Tesla Y / VW ID.4 / Kia Niro EV, co wybrać?

pawcjo

Posiadacz elektryka
Doradźcie, co wybrać z tej trójki.
Mam zamówione Niro EV XL za 202 tys. na marzec. Zalety to dość bogate wyposażenie za najniższą w stawce cenę, jako jedyne ma wentylowane fotele i szyberdach. Wady to brak napędu 4x4 i świateł Matrix lub chociaż dynamicznych ledów.
Tesla Y, ewentualnie 3 bo Y tak średnio mi się podoba, ale jest praktyczniejsza. Wady: brak wentylacji, HUD, android auto, czujników, matriksów. Napęd 4x4 jest ale trzeba już dać z 70 tys. więcej niż za Kia. Zalety: planowanie, ładowanie, przy LR wrażenia z jazdy, "to Tesla". Mam obawy, czy jeżeli Tesla, to czy nie poczekać ma grudniowy lifting.
ID.4 jest najlepszy z tej trójki ale drogi bo z 270 za 4x4 trzeba dać. Nie ma jednak powyższych wad, jeździło nim mi się bardzo komfortowo. Wady to jest to, że Niemcy tak o umieją w elektryki. Nie wiem, czy będzie go łatwo odsprzedać.
Robię dzienne trasy od 80 km do 200 km. Sporadycznie dłuższe wyjazdy, więc ładowanie nie będzie najważniejsze. Mam fotowolataikę. Mieszkam na górce, stąd akcent na 4x4 i sporo jeżdżę po lasach świtem i wieczorem, dlatego akcent na światła. Zazwyczaj jeżdżę sam.
Pozostać przy Kia z powodu ceny, czy się szarpnąć na Teslę/ID.4? Jak na Tesla to SR, czy dopłacić do LR? Cena 200 tys. to jest dla mnie optymalna i jak nie muszę, to wolałbym przy niej pozostać.
Może pojezdzić 2 lata Niro i zobaczyć? Będę żałował? Co radzicie?
 

nabrU

Moderator
Nie będę bronił ID.3 bo plastiki rzeczywiście nie są wysokich lotów (choć VW twierdzi, że są z 'odzysku' dlatego takie). Software / infotainment jest coraz lepszy z każdym FW i mnie się nic nie wiesza / laguje od poprzedniego FW (może kolega miał stare FW).
Gdy go brałem w wynajem w kwietniu 2021 można było moją wersję (Family Performance Pro) kupić za ok. 28 tyś. funtów z rabatami. Tesla M3 SR wtedy kosztowała pewnie tyle co teraz czyli ok. 42 tys. funtów. Nie jestem przekonany czy oba samochody dzieliło 14 tys. funtów na korzyść Tesli.

Obecnie gdy taki ID.3 to 40 tys. funtów i czekać trzeba na niego z rok, a M3 SR za 42 mam od ręki pewnie bym myślał inaczej.

Jeśli stać mnie byłoby na ID3 a na Tesle już nie to byłbym na pewno zadowolony z ID3 ale jak wiadomo nie dosyt by został.

I to niejako podsumowuje moje podejście, choć niedosytu nie odczuwam i cieszę się z tego co mam, bo nie wszystkich stać na 'plejdy' nawet jak się mieszka w UK ;)
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
(na żywo Y wygląda fajnie dla rodziny jest super no wsiadanie emeryckie też ma lepsze od płaskiej Trójki, plus pakowność).
Wygląd rzecz względna (dla mnie jest dość generyczny i nijaki, do tego nieproporcjonalny). Ilość miejsca na nogi/głowę zacna, ale już na szerokość z tyłu słabiej niż konkurencja. A jeśli chcesz tam zmieścić 3 osoby, to 5 cm robi róznicę. Miejsca na bagaż mnóstwo.
 

nabrU

Moderator
Sorki z mój off topic @pawcjo , ale brałeś pod uwagę ID.4, a to tak naprawdę to samo (pod wieloma względami) co ID.3.

Przyznam też szczerze, że moje wypowiedzi tutaj nie są po to aby kogoś przekonać do ID.3, tylko pokazać, że Tesla to nie wszystko (choć tak się ze statystyk sprzedaży i wypowiedzi na tym forum wydaje). Bo w jednym wątku pisze się o tym jaka to przepaść itp, a w innym, że jakieś śruby trzeba przykręcać i drzwi regulować.

To tak jak z iPhone, są jego 'wyznawcy', a są i tacy (ze mną włącznie), którzy są szczęśliwi z Androidem.
 

Teslowychopak

Posiadacz elektryka
Nie będę bronił ID.3 bo plastiki rzeczywiście nie są wysokich lotów (choć VW twierdzi, że są z 'odzysku' dlatego takie). Software / infotainment jest coraz lepszy z każdym FW i mnie się nic nie wiesza / laguje od poprzedniego FW (może kolega miał stare FW).
Gdy go brałem w wynajem w kwietniu 2021 można było moją wersję (Family Performance Pro) kupić za ok. 28 tyś. funtów z rabatami. Tesla M3 SR wtedy kosztowała pewnie tyle co teraz czyli ok. 42 tys. funtów. Nie jestem przekonany czy oba samochody dzieliło 14 tys. funtów na korzyść Tesli.

Obecnie gdy taki ID.3 to 40 tys. funtów i czekać trzeba na niego z rok, a M3 SR za 42 mam od ręki pewnie bym myślał inaczej.



I to niejako podsumowuje moje podejście, choć niedosytu nie odczuwam i cieszę się z tego co mam, bo nie wszystkich stać na 'plejdy' nawet jak się mieszka w UK ;)
Koledze strasznie przeszkadza ładowanie na AC 7kwh czy ty też tak masz?
 

Halisep

Posiadacz elektryka
Przyznam też szczerze, że moje wypowiedzi tutaj nie są po to aby kogoś przekonać do ID.3, tylko pokazać, że Tesla to nie wszystko (choć tak się ze statystyk sprzedaży i wypowiedzi na tym forum wydaje). Bo w jednym wątku pisze się o tym jaka to przepaść itp, a w innym, że jakieś śruby trzeba przykręcać i drzwi regulować.

To tak jak z iPhone, są jego 'wyznawcy', a są i tacy (ze mną włącznie), którzy są szczęśliwi z Androidem.
I to jest odpowiednie podejście. To już nie jest 2016 rok, kiedy wybierało się tylko pomiędzy Teslą S/X i nissanem leafem I. Wtedy wybór był prosty, bo realnie go wcale nie było. Konkurencja się obudziła i dzisiaj można wybrać to co się polubi najbardziej, a nie to co po prostu jest dostępne. Jestem przekonany, że każda osoba szukająca samochodu dla siebie, jest w stanie samodzielnie zdecydować, które cechy uważa za kluczowe i racjonalnie podjąć decyzję o zakupie.
 
Top