TeslaMagic - CAN/Boot chiptuning Tesla S,X (3,Y-w testach)

tpirowski

Fachowiec
To projekt - odprysk z naszego większego projektu do aut elektrycznych (protectbattery.life), ale może kogoś zainteresuje. Tu testuję na X 2018, MCU2, 2024.38
Można zmieniać dużo parametrów, w tym można zwiększyć moc (na razie ustawiłem +50kW, bo pojeździłem na +100kW, z gaśnicą pod ręką, :cool: żeby zobaczyć, czy upalę bezpiecznik w baterii, albo czy nie złapie jakiegoś błędu, ale tylko zepsułem prawą przednią półoś - grzechoce teraz. Cóż, życie wynalazcy...).
Docelowo część map (progresja startu, konwersja pedału gazu, wszelkie limity) będzie można ustawiać z aplikacji na PC/Mac, o ile życia mi starczy na te wszystkie projekty.
Wrzucę wkrótce dalsze filmy, w tym testy na hamowni. Nie badałem jeszcze na naszych hamowniach w laboratorium, choć czuję, że jedzie wyraźnie lepiej, no i wskaźnik mocy idzie dalej.

 

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
Mega, jak nie pozbędę się swojej do ukończenia gwarancji, na bank będę zainteresowany zakupem tego cacka :)
 

tpirowski

Fachowiec
Mega, jak nie pozbędę się swojej do ukończenia gwarancji, na bank będę zainteresowany zakupem tego cacka :)
A to wystarczy wypiąć z auta i zresetować je i już nie ma śladu.
A telemetrycznie nie da się tego wykryć.
Wada tylko w Tesli Highland i zapewne w Juniper, że montaż jest nie za klapką na środku konsoli, ale w słupku prawym pod plastikiem i jak się często jeździ na serwis, to trzeba demontować, bo mogą chcieć się tam podpiąć, a jakby znaleźli, to zapewne by ich to nieco zeźliło :)
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
Wiem, już mi to z USA napisali. Kombinuję, jak to zrobić.
Rozumiem, że muszę wyłączyć przedni motor i wyłączyć kontrolę trakcji.
Ale po co chcesz wyłączyć przedni motor? I dlaczego? Wiesz jak on działa?
 

tpirowski

Fachowiec
Ale jak chcesz go wyłączyć?
No cóż, wyjaśniając, jak to kontrolujemy, to by było niedobre biznesowo, bo dochodzimy do takich rzeczy ciężką pracą i badaniami.
Dla użytkownika - wpinasz nasz CAN/Boot dongle do CAN auta (przez odpowiedni adapter), łączysz z apką TeslaMagic, klikasz DriftMode i dopóki tego nie wyłączysz, samochód będzie podawał tylko moc do tylnego silnika, a przedni pozostanie wyłączony. Oczywiście auto będzie słabsze, ale tylny silnik można podkręcić, klikając przycisk Tuning (25kW mocy mu przybędzie). Wyłączy się też kontrola trakcji (zapali się kontrolka na desce rozdzielczej).
Jak wyłączysz, to wszystko wraca do normy.

Mogę dowolnie przesuwać podział mocy pomiędzy silnikami w czasie rzeczywistym.
Od 0-100 (tylny napęd), poprzez stałe 50-50 (tryb terenowy), aż do 100-0 (przedni napęd).
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
Jeśli byłaby to prawda, to pierwszy leciałbym z gotówką. Bardzo czekam na taki produkt.
Ale doświadczenie uczy, żeby nie rzucać się na takie szumne hasła bez rozumu.

Pytanie poszło, dość trudne, ponieważ widzę, że może być problem, czytaj spalone inwertery/silniki.

Jak rozwiązałeś problem prawny?
Wiesz w jakim kierunku idziesz?


Pytania są po to, żeby wykluczyć scam i czy w 100% wiecie co robicie.
 
Last edited:
Top