze względu na belkę
Załączający się układ klimatyzacji skutecznie mnie wybudzał

Dodatkowo jak spałem w aucie a znajomi w namiocie obok, to po godzinie mnie poprosili, żebym przestawił nieco dalej, bo tesla za głośna i spać nie mogą :)
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Mnie kusi jeszcze jeden aspekt - podczas ostatniej wizyty w salonie testowałem TMY na długość i wszystko wskazuje na to, że pomimo prawie 2m wzrostu ze spaniem w aucie nie powinno być problemu :D
View attachment 7640
To jest wlasnie najlepsze w Y… wytrzymal bym chyba inne wady…
Tyle ze tez mnie nie stac… juz zakup TM3 byl troche szalenstwem, to po podwyzkach TMYLR jest poza zasiegiem… ale moze za jakis czas…
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Spałem kilka razy w 3, da się ale jednak w Y dużo więcej komfortu. Trójka i spanie to raczej sytuację awaryjne /szybka kima.

Osobiście mi przeszkadzało
Mało miejsca że względu na belkę
Trudno wejść, tez ze względu na belkę
Załączający się układ klimatyzacji skutecznie mnie wybudzał

Dodatkowo jak spałem w aucie a znajomi w namiocie obok, to po godzinie mnie poprosili, żebym przestawił nieco dalej, bo tesla za głośna i spać nie mogą :)
Ja zawsze daje kemping mode zmniejszam wentylator na 1 i temp na 22-24 stopnie i nie slysze klimy…
 
Top