Tesla Y / VW ID.4 / Kia Niro EV, co wybrać?

pawcjo

Posiadacz elektryka
Doradźcie, co wybrać z tej trójki.
Mam zamówione Niro EV XL za 202 tys. na marzec. Zalety to dość bogate wyposażenie za najniższą w stawce cenę, jako jedyne ma wentylowane fotele i szyberdach. Wady to brak napędu 4x4 i świateł Matrix lub chociaż dynamicznych ledów.
Tesla Y, ewentualnie 3 bo Y tak średnio mi się podoba, ale jest praktyczniejsza. Wady: brak wentylacji, HUD, android auto, czujników, matriksów. Napęd 4x4 jest ale trzeba już dać z 70 tys. więcej niż za Kia. Zalety: planowanie, ładowanie, przy LR wrażenia z jazdy, "to Tesla". Mam obawy, czy jeżeli Tesla, to czy nie poczekać ma grudniowy lifting.
ID.4 jest najlepszy z tej trójki ale drogi bo z 270 za 4x4 trzeba dać. Nie ma jednak powyższych wad, jeździło nim mi się bardzo komfortowo. Wady to jest to, że Niemcy tak o umieją w elektryki. Nie wiem, czy będzie go łatwo odsprzedać.
Robię dzienne trasy od 80 km do 200 km. Sporadycznie dłuższe wyjazdy, więc ładowanie nie będzie najważniejsze. Mam fotowolataikę. Mieszkam na górce, stąd akcent na 4x4 i sporo jeżdżę po lasach świtem i wieczorem, dlatego akcent na światła. Zazwyczaj jeżdżę sam.
Pozostać przy Kia z powodu ceny, czy się szarpnąć na Teslę/ID.4? Jak na Tesla to SR, czy dopłacić do LR? Cena 200 tys. to jest dla mnie optymalna i jak nie muszę, to wolałbym przy niej pozostać.
Może pojezdzić 2 lata Niro i zobaczyć? Będę żałował? Co radzicie?
 

Bronek

Pionier e-mobilności
OK. Z każdym rokiem będzie trudniej i oby tak było. Ale jak kasy wystarczy to warto przełknąć dizajnerskie fochy, gdy rozważamy wybór Tesli. Co innego gdy tej marki nie rozważamy.
Wtedy wiadomo zaczyna się szukanie, bo to bo tamto itd
Wg mnie branie elektryka z napędem na jedną oś, to jest szkoda stracić to co dają elektryki. Miałem takiego i to smutne jak buksuje na skrzyżowaniu podobnie do przednionapedowych spaliniakow.
Jesli kupujemy samochód tylko jako "domowy autobus" , to można mieć cokolwiek co tanio jedzie i nie ma co tu dyskutować o zaletach innych jak cena i bezawaryjność . Bo to jak picie wody z kranu, mus to mus.
Póki co jest jeden lider w tej grupie samochodów popularnych i chyba się niewiele zmieni w ciagu najbliższej przyszłości? .
Tesla coś chyba jeszcze do tego kombinuje?
 

Cav

Pionier e-mobilności
wybór był mniejszy u konkurencji 2 lata temu ale tak jak Tesla była przed konkurencją dobre 5 lat na przód wtedy to teraz pewnie jest podobnie.
Nie bardzo, bo Tesla ma te same modele co 2 lata temu, a konkurencja mocno podgoniła.
Ev6 i ioniq5 np. dwa lata temu nie były znane, a oba te auta już w kilku aspektach prześcignęły Teslę.
W innych Tesla jest nadal lepsza, ale już nie ma przepaści.
 

Szatan

Posiadacz elektryka
Nie bardzo, bo Tesla ma te same modele co 2 lata temu, a konkurencja mocno podgoniła.
Ev6 i ioniq5 np. dwa lata temu nie były znane, a oba te auta już w kilku aspektach prześcignęły Teslę.
W innych Tesla jest nadal lepsza, ale już nie ma przepaści.
Mogą prześcigać w ilu im się tam chce aspektach ale jeśli chodzi o te najważniejsze czyli zużycie energii, zasięg, przyśpieszenie do ceny to konkurencja leży. Potarzałem do już wielokrotnie, jeśli ktoś ma wątpliwości to przejechać się Tesla a jeśli nie dowierzamy własnym uczuciom i opinii innych zapraszam do zapoznaniem się z filmami Murno Live gdzie oni nie tylko rozbiera Tesle ale również inne elektryki i pokazuje gdzie i dlaczego Tesla wyprzedza konkurencję.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Mogą prześcigać w ilu im się tam chce aspektach ale jeśli chodzi o te najważniejsze czyli zużycie energii, zasięg, przyśpieszenie do ceny to konkurencja leży.
Ale wystarczy żeby część klientów odebrać......
Co do zasięgu - no faktycznie zasięg TMY RWD jest tak ogromny, że nikt nie dorównuje....
 

Szatan

Posiadacz elektryka
Ale wystarczy żeby część klientów odebrać......
Pewnie, że wystarczy bo niektóre osoby używają excela przy wyborze auta, wypisując sobie zalety i wady poszczególnych aut i biorą to co ma więcej lub mniej wad zapominając zwyczajnie, że każda cecha auta czy waga czy zaleta ma różną wagę.
Co do zasięgu - no faktycznie zasięg TMY RWD jest tak ogromny, że nikt nie dorównuje....
Gdyby tylko Tesla oferowała jakąś inna wersje TMY z większym zasięgiem! :D
 

Teslowychopak

Posiadacz elektryka
@Szatan i @Bronek to niekoniecznie jest tak...
U mnie mogę się przejechać jaką chcę Teslą (tak naprawdę to do portu w moim mieście przypływają wszystkie dostawy Tesli do UK). Ale nie mam takiego parcia bo:
- M3 mi nie odpowiada bo jest sedanem,
- MY jest dla mnie jak napompowana żaba (sorry ale taka jest moja ocena), choć to na pewno OK samochód,
- mój ID.3 spełnia wszystkie moje zachcianki i kosztuje mnie 343 funty miesięcznie w wynajmie (który właśnie przedłużyłem o następne 6 m-cy od kwietnia). Żadna z Tesli nie zejdzie do tego poziomu cenowego obecnie nawet po ich ostatnich sporych obniżkach:

View attachment 8881

Jak już wielokrotnie tu pisałem, nie ma jednego rozwiązania EV dla wszystkich nawet jeśli Tesla jest najlepsza ;)
Mój kolega ma ID3 i powiem ci że nigdy bym go nie kupił ,Każda Tesla obojętnie jaka jest o lata świetlne do przodu z VW .Plastiki to tragedia, aplikacja to jakiś żart, dla mnie to auto [powinno kosztować 99tys zł .
 

Szatan

Posiadacz elektryka
Mój kolega ma ID3 i powiem ci że nigdy bym go nie kupił ,Każda Tesla obojętnie jaka jest o lata świetlne do przodu z VW .Plastiki to tragedia, aplikacja to jakiś żart, dla mnie to auto [powinno kosztować 99tys zł .
Różnica w cenie między ID3 a Teslą nie oddaje skoku technicznego które dzieli te auta ale ID3 fajnie się jeździ z tym silnikiem 204KM i napędem na tył na pewno dużo lepiej niż tymi wszystkim elektrykami z napędem na przód. Jeśli stać mnie byłoby na ID3 a na Tesle już nie to byłbym na pewno zadowolony z ID3 ale jak wiadomo nie dosyt by został. Testowałem ID3 przez zamówieniem Tesli i podobało mi się to auto, a Tesle i tak zamówiłem w ciemno :)
 
Top