Tesla Y okiem posiadacza trójki

zibizz1

Pionier e-mobilności

Bronek

Pionier e-mobilności
Zaletą jedyną klamek Trójki, to jest to, że w wysoce hipotetycznej sytuacji, gdy drzwi prawe są odblokowane i żona stoi gdzieś na parkingu, to złodziej ma kłopot aby jej gwizdnąć torebkę z prawego fotela.
To dziwactwo zaprzeczające prostocie obsługi Tesli jaka występuje w przeważającej części gdzie indziej.
Gdybym nie zmieniał auta to następnym krokiem tuningu byłoby zamontowanie przynajmniej elektrycznego wychylania klamek o ile nie pełnej automatyki otwierania.
Trochę to kosztuje i roboty kupa.
Jest sporo filmów itd...
Link do wyżej pokazenego cuda
Konieczne gdyby Tm3 latała jako taryfa

 
Last edited:

Darek1

Posiadacz elektryka
U mnie na drugim miejscu jest założenie uchylnych klamek. Na pierwszym miejscu jest kamerka patrząca z przodu na lewą stronę (ma pomóc w codziennych zmaganiach z wyjazdem ze słabą widocznością)
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Zaskoczeniem dla mnie w Model Y jest to że kanapa z tułu jest 2,5 osobowa a nie 3 osobowa. Przesiadłem sie z VW Tourana w którym na tylnej kanapie są 3 identyczne miesjca, troszkę węższe niż standardowe ale wygodne i bez problemu mieszcza sie tam komfortowo 3 osoby albo 3 foteliki i da się je zapiąć. W Y miejsca przy szybie są dość mocno odsuniete od drzwi tak że środkowe miejsce jest bardzo wąskie. Po zamontowaniu 2 fotelików z tyłu, w środku nie wsiadzie osoba która może jeżdzić bez fotelika. Nie kierując się wyprofilowaniem foteli z tyłu i gdy nie mamy isofixów lub isofixy na paskach(nie sztywne) da sie upchnac 3 foteliki na tylnej kanapie ale zapięcię się w nich pasami samochodowymi jest niemożliwe. Gniazdo od pasa dla lewego miejsca znajduje sie w miejscu środkowym, pod/za fotelikiem. Zastanawiam się nad dokupieniem przedłużek do pasów z tej strony https://www.seatbeltextenderpros.com/ ale jeszcze waham się które wziąć. Y jest odrobine wiekszy niż VW Touran a mieści się do niego ok 2,5 osoby mniej. Został zaprojektowany tak jakby przez 99% czasu miałbyć używany przez 4 osoby a 5 miejsce jest mało praktyczne.
 

Michal

Moderator

zibizz1

Pionier e-mobilności
Auto ma znacznie mniejszy przekrój czołowy aby oszczędzać energię
Raczej nie. Kształ jest lepszy Touran Cx = 0,296 Tesla Y Cx=0,23 ale powierzhcnia czołowa jest duża przez szeroki rozstaw kół i chyba więszka niż w moim starym (Tesla 2,66m2) Rozpieścił mnie może ten stary samochód. Ale jak teraz sie przyjrzałem to w wiekszych samochodach zazwyczaj fotele w drugim rzedzie są lekko szerzej nawet, lub idelanie za przednimi a w Y fotele tylne są bliżej siebie niz przednie. Już chyba musze zacząć się roglądać za wiekszym elektrykiem
 
Top