TM3 SR vs. TM3 LR vs. TMR perfoemance - różnica w wyposażeniu standardowym

miksell

Posiadacz elektryka
Czy jest jakaś rożnica w wyposażeniu pomiędzy: STANDARD RANGE vs. LONG RANGE vs. PERFORMANCE?
 

Michal

Moderator
Jest pomiędzy Starndard i Long. Long i Perf już nie (pomijając spoiler moc i opony, bo dla mnie to nie za bardzo wyposażenie).
Różnice widać na stronie.
 

chewbacca

Posiadacz elektryka
Czy jest jakaś rożnica w wyposażeniu pomiędzy: STANDARD RANGE vs. LONG RANGE vs. PERFORMANCE?
standard nie posiada (względem long range/performance): subwoofera (i ma kilka głośników mniej), podświetlenia przestrzeni nóg kierowcy i pasażera, świateł przednich przeciwmgielnych.
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Kiedyś istotną różnicą była ładowarka pokładowa AC 7.4kW (dla SR), teraz jest 11kW taka sama dla wszystkich modeli.

Nie używają już nazwy Standard Range bo obecny RWD ma zasięg podobny jak pierwsze wersje Long Range, a wyposażenie nawet lepsze.

Dla 3 RWD są takie różnice względem Long Range:
- napęd na tył i przyspieszenie 6s do setki, 283 KM
- bateria LFP 60 kWh z zasięgiem 491 km WLTP z ładowaniem DC do 175 kW
- brak dodatkowego wzmacniacza do audio

Reszta jest taka sama, nie znam innych różnic. Na sieci znajdziesz więcej różnic, np. brak podgrzewanych tylnych siedzeń lub kierownicy, ale teraz jest to w standardzie.

Co do przyspieszenia to 6s z Tesla 3 RWD (283 KM) i 6s do setki z BMW 330e (256 KM) to przepaść. Odczucia w 3 RWD dużo lepsze, moment jest liniowy, nie ma dopinania spalinowego silnika przy wyższej prędkości i jego hałasu.

Bateria LFP może być regularnie ładowana do 100%, ale w niskiej temperaturze ma niższą wydajność mocy i ładowania. Problem ten rozwiązuje przygotowanie baterii do ładowania (dla SuC jak wbijasz w nawigację lub zaplanowany wyjazd dla dowolnego ładowania). Plusy baterii LFP to dosyć szybkie ładowanie przy wysokim stanie naładowania względem baterii niklowych (rekompensuje to mniejsze ładowanie początkowe niż 250 kW, w praktyce mało takich ładowarek) oraz dużo większa żywotność (ilość cyklów) baterii.

Dodatkowy wzmacniacz do audio z tego co widziałem można odblokować jakimś zestawem wpinanym do CAN bus który można dostać na Allegro za kilkaset złotych, ale jak nie jesteś audiofilem to wg mnie nie warto.

Jeśli możesz kupić LR z dofinansowaniem to wg mnie wtedy się opłaca wziąć LR, jak nie to różnica się robi na niekorzyść LR i jak nie jeździsz bardzo dużo to wtedy RWD powinno wystarczyć.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Mam LR AWD i tylko dla większej baterii (latam głównie trasy) wybrałem go nad RWD. 6s do 100 jest więcej niż mi trzeba, napęd na tył jest oszczędniejszy, nie walczę po lodzie w górach więc AWD tylko zwiększa masę.
Dziś doczytałem że w UK testują sprzedaż LR z napędem RWD, cena pomiędzy obecnym RWD a LR, wydaje mi się że na trasy to będzie hicior!
Jeszcze gdyby zamiast masy silnika przód, przekładni i inwertera (ok 100kg) dołożyli baterii, tak do 100-120kWh... Ach rozmarzyłem się!!!
Sprzedawałbym właśnie swoje AWD i już pędził do salonu. Duża bateria i efektywność 1 silnika to byłby game changer na trasy.
Diesle sikały by ze strachu po kołach :)
 

cooler

Pionier e-mobilności
ładowarka pokładowa od zawsze jest jedna, 11KW. nigdy nie było 7,4kw
Ale "kiedyś" to pewnie mają na myśli wersje z USA - a te nie miały 11kW
 
Last edited:
Top