Oszustwo to oszustwo, jak widać po tabelce niektóre marki potrafią zawyżać zużycie aby użytkownik źle nie zaplanował jazdy i być po bezpiecznej stronie baterii. A Tesla nie dość że potężny rozjazd vs WLTP to jeszcze zaniża zużycie...Jak ja mam dobrze, że wyrosłem z tego analizowania zużycia.
Dzięki temu mogę się cieszyć jazdą,
a nie zamartwiać, że mnie Ktoś oszukuje,
no i jak zwykle ten zły MElon, wróg nafciarzy i starych samochodowych geszefciarzy..,
😉🤣✌️😎
Niekoniecznie, mam 2 amerykańce by Toyota i oba wskazują dokładnie zarówno prędkość na zegarach vs GPS vs odczyt z ODB2 (więc komputer wie dokładnie ile jedziemy i tyle pokazuje), ale także zużycie - rozjazd po zatankowaniu i obliczeniu wg przejechanych km i zalanego paliwa to +/- 0,3l, więc jak dla mnie średnio pokazuje dokładnie.Ja się tylko przypominam, że jakiś czas temu, to co wyświetlały zegary w ICE to były wartości orientacyjne
I przy dużym silniku, miało być średnie spalanie 15l/100km, a realnie na stacji wychodziło 18l/100km
Normalnie benzyna wyparowała!
Tak samo, na liczniku pokazuje że jadę 120kmh. GPS pokazuje 112kmh
Więc nie zmieniło się w automotive nic poza markami aut![]()
O, patrz, wyjątek od reguły. Jakie toyoty?Niekoniecznie, mam 2 amerykańce by Toyota i oba wskazują dokładnie zarówno prędkość na zegarach vs GPS vs odczyt z ODB2 (więc komputer wie dokładnie ile jedziemy i tyle pokazuje), ale także zużycie - rozjazd po zatankowaniu i obliczeniu wg przejechanych km i zalanego paliwa to +/- 0,3l, więc jak dla mnie średnio pokazuje dokładnie.
VW jednak już mocno kłamie, prędkość +7 do +10km/h, najlepsze było BMW M8, przy ok 200km/h na zegarach to było coś około 182km/h wg GPS. Spalanie w VW potrafi zaniżyć nawet do 1l.
Akurat to nie wina producentów, żeby samochód przeszedł homologacje musi przekłamywać prędkość, jest do tego nawet wzór na necie, żeby wyliczyć ile.Tak samo, na liczniku pokazuje że jadę 120kmh. GPS pokazuje 112kmh
Więc nie zmieniło się w automotive nic poza markami aut![]()
Wzor mówi ze samochod nie moze zaniżać prędkości i nie może zawyżać za bardzo(tutaj limit jest bardzo duży bo chyba coś ok 10%) Wiec lepiej zeby licznik zawyżał 5km/h niż zaniżał 0.1km/h. Ale mógłby np pokazywać 100 przy prawdziwych 99 a nie np 93. W mojej Tesli GPS pokazuje 97 gdy na liczniku mam 100, więc jest znośnie. Wyjdzie z 10-15km zasięgu więcej niż w rzeczywistościAkurat to nie wina producentów, żeby samochód przeszedł homologacje musi przekłamywać prędkość, jest do tego nawet wzór na necie, żeby wyliczyć ile.