Tesla zawyża przebieg?

boa

Pionier e-mobilności

staarek

Fachowiec
Natknalem sie na taki artykul, (nie wiem czy jest rzetelny, bo nie mam i nigdy nie mialem Tesli) zastanawiam czy ktorys z uzytkownikow mial podobne spostrzezenia?

Właściciele Tesli w Stanach skarżą się na forach, że ich auta obiecują rażąco zawyżony zasięg, który po połowicznym rozładowaniu akumulatora maleje nieproporcjonalnie szybko. Wizyty w serwisie celem rozwiązania problemu są w ostatniej chwili odwoływane, a zlecenia naprawy – zamykane. To efekt działania powołanych w tym celu tzw. Diversion Teams. Trwający od kilku lat proceder został nagłośniony przez agencję Reuters.

 

zibizz1

Pionier e-mobilności
@staarek
Thread 'Tesla zawyża przebieg?' https://forum.elektrowoz.pl/threads/tesla-zawyza-przebieg.8804/

To że zawyża zasięg to normalne, bo niektórzy amerykanie moze nie kumają ze Tesla wyświetla zasięg EPA na baterii a nie ten realny wynikający z tego jak jeżdżą.

Natomiast podejrzane może być że np na pierwszych 50% zrobimy 200km a na drugich 50% juz tylko 150km.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
masz tak?
Nie zwracałem na to uwagi, mie wiem, ale taka sytuacja jest też opisana w tym artykule.
I w innych urządzeniach na akumulatory takie coś sie często zdarza bo Volty często przekładanie sa na % czyli 50% jest przy średnim napięciu. Czyli w górnej połowie baterii mamy większe napięcie i większą moc przy takim samym prądzie a w dolnej części baterii niższe napięcie i mniejsza moc przy tym samym prądzie. I w ten sposób ilość energii powyżej 50% jest większa niz ta poniżej 50%. Ale myślę że BMS w samochodzie powinien ogarniać takie rzeczy i 50% nie powinno dzielić napięcia na pół ale energię jaka mozna uzyskać z baterii
 

staarek

Fachowiec
Top