No i co z tego testu wyszło? W sumie prawie nic.
Producenci nie zmienili się od zarania dziejów, wcześniej można było trochę pokolorować dane nt. zużycia paliwa czy ilości kucyków pod maską, teraz kantuje się na zasięgi
Wyszło na to, że producenci MOGĄ, ale nie chcą robić aut o zasięgu większym niż ~500km bo:
-nie opłaca się
-auta stają się cięższe i bardziej skomplikowane
-99% społeczeństwa(-
@cooler 
) nie potrzebuje pojechać 500km NA RAZ.
-jeszcze zbyt niski popyt na BEV
Jesteśmy na etapie, gdzie zmiany postępują, ale są znacznie wolniejsze niż na początku.
Obecnie sukcesem wielu marek jest zwiększenie zasięgu poprzez optymalizację sprzętu.
Wiadomo, że najlepiej kupić jak najnowsze ale budżet nie jest z gumy :) do 100 tyś dostaniemy 2019 rocznik z farelka, tak żeby była pompa ciepła to już około 130tys za rocznik 2021 jeśli dobrze poszukamy i teraz czy 30 tysięcy naciągnięcia budżetu jest tego warte dla ogólnego rozrachunku? Jeśli...
forum.elektrowoz.pl
Wiadomo, że najlepiej kupić jak najnowsze ale budżet nie jest z gumy :) do 100 tyś dostaniemy 2019 rocznik z farelka, tak żeby była pompa ciepła to już około 130tys za rocznik 2021 jeśli dobrze poszukamy i teraz czy 30 tysięcy naciągnięcia budżetu jest tego warte dla ogólnego rozrachunku? Jeśli...
forum.elektrowoz.pl
Zmniejszenie zużycia o 10-20% zimą,
to tak jakbyśmy dali baterię 100kWh do tesli model 3, zamiast 82/79kWh w obecnej
Tyle że
optymalizacja nie zwiększyła wagi, a zwiększyła zasięg.
I uwaga, jesteśmy obecnie zalewani dezinformacją, że NIC się nie zmienia, jest tak samo, technologia stoi w miejscu. Że użytkowanie BEV jest DROŻSZE.
Nawet sam zastanawiałem się czy może koledzy mają rację.
Zrobiłem testy -
okazało się inaczej.
I tak, BEV ma DUŻO wad. Czasem więcej niż ICE. Obecnie nie są to auta dla każdego, kupując dobrze zrobić lepszy rekonesans.