Tesla Y okiem posiadacza trójki

Michal

Moderator
O czym ta rozmowa - porównujecie Minivana z Crossoverem segmentu C. Dwa zupełnie inne auta z innymi koncepcjami. W szczególności tutaj różnica wynika właśnie z profilu górnej sekcji nadwozia, który jest znacznie węższy niż w Minivanie.
Procedura testowania Euro NCAP w między czasie uległa zmianie, więc ciężko powiedzieć jak ta zmniejszona odległość od boków wpływa na bezpieczeństwo pasażerów, tym bardziej, że tylne siedzenia są testowane chyba tylko pod kontem dzieci.
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
O czym ta rozmowa - porównujecie Minivana z Crossoverem segmentu C. Dwa zupełnie inne auta z innymi koncepcjami.
Problem jest taki, że jak masz pięcioosobową rodzinę (jak my na przykład) to problematyczna jest kwestia znalezienia sensownego elektrycznego auta, co pokazuje, że producenci to zasadniczo mają w pompie :p
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Boje się tych z allegro. Zamawiam dziś z tej strony, jeden sztywny i jeden regulowany na próbę.
Dziś wybrałem się w tourne na zajęcia z trójką pociech ale bez żony i tak da się jeździć, chociaż miejsca na parkingu zrobiły się węższe bo jednak te kilkanaście centrymetrów szerokości doszło. Czujniki parkowania z przodu by sie jednak przydały, przynajmniej na miesiąc, z tyłu kamery boczne super sprawa, lepiej widac w nocy niż w lusterkach.

Juz postanowione ze jak bedziemy gdzies jechać w 5 to jedziemy starym, a dojdzie jeszcze jeden za jakiś czas. Mysleliśmy o X albo Rivian R1S na pelną ekipę i jako wycieczkowe ale lepszy chyba bedzie Sharan, Multivan albo Pacyfica.

Wiem że temat jest oczami trójki ale pare spostrzezeń oczami VW Tourana w prawie topowej wersji:
1. Tempomat w Y w korku szarpie troche za bardzo, trzeba go ustawić na kilka km/h żeby tego nie robił (VW lepiej działał ale tam znowu po 3 sek stania juz sam nie ruszał)
2. Autopilot super sprawa, wkurza że nie trybi dobrze końca ograniczeń(polskie anulowanie przez skrzyżowanie). Człowiek ma z tym problem a co dopiero komputer, teraz chyba jestem za tym żeby pojawiły się znaki odwołujące:) (w VW line assit to kupa przy Tesli). Wkurza mnie tylko to że jak np dociskam gaz to potem przy puszczaniu hamuje poniżej ustalonej pedkości, ale już sobie dopracowałem ze trzeba przyspieszyć troche bardziej i zdjac szybko zupelnie noge
3. Regeneracja świetna, nie mam takiego wyrzutu zeby zwalniać jak w spalinowym
4. Otwieranie drzwi czasem nie działa, musze wybudzić telefon albo poczekać przy drzwiach. Plus za to że działa też przy tylnych drzwiach (w VW miałem tylko w przednich co mnie irytowało). Czy z z kluczykiem za tysiaka działa dobrze?
5. Nawigacja, oprogramowanie, asystent głosowy i kontrola z aplikacji jak narazie złoto
 

Darek1

Posiadacz elektryka
1. Tempomat w Y w korku szarpie troche za bardzo, trzeba go ustawić na kilka km/h żeby tego nie robił (VW lepiej działał ale tam znowu po 3 sek stania juz sam nie ruszał)
Jaką masz ustawioną odległość? Zauważyłem, że na 2 mocniej szarpie niż na 3.
W zasadzie nie jeżdżę z tempomatem ustawionym na mniej niż 3
 

Michal

Moderator
Ja jeżdżę z ustawieniem 7, bo to kompletnie nie wpływa na odległość, tylko właśnie agresywność.
 

Michal

Moderator
Też, ale ja nie jeżdżę za dużo w korkach, bo pracuję z domu, a nawet jak muszę gdzieś podjechać, to mam busspass przez większość trasy ;)
 
Top