TEST ZASIEGU ELEKTRYKÓW

gim-kg

Pionier e-mobilności
OK. Może trzeba pewne warunki określić? Nie tyle 130km cały czas ale 130 to podstawa, tylko jak się nie da bo ktoś blokuje to potulnie jeden za drugim zwalniamy.
Wyprzedzamy też gęsiego i na AP?
Co prawda trasa nie za długa to i przekłamania niewielkie.
Chyba tylko Chill jest u wszystkich? Dalej mam Sport. Podobnie Trójki z Bostem i chyba Performance?
Inne parametry jak nawet poziom naładowania, klima itd, też jakoś podobnie...
Wszystko jest do dogadania. Trzeba trzymać jakieś tam odległości żeby nie robić drugiemu tunelu aerodynamicznego. Co do Chill to uważam że każdy jedzie na standardowym ustawieniu. Dla mnie wyznacznikiem będzie różnica pomiędzy tymi trzema, bo:
1) czy przy dopłacie do kół 19” bez kołpaków AERO aż tak bardzo zmniejszy się zasięg?
2) czy dopłata do Performance pozbawi aż tak dużego zasięgu.
 

ypl

Pionier e-mobilności
Ja niedawno proponowałem @Łukasz Bigo, test porównujący TM3LR 2021 vs TM3AWD 2022 na trasie do Lućmierza wraz z ładowaniem i powrotem, bo akurat mam takie dwa auta pod ręką ;)
Moim zdaniem mogłoby to fajnie wyjść, bo spodziewam się większego zasięgu 2022 ale gorszej krzywej ładowania, bo nowszy ma LG, a starzy Panasonic. Finalnie może się okazać, że czas w obie strony wyszedłby podobnie.
Ja mogę dorzucić do kompletu ygreka LR produkcja koniec marca, silniki te nowe hairpin design, koła 19 z kołpakami. Sam jestem ciekawy jak wypadnie w porównaniu do trójek.
 

KrzyCh

Pionier e-mobilności
Aby test był bardziej miarodajny wypadałoby mieć po kilka egzemplarzy takiej samej konfiguracji, np. TMY LR 19”. Pewnie i tak wyjdzie, że kolor QS jest najszybszy i najbardziej oszczędny… 😉😎
 

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
Tesla Bjorn robi takie testy od lat:
Lepszych nie widziałem. Są różnie prędkości, temperatury, opony, no wszystko. Robi też test 1000 km, który moim zdaniem jest jeszcze lepszy.

Warszawa - Łódź to chyba najgorszy możliwy odcinek do takiego testowania, bo tam na 99% trafisz na spowolnienia i będziesz jechał ze średnią 100 kmh.

Pomysł super, natomiast droga faktycznie najgorsza z możliwych, bo tam jest gigantyczny ruch. Wystarczy inne ustawienie rekuperacji i wolniejsze/szybsze przyspieszanie po spowolnieniu, żeby wygenerować całkiem spore różnice w wyniku przy bardzo podobnej średniej. Luźno bywa tylko w nocy, chyba że akurat trafimy na transport łopat do turbin wiatrowych, gabarytów lub kolumnę wojskową, wtedy może być pozamiatane :)
 

Mateusz

Zadomawiam się
Pomysł super, natomiast droga faktycznie najgorsza z możliwych, bo tam jest gigantyczny ruch. Wystarczy inne ustawienie rekuperacji i wolniejsze/szybsze przyspieszanie po spowolnieniu, żeby wygenerować całkiem spore różnice w wyniku przy bardzo podobnej średniej. Luźno bywa tylko w nocy, chyba że akurat trafimy na transport łopat do turbin wiatrowych, gabarytów lub kolumnę wojskową, wtedy może być pozamiatane :)
ja bym tam mógł w tym tygodniu jakimś późnym wieczorem przejechać bo potem już urlopy :)
 

gim-kg

Pionier e-mobilności
W lipcu będę robił test zużycia. Trzy TM3 z Q1’21 jadą razem około 100 km po ekspresówce na autopilocie, 130 km/h, pętla Kołobrzeg-Koszalin-Kołobrzeg. Może jeszcze jakaś opcja dojdzie? @Bronek
Zużycie według tego co pokaże komputer.
TM3 LR 18” Aero
TM3 LR 19”
TM3 P 20” Urbiturbine
Wspominałem, że będę robił test zużycia. Opis i wyniki tutaj:
 

radioaktywny

Pionier e-mobilności
Przejechałem pierwsze 10 tys kilometrów, także zimą, bo od lutego br. na standardowych 19" hankooka. Wynik 16,5 kWh. ok. 70% miasto, reszta to kilkusetkilometrowe trasy autostradami. Nie wiem czy to dużo, czy mało? Jak to wygląda u Was?1691300578786.jpg
 
Top