Tesla Y Prowadzenie

Paweł M.

Posiadacz elektryka
Mam commander i w sumie nic specjalnego, słabo działa to wyłączenie ESP, to samo osiągniesz odłączając czujnik ABS. A czemu działa to słabo? Głównie dlatego że brak jest regenu przez to samochodu nie idzie kontrolować w zakręcie. Do tego Tesla nie pozwala na dohamowywanie lewa nogą - krzyczy o wciśniętych dwóch pedałach jednocześnie więc wyczucie balansu jest trudne. Gdyby był choć minimalny regen, nawet mniejszy niż da się uzyskać redukcja biegu w aucie spalinowych to było by zupełnie co innego a tak to nadaje się co najwyżej do zakręcenia bączka pod marketem...
dzięki za info, muszę przetestować i sam się przekonać czy o to mi chodziło czy lipa i trzeba się z tym pogodzić.
 

piotrazz

Posiadacz elektryka
dzięki za info, muszę przetestować i sam się przekonać czy o to mi chodziło czy lipa i trzeba się z tym pogodzić.
Jak jesteś z okolic 3M to możemy się spotkać i przetestujesz. W mojej TM3 mam zamontowane tak, że łatwo będzie odłączyć.
 

itguy

Posiadacz elektryka
Co ma hamowanie regeneracyjne do stabilności w zakrętach ?
A dlaczego nie jeździ się w zakręcie na wciśniętym sprzęgle? Po za tym jesteś w stanie dużo łatwiej zmienić balans auta. W spalinowych wystarczy hamowanie silnikiem, więc tutaj wystarczyłby minimalny regen.
To nie ma znaczenia na publicznej drodze, tylko na publicznej drodze możliwość wyłączenia ESP nie ma również znaczenia... No i do tego w Tesli jest taki efekt że jak puścisz gaz w trybie tego niewydarzonego "driftu" od enhance to jedziesz jak na sprzęgle, ale jak delikatnie dodasz gazu to jest moment w którym auto jednak trochę hamuje silnikiem elektrycznym - coś jakbyś redukował bieg bez dobrego dobrego dobrania obrotów, strasznie to irytujące.
Z innych wkurzających rzeczy to nie działa u mnie tryb rwd. Owszem odłącza przedni silnik ale auto przechodzi w tryb awaryjny, wyświetla się żółwik i na tylny stator podaje tylko jakoś promil mocy - dynamika jak w skodzie w gaziutku - zgłaszałem to - odpowiedź "u nas działa, a nie mamy każdej możliwej wersji Tesli żeby to naprawić"... Dlatego tak średnio to polecam :) są i jeszcze cechy własne Tesli które to pogarszają - fabryczne hamulce w Y i 3 to jakieś nieporozumienie. Owszem jak jest regen to jest spoko, nawet przy dynamicznej jeździe, ale jak wyłączyć zupelnie regen to jest niebezpieczne nawet jadąc po publicznej drodze bo siła hamowania to żart - hamulce naprawdę są za słabe na masę auta, łatwo się przegrzewają i co najgorsze jak już wyłączysz ten ESP i chcesz poszaleć to okazuje się że brake bias jest strasznie na przód co tylko pogarsza sytuację (chociaż to jest zrozumiałe w każdej innej sytuacji - regen hamuje w większości tyłem więc w normalnej sytuacji to ma sens, ale przy wyłączonym regenie jest dramat)
 

Paweł M.

Posiadacz elektryka
Jak jesteś z okolic 3M to możemy się spotkać i przetestujesz. W mojej TM3 mam zamontowane tak, że łatwo będzie odłączyć.
Wow, dziękuję za propozycję, mieszkam pod Wrocławiem więc będzie ciężko to przetestować 😀
zamówiłem, bo i tak zależy mi na kilku innych funkcjach jakie daje commander.
 

Paweł M.

Posiadacz elektryka
Dlatego tak średnio to polecam :)
czyli nie ma co się łudzić że 2 tonowy suv EV naszpikowany elektroniką będzie chodził po zakrętach jak stary dobry spalinowy RWD? Nie dziwi mnie to, choć przyznam że na to liczyłem 😃

fabryczne hamulce w Y i 3 to jakieś nieporozumienie. Owszem jak jest regen to jest spoko, nawet przy dynamicznej jeździe, ale jak wyłączyć zupelnie regen to jest niebezpieczne nawet jadąc po publicznej drodze bo siła hamowania to żart - hamulce naprawdę są za słabe na masę auta, łatwo się przegrzewają
fakt, są słabe, tarcze niby duże, może to kwestia zacisków?
W performance też takie są?
 

Gilim

Zadomawiam się
czyli nie ma co się łudzić że 2 tonowy suv EV naszpikowany elektroniką będzie chodził po zakrętach jak stary dobry spalinowy RWD? Nie dziwi mnie to, choć przyznam że na to liczyłem 😃


fakt, są słabe, tarcze niby duże, może to kwestia zacisków?
W performance też takie są?
Od dłuższego czasu takie same. Różne są tylko kolory zacisków.
 

eimi

Pionier e-mobilności
Przy hamulcach proponuje raz na jakiś czas pojeździć bez rekuperacji żeby zawsze ładnie były dotarte - w szczególności wygrzać je po każdej myjni. W przeciwnym razie robią się porowate i nie mają pełnej powierzchni styku. Muszą się błyszczeć, nie mogą być matowe, co się dzieje przy normalnej jeździe z rekuperacja. Zimne też gorzej hamują niż trochę rozgrzane.
 

Hermes

Posiadacz elektryka
U mnie jest inna ciekawostka - dużo więcej pyłu hamulcowego jest na tylnych kołach niż na przednich. Dziwne. A często używam hamulców.
Zgadzam się, że są słabe - co do zasady.
Tym niemniej dziwne to jest dla mnie, że hamuje głównie tylna oś.
 

eimi

Pionier e-mobilności
U mnie jest inna ciekawostka - dużo więcej pyłu hamulcowego jest na tylnych kołach niż na przednich. Dziwne. A często używam hamulców.
Zgadzam się, że są słabe - co do zasady.
Tym niemniej dziwne to jest dla mnie, że hamuje głównie tylna oś.
A jak kilka razy mocniej zahamujesz w trybie N (wyłączona rekuperacja) to cieplejsze są przednie tarcze czy tylne? U mnie przednie wyraźnie cieplejsze.
 
Top