test samochodow w warunkach zimowych

TomRS

Pionier e-mobilności
Nie ma lepszej metody jak podlicznik przed evse w domu i liczenie jak z takowoaniem .Ile weszlo ile przejechalem
A nie istnieje pewnie żadna metoda dostepna przeciętnemu kierowcy aby zbadać jak to jest w publicznych ładowarkach AD i DC ?. Jakie przeklamania itp .
Są jakieś?

PS a i nawet te podliczniki roznego pochodzenia potrafia roznie liczyc . Mam taki jeden tani co w miesiącu dawal roznicę 3 -4 % in plus
Czyli te dane które podaje Teslowy WC to nie jest energia pobrana z sieci ?
 

TomRS

Pionier e-mobilności
Nie, nie mylisz się. Tesla przekłamuje nieco.

Tyle, że zależy na jakim trybie jechałeś.
Tryb Insane, grzeje oprócz kabiny też mocno baterię(żeby była dostępna cała moc) a to ssie z baterii ostro.
Na trybie chill zużycie jest znacznie mniejsze(przy tej samej prędkości) - ale za dużo tu zmiennych żeby było to na 100% pewne.

Trzeba zrobić test!
Natchnąłeś mnie :) Poprzedni "test" jechałem w trybie Standard. Dziś zanim ruszyłem w drogę autem naładowanym do 70%, przełączyłem się na Chill. Wszystkie pozostałe rzeczy pozostawiam bez zmian, zobaczymy czy będą jakieś znaczące różnice. Choć nie wiem czy wytrwam, bo jedzie jakby się zepsuł ;)
Nawiasem mówiąc, miałem wrażenie jakby układ kierowniczy i zawieszenie inaczej pracowały - jakoś tak bardziej spójnie. Ale może to zmniejszony wpływ napędu na zachowania auta.
 

blazej

Pionier e-mobilności
Żeby sprawa była jasna - nie płaczę tu krokodylimi łzami, że drogo, bo wg mnie to nadal relatywnie tanio w porównaniu do ICE w takich warunkach. Do tej pory mówiłem wszystkim, że 100 km po mieście kosztuje mnie zimą 20-22 pln. Ale wychodzi na to, że nieźle im nakłamałem ;)
Oj tak, jazda po Poznaniu kosztuje. Rano włączam grzanie auta, wrzucam syna do auta, jedziemy do przedszkola, odprowadzam go. Przed pójściem po niego do przedszkola włączam grzanie auta, wrzucam go do ciepłego samochodu, jedziemy do domu. Zostawiam go - wracam do biura autem, wracając znów grzeje przed jazdą wieczorem. Taki cykl daje super komfort, ale... tak jeżdżąc 15-20 km dziennie mam zużycie liczone z % baterii na poziomie 300Wh/km w tygodniach z wyraźnie ujemną temperaturą (na poznań takie -4 do -6) i ok. 270Wh/km w okolicach zera stopni. Komputer tesli z jazdy pokazuje 200-240Wh/km.

Zupełnie inaczej to wygląda, kiedy jadę w trasę krajówką do rodziców. -4 stopnie, 120 km do przejechania, grzeję przed jazdą, przejeżdżam w 1h40min cały dystans, na wylocie z Poznanie okrutne korki bo piątek. Tesla raportuje średnie zużycie 148Wh/km, zużywam na tę trasę 23% baterii, więc realnie przy takim mrozie mam zużycie na poziomie 173Wh/km.
 

cooler

Pionier e-mobilności
przełączyłem się na Chill. Wszystkie pozostałe rzeczy pozostawiam bez zmian, zobaczymy czy będą jakieś znaczące różnice. Choć nie wiem czy wytrwam, bo jedzie jakby się zepsuł
Dlatego zostawiłem Teslę jako tylko moje auto. Z żoną musiałem jeździć na Chill, z dziećmi to samo, a wtedy Tesla M3 AWD traci prawie wszystkie zalety dla których ją kupiłem. Oprócz przyspieszenia i prowadzenia, zostaje tylko grzanie/chłodzenie :(
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Czyli te dane które podaje Teslowy WC to nie jest energia pobrana z sieci ?
Masz trzy miejsca w apk gdzie podają ile
Po naciśnięciu i przytrzymajiu slupka wyswietli Ci sie i data i ile
Więc do wyboru do koloru a evse pokazuje najmniej
To jeden i ten sam dzień
Nie mierzę zewnętrznie, ale z ww powodu nie mam zaufania do tego co sobie pokazuje te urzadzenia
Podobnie robi PC itp ...



share_1015516158922662464_copy_345x379.jpg
share_2077938764821506330_copy_648x602.png
share_5795191333184566927_copy_432x836.jpg
 

ztsgusz

Pionier e-mobilności
Na Elektrowozie jest artykuł o nowych bateriach CATL: https://elektrowoz.pl/magazyny-ener...-firma-ma-tez-na-iony-o-gestosci-0175-kwh-kg/, ale nie ma niczego o najciekawszej dla mnie i pewnie dla @cooler baterii - chyba pierwszy raz słyszę o planach na 180 kWh w sedanie o 3-metrowym rozstawie osi:
The upgraded product consists of an NCM battery and NCM self-forming anode battery, achieving more than 180 kWh capacity in a 3-meter wheelbase sedan and surpassing 1,500 km of pure electric range, CATL said.

Niestety pewnie trzeba będzie poczekać conajmniej kilka lat, zanim podobna bateria dostanie się do produkcyjnych EV w Chinach, a później w Europie.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Niestety pewnie trzeba będzie poczekać conajmniej kilka lat, zanim podobna bateria dostanie się do produkcyjnych EV w Chinach, a później w Europie.
Większość chińskich producentów zeszła z cyklem projektowym nowego modelu poniżej 2 lat więc sądzę że raczej na rynku chińskim zobaczymy coś szybciej niż te dwa lata (na pewno już coś projektują pod taką baterię). A w Europie to ciężko powiedzieć, zależy od tego jak i ile rynku zdobędą wcześniej.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Na Elektrowozie jest artykuł o nowych bateriach CATL: https://elektrowoz.pl/magazyny-ener...-firma-ma-tez-na-iony-o-gestosci-0175-kwh-kg/, ale nie ma niczego o najciekawszej dla mnie i pewnie dla @cooler baterii - chyba pierwszy raz słyszę o planach na 180 kWh w sedanie o 3-metrowym rozstawie osi:


Niestety pewnie trzeba będzie poczekać conajmniej kilka lat, zanim podobna bateria dostanie się do produkcyjnych EV w Chinach, a później w Europie.
Bardzo liczę na postęp w tej dziedzinie, dzięki za cynk, będę im kibicował! Przy zasięgach TM3 z baterii 180kWh po raz pierwszy zgodził bym się że podczas ładowania można coś zjeść :)Bo dziś jedzenie obiadu co mniej niż 2h na autostradzie jest wybitnie niezdrowe :p

Perspektywa paru lat też mi pasuje, w tej chwili mam aż za duży park samochodowy więc będzie mi łatwiej zdecydować czego się pozbyć za te parę lat.:unsure:

Myślę że podobne informacje dają nadzieję na bardzo uniwersalne BEV-y, takie co i do miasta ale też i na trasę się nadają, wielkości Polo/Toyoty Yaris itp, co zdecydowanie ruszy wolumen sprzedaży i przekona opornych.
Wróżę więc że wraz z implementacją podobnych baterii nadejdzie wreszcie złota era elektryków co zepchnie ICE do lamusa - padną ostatnie bastiony ich przewag - jazda w trasie i czas ładowania. Oby szybko!!!
 
Last edited:
Top