tesla y rok 2023

jarek S

Nowy na Forum
Witam wszystkich użytkowników tesly Y mam do was takie pytanie nosze sie z zamiarem kupna Tesli Y

Tesla Y Long Range AWD z roku 2023 lub nowej ale podstawowej z napedem na tyl​

jak uważacie co jest lepsze mniej awaryjne .nadmieniam iż ma to byc moj pierwszy elektruk i nie mam żadnego doświadczenia w tej materii.Za wszelkie informacje i doradztwo z góry dziekuje
 

cwireq

Posiadacz elektryka
Ciężko będzie coś znaleźć z 2023 roku. Dużo zależy ile chce wydać, ale ogólnie teraz jest dobry czas na zakup jeszcze wersji przedliftowej. Z tego co widzę będzie problem dostać model y w wersji RWD bo przestali go produkować z powodu przestawienia linii na yunipera.

Pozostaje TMY LR RWD zastanawiam 215k która można dostać w promocyjnym leasingu 0.99proc.
Od tego dotacja -30k
Refferal -2k

I wychodzi TMY najlepszym zasięgiem za 183k na minimalnych odsetkach.

Za jaką kwotę masz na oku TMY AWD z 2023?
 

cwireq

Posiadacz elektryka
gotówka .samochód na gwarancji choć obawiam sie tesli mowia ze jest awaryjna
W przypadku zakupu za gotówkę to już trzeba samemu przemyśleć czy warto dołożyć 13k aby cieszyć się nowym autem. Oczywiscie moim zdaniem na pewno.

Co do awaryjności, nie wiem co słyszałeś. Czy chodzi Tobie o niemiecki raport o awaryjności tesli który twierdził ze kilkuletnie tesle nie przechodzą ich przeglądu technicznego. Koniec końców okazało się że chodziło o nierówna siłę hamowania co było spowodowane nie używaniem wspomnianych hamulców. Tesla aktualnie stara się programowo wypalac hamulce i ten mały.problem teoretycznie powinien być dużo mniejszy.

Jeśli chodzi o ogólna awaryjnosc to wydaje mi się że jest ona srednia w stosunku do rynku. Ja swoją tesle mam pol roku i zero problemów, ale to trochę za krótko aby się wypowiadać. Na forum jest taki jeden felerny TM3 co się wiecznie psuje, ale jeśli chodzi o TMY 2024+ to jest to dowc dobrze dopracowane auto. Ale to musisz na forum poczytać.

Głównym atutem tesli jest przyjemność z jazdy - taka jaka dają dużo droższe auta i na pewno nie rodzinne.

Na pewno warto się przejechać przed zakupem...
 

jarek S

Nowy na Forum
Byłem w Katowichch przejechałem sie Y jest twardy i ciężki czuc te 2t .Ale taka przejażdżka to nic nie daje trzeba trochę pojeżdzić żeby moc coś powiedzieć. Myśałem tez o Kia e niro .ale ten tablet i te wszystkie widżety robią wrażenie .a jak sytuacja z bateria w twjej tesli podobno w pierwszych dwóch latach degradacja osiaga 10% potem zwalnia degradacja
 

cwireq

Posiadacz elektryka
Byłem w Katowichch przejechałem sie Y jest twardy i ciężki czuc te 2t .Ale taka przejażdżka to nic nie daje trzeba trochę pojeżdzić żeby moc coś powiedzieć. Myśałem tez o Kia e niro .ale ten tablet i te wszystkie widżety robią wrażenie .a jak sytuacja z bateria w twjej tesli podobno w pierwszych dwóch latach degradacja osiaga 10% potem zwalnia degradacja

Po pol roku degradacja u mnie 1%. Faktycznie na początku szybsza. Na 10proc to trzeba będzie ze 120k zrobić i z 5 lat poczekać.

Pomyślałbym na Twoim miejscu czy nie wziąć leasingu 0.99 ,a gotówkę sobie na lokatę 5% odłożyć. Teoretycznie rocznie się będzie do przodu jakieś 4,5k-6k (np na AC). W razie czego jest i poduszka bezpieczeństwa. Chyba że to nie zakup na JDG.

Jeszcze jedna uwaga: TMY z 2023 ma sprzęt HW3 co może być ważne w pewnej przyszłości w kwestii FSD. TMY 2024+ ma mocniejszy komputer i lepsza rozdzielczosc kamer.
 
Top