TeslaMagic - CAN/Boot chiptuning Tesla S,X (3,Y-w testach)

tpirowski

Fachowiec
10kW+ dla regeneracji to relatywnie mało.

Zdecydowanie można dać więcej, i faktycznie dobrze to skorelować z temperaturą.
I paradoksalnie, może to być cholernie przydatne, np. zimą w terenie górskim.

Czasami regen podstawowy jest po prostu za słaby.
Sam mieszkam w górkach już i dlatego m.in. dałem tę regenerację nawet przy niskich temp (ja zaczynam jazdę do pracy od zjechania z dużej góry i nigdy nie miałem regeneracji jak zimno, a teraz mam choć tyle, że nie przyśpiesza jak głupi, tylko trzyma go trochę.

Mało niestety wiem o chemii baterii w Teslach. Muszę doczytać, więcej dowiedzieć się, jak to znosą X,S, jak dam więcej "na zimno", bo 3,Y na pewno mogą mieć więcej. Zrobię w przyszłym tygodniu próby na 3, bo pożyczyłem od pracownika :) to zobaczę, co by było, gdybym dał np 8-15kW (zimna-ciepła) - jak się tym jeździ.

Boję się trochę tak "na pałę" wewalić tam dużą regenerację, żeby jednak nie zarzygać elektrody litem.
 

UseYbrain

Posiadacz elektryka
10kW+ dla regeneracji to relatywnie mało.

Zdecydowanie można dać więcej, i faktycznie dobrze to skorelować z temperaturą.
I paradoksalnie, może to być cholernie przydatne, np. zimą w terenie górskim.

Czasami regen podstawowy jest po prostu za słaby.
Miałem już kilka uslizgow kół na mokrych pasach. Musi być zachowane bezpieczeństwo.
 

tpirowski

Fachowiec
Miałem już kilka uslizgow kół na mokrych pasach. Musi być zachowane bezpieczeństwo.
Chyba nawet bardziej chodzi o to, żeby regeneracja szybciej narastała i choćby szczątkowa (powiedzmy 2kW) była na mrozie, niż żeby ładować maksymalną mocniej.

Ja przezornie dałem tą regenerację dodatkową tylko na przednim silniku (łatwiej kontrolować w krytycznej sytuacji), ale naprawdę +8-10kW to jest max, bo więcej, to jakby kotwicę rzucił, albo brony ciągnął.
Najwięcej zyska się w zimie, a przy jeździe autostradowej to nawet zasięg poprawia się, jak wyłączyć regenerację (bo więcej mamy toczenia i mniej "przypadkowych" regeneracji.
Efektywność tego toczenia z nawiązką nadrabia brak regeneracji. To Paweł Drozd zauważył jako pierwszy, ale już to badaliśmy i miał rację. Na autostradę to bez regeneracji albo bardzo niska.
Ogólnie to trzeba będzie jeszcze rozkminić i potestować - pozbieram opinie od testerów i wrócę z tematem.
 
Top